اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت اعضای شبکه قاچاق کوکایین به ایران



اخبار حوادث - بازداشت اعضای شبکه قاچاق کوکایین به ایران

اعضای یک شبکه قاچاق و ورود کوکایین به ایران پس از عملیات ۵ ماهه پلیس مبارزه با موادمخدر شناسایی و دستگیر شدند.

 در پی دستگیری یک تبعه آفریقایی به اتهام حمل 800 گرم کوکایین در فرودگاه امام در خرداد 92، تیم باز جویی ویژه به فرودگاه اعزام و موفق به شناسایی عوامل داخلی شبکه طی چند ساعت شدند.

رابط شبکه در مرکز تهران و یکی از عناصر اصلی در غرب تهران شناسایی و به همراه 800 گرم کوکایین دیگر دستگیر شدند.

با توجه به اهمیت موضوع از همان روز دستگیری یک تیم پلیس مبارزه با موادمخدر تشکیل و پس از 5 ماه کار مداوم و شبانه روزی توزیع کنندگان میانی در سطح کشور شناسایی و تعدادی از آنان به همراه 620 گرم کوکایین دستگیر شدند.

با ادامه اقدامات اطلاعاتی عوامل اصلی شبکه و واردکنندگان کوکایین از آمریکای جنوبی شناسایی و پس از 3 ماه رصد فعالیت‌های این افراد در خارج از کشور، سرانجام در دی ماه سال جاری یک فرد بیگانه هنگام وارد کردن 17 کیلوگرم کوکایین به کشور طی یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

اخبار حوادث - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
گزارش شبکه خبر از پشت پرده قاچاق تلفن همراه به ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کانادا: بازداشت 2 متهم به بمب گذاری قطار که با اعضای القاعده در ایران مرتبط بودند



کانادا: بازداشت 2 متهم به بمب گذاری قطار که با اعضای القاعده در ایران مرتبط بودند

سخنگوی پلیس کانادا با این حال گفت که هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد این حملات تروریستی از حمایت دولت ایران برخوردار بوده است.

پلیس کانادا از بازداشت 2 نفر به اتهام برنامه ریزی برای فعالیت تروریستی خبر داده و مدعی شد: آنها با عناصری از القاعده مستقر در ایران، مرتبط بوده و مورد حمایت قرار می گرفتند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت کانادا از خنثی سازی برنامه القاعده برای انفجار خط آهن در این کشور خبر داد.

به گفته دولت کانادا، در این رابطه، دو نفر غیرکانادایی به نام های رائد جاسر (35 ساله) و صهیب الصغیر (32 ساله)  را دستگیر کرده است که قصد داشتند خط آهن و قطار سریع السیر میان دو شهر تورنتو کانادا و نیویورک آمریکا را منفجر کنند.

 

بمب گذاری,قطار کاندادا,القاعده ایران

 

این دو نفر مظنون به عضویت یا ارتباط با شبکه القاعده هستند.

به گفته شبکه سی بی سی کانادا، این طرح تروریستی ارتباطی به بمب گذاری هفته پیش در بوستون آمریکا ندارد.

این دو متهم بازداشت شده در کانادا از یک سال پیش تاکنون تحت نظر بوده اند تا اینکه به دست نیروهای ویژه پلیس کانادا و سرویس اطلاعاتی امنیتی این کشور و با همکاری دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) دستگیر شدند.

 

بمب گذاری,قطار کاندادا,القاعده ایران

 

در بیانیه پلیس کانادا هم آمده است: پلیس معتقد است که این دو نفر دارای قدرت و قصد اجرای این اقدامات جنایتکارانه بوده اند.

سخنگوی پلیس فدرال کانادا هم در کنفرانس مطبوعاتی گفت: این دو مظنون، شهروندی کانادا را ندارد و از سوی عناصری مرتبط با شبکه القاعده در ایران، مرتبط بوده و مورد حمایت قرار می گرفتند.

وی با این حال گفت که هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد این حملات تروریستی از حمایت دولت ایران برخوردار بوده است./عصرایران