اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت تبهکار ساعتی پس از انتشار تصویرش



یک مرد که با دلسوزی از خانواده زن ساده‌لوحی کلاهبرداری کرده بود، با اطلاع‌رسانی بموقع پلیس در رسانه‌ها و شوک به دام افتاد.

به گزارش ایران، صبح دیروز جزئیات تبهکاری‌های این مرد در صفحه 12 شوک روزنامه ایران انتشار یافت و بلافاصله در تماس‌های مردم با پلیس، مخفیگاهش لو رفته و مأموران وی را بازداشت کردند.

این مرد شیاد به نام «حمیدرضا» 48 ساله از روز 14 اسفند ماه سال گذشته تحت تعقیب قرار گرفت و تحقیقات نشان داد وی با آشنایی در خودروی مسافرکش با مادر خانواده‌ای ابتدا با نیکوکاری اعتماد آنان را جلب کرد و بعد با کلاهبرداری 27 میلیون تومانی و واگذاری سند خانه آنها به یک شرکت غیر‌قانونی، گریخته بود.

انتشار تصویر در جراید
وقتی مشخص شد حمیدرضا با طلاق همسرش خانه‌شان را ترک کرده و هیچ آشنایی از مخفیگاهش اطلاعی ندارد بازپرس دادسرای ناحیه 2 تهران خواستار انتشار تصویر مرد شیاد شد و صبح دیروز این تصویر در جراید مختلف و شوک به چاپ رسید.  همین اطلاع‌رسانی کارشناسانه و همکاری بین پلیس و رسانه‌ها کافی بود تا ساعتی پس از انتشار عکس حمیدرضا، پایگاه دوم پلیس آگاهی با تماس‌های زیادی مواجه شود و مأموران مخفیگاه حمیدرضا را ردیابی کردند.  این کلاهبردار هنوز ظهر نشده بود و در حالی که خوابیده و هنوز نمی‌دانست تصویرش انتشار یافته است، سایه پلیس را بالای سر خود دید.

قدردانی رئیس پلیس آگاهی تهران از رسانه‌ها و مردم وظیفه‌شناس
سردار «عباسعلی محمدیان» رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: «همکاری خوب ایجاد شده بین پلیس آگاهی تهران و رسانه در جهت انعکاس خوب و مناسب گزارشات عملکرد پلیس آگاهی تهران باعث شناسایی و دستگیری بسیاری از متهمان و همچنین شناسایی بسیاری از مالباختگان شده است.»

 رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با تشکر ویژه از رسانه‌ها و مردم در جهت کشف بسیاری از پرونده‌ها نیز گفت: «تماس‌های شهروندان خوب، دلسوز و عزیز ما در جهت ارائه اطلاعات متهمان متواری باعث دستگیری بسیاری از آنان شده که جای دارد از این احساس مسئولیت و همکاری قدردانی کرده و بگویم که پلیس هر زمان تصویری از متهمان فراری را در رسانه‌ها انتشار داده است، توانسته آنان را دستگیر کند.»

 اخبار  حوادث  -  ایران 


ویدیو مرتبط :
ساعتی پیش اساسین یونیتی منتشرشد.کلیپ لحظه انتشار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روزگار رقت بار قذافی؛ از انتشار فیلمهای خصوصی تا بازداشت نزدیکان در نیجر



 

 روزگار رقت بار قذافی؛ از انتشار فیلمهای خصوصی تا بازداشت نزدیکان در نیجر

 

تحولات این روزهای لیبی نشان می دهد نفرت از دیکتاتور لیبی به حدی است که هیچ کشوری به خود اجازه پذیرفتن وی را نمی دهد، امری که ممکن است سبب تکرار سرنوشت صدام پس از گذشت ۸ سال برای قذافی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز اخیرا از طریق منبعی در طرابلس به فیلمهایی دسترسی پیدا کرده است که در آن قذافی در حال بازی با نوه هایش در چادر معروفش است.

بر اساس این گزارش، وی در این تصاویر که در سال ۲۰۰۵ ضبط شده است در حال بازی با نوه هایش است، اما در این تصاویر نکته قابل تامل جنون قدرت قذافی است که حتی آن را در بازی با نوه هایش کنار نمی گذارد.

این فیلمها در جریان یورش مردم و انقلابیون به باب العزیزیه، مقر ۴ دهه حضور قذافی و خاندانش پیدا شده است.

در تحولی دیگر، روزنامه دیلی تلگراف روز گذشته از تحرکات محرمانه دیپلماتیک در راستای فراری دادن قذافی از لیبی پرده برداشت. بر این اساس، این تحرکات دیپلماتیک هم اکنون بر یافتن کشوری که قذافی را به طور موقت به پناهندگی بپذیرد تمرکز پیدا کرده است.

بنابر اعلام این روزنامه، آفریقای جنوبی در این تحرکات دیپلماتیک نقشی ایفا نمی کند. از سوی دیگر، کشور بورکینافاسو نیز که اخیرا احتمال پناهندگی قذافی به آن مطرح شده بود به علت امضای توافقنامه دادگاه بین المللی جنایی نمی تواند دیکتاتور لیبی را به حضور بپذیرد.

در تحولی دیگر، "مشعان الجبوری" مالک شبکه تلویزیونی "الرای" که از دمشق برنامه های خود را پخش می کند از حضور قذافی و سیف الاسلام در لیبی و وضعیت خوب روحی و روانی آنان خبر داد.

الجبوری که پیش از این نماینده پارلمان عراق بوده و سپس به کار رسانه ای روی آورده، تنها شبکه خبری است که در این روزها با قذافی در ارتباط نزدیک و مستقیم قرار دارد. وی در این باره اظهار داشت : می توانم بگویم که اخیرا با قذافی صحبت کردم، وی همچنان با روحیه بالایی در لیبی حضور دارد.

مالک شبکه ماهواره ای الرای مدعی شد: قذافی احساس ترس و هراس نمی کند و همچنان قدرتمند است. وی حتی در صورت مرگ نیز در برابر اشغالگران لیبی خرسند می شود.

الجبوری ۵۴ ساله همچنین از روحیه خوب سیف الاسلام خبر داد و درباره چگونگی ارتباط با قذافی اظهار داشت : من اگر بخواهم با وی صحبت کنم پیامی برایش می فرستم و وی نیز در هر زمانی بخواهد می تواند برایم پیام بگذارد.

از سوی دیگر، منابع آمریکایی اخیرا در گزارشهایی با اشاره به فرار برخی از نزدیکان قذافی به کشور نیجر، از بازداشت آنان پرده برداشته بودند. براین اساس، این افراد که درصدد گرفتن پناهندگی از نیجر بوده اند هم اکنون در بازداشتگاه به سر می برند و کشورهای دیگر اعم از همسایه و غیر همسایه لیبی از پذیرفتن آنها سر باز زده اند.

در تحولی دیگر، انقلابیون لیبی توانستند ۱۲ نفر از نیروهای تک تیرانداز وابسته به قذافی را که اصلیت مالی و نیجر داشته اند در شهر غریان بازداشت کنند. خاطر نشان می شود با وجود سقوط طرابلس همچنان درگیری انقلابیون با وابستگان و بقایای رژیم قذافی در برخی از شهرهای لیبی ادامه دارد.... / گزارش : خبرگزارى مهر