اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت اسیدپاش کینه جو در مشهد



  اخبار حوادث  - این مرد 14 روز پیش با اسید به 2 زن و یک دختر بچه حمله کرده بود
بازداشت اسیدپاش کینه جو در مشهد

مرد کینه‌جو همسرش و دوست وی را هدف حمله اسیدپاشی قرار داده و دختربچه رهگذری نیز قربانی این اقدام جنون‌آمیز شد.شوهر اسیدپاش 14 روز زندگی پنهانی داشت تا اینکه از سوی پلیس آگاهی مشهد به دام افتاد.

ساعت 19 غروب 25 آبان‌ماه سال‌جاری وقتی زن 23 ساله‌ای با دوستش محل کارش را ترک کرد تا به خانه نزد بچه‌هایش برود در خیابان کشاورز مشهد مرد موتورسواری که کلاه کاسکت به سر داشت در پیاده‌رو اسم وی را صدا زد.افسانه و دوستش اعظم هر دو به سمت مرد موتورسوار برگشتند که همزمان وی که پارچ آبی‌رنگ پلاستیکی دردست داشت اسید را به صورت هر دو پاشید و با سرعت گریخت.


همزمان با فریادهای سوختم‌سوختم دو زن، دختربچه 11 ساله‌ای به نام زهرا که اتفاقی از این صحنه گذر می‌کرد نیز هدف اسیدپاشی قرار گرفت.خیلی زود آمبولانس اورژانس این دو زن و دختربچه را به بخش مراقبت‌های ویژه سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد انتقال داد و پزشکان باتوجه به اسید سوختگی آنان به مداوای فوری‌شان دست زدند.همزمان ماجرای این اسیدپاشی هولناک به پلیس مشهد مخابره شد و مأموران پس از تحقیقات میدانی و شنیدن اظهارات شاهدان حادثه پی بردند هیچ‌کس چهره مرد اسیدپاش را ندیده است.


بدین ترتیب تیمی از کارآگاهان متخصص در ردیابی پرونده‌های جنایی مشهد بر بالین دو زن و دختربچه اسید سوخته حاضر شدند و به تحقیق از آنان پرداختند.اعظم 20 ساله در تحقیقات پلیسی حرفی برای گفتن نداشت، وی که از ناحیه چپ صورت دچار سوختگی شده بود ادعا کرد نمی‌داند چه کسی اسیدپاش بوده و مرد موتورسوار دوست وی به نام افسانه را می‌شناخت.


همین کافی بود تا افسانه تحت تحقیق ویژه قرار گیرد، وی که انگار شکی از گفته‌ها و تصوراتش نداشت به کارآگاهان گفت: «شوهر 35 ساله‌ام به نام قدیر شرور است و همه وی را در شهرک شهید رجایی می‌شناسند. شش سال پیش با وی ازدواج کردم و حالا پسری پنج ساله داریم، متأسفانه مدتی می‌شد که با هم اختلاف پیدا کرده بودیم و حتی قدیر یک بار با تبر به سمت من حمله کرد اما طلاق نگرفته بودیم.»


وی افزود: «همیشه با هم دعوا داشتیم تا اینکه روز حادثه وقتی با دوستم محل کارم را ترک کردم یک مرد موتوری با کلاه ایمنی از پشت سر مرا صدا زد، احساس می‌کنم قدیر صدایش را تغییر داده بود. وی بلافاصله اسید به صورتم پاشید که من، اعظم و یک دختربچه بی‌گناه آسیب دیدیم و بعد وی پا به فرار گذاشت.»


با ادعاهای افسانه که از ناحیه صورت، گلو، دست و پایش سوخته بود، پلیس پی برد زهرا 11 ساله از ناحیه پاهایش هدف اسیدپاشی قرار گرفته که هر سه قربانی این توطئه اسیدپاشی به‌خاطر صدمات کمی که دیده بودند در کمتر از 24 ساعت از بیمارستان مرخص شدند.


پایان فرار 14 روزه
با دستور قاضی علی موحدراد از دادسرای مشهد مأموران با ردپاهایی که از قدیر داشتند و می‌دانستند وی پس از اسیدپاشی به خانه‌شان نرفته و زندگی زیرزمینی‌ای دارد به اقدامات اطلاعاتی دست زدند تا اینکه 14 روز بعد قدیر را بازداشت کردند.


مرد کینه‌جو در بازجویی‌ها سعی کرد ادعای بی‌گناهی کند اما آثار برجای مانده از صحنه حادثه و فرارش که با اسیدپاشی همزمانی داشت وی را ناچار به اعتراف کرد.


قدیر گفت: با افسانه اختلاف شدیدی داشتم به‌خاطر همین چهار لیتر اسید خریدم و به کمین نشستم تا وی از سر کارش بیرون بیاید، کلاه ایمنی گذاشتم تا کسی مرا نشناسد سپس دنبالش رفتم. متأسفانه دوستش و دختربچه‌ای نیز در صحنه اسیدپاشی بودند و وقتی اسید را پاشیدم هر سه آنها همزمان دچار سوختگی شدند.


سرتیپ بهمن امیری‌مقدم فرمانده پلیس خراسان رضوی در این‌خصوص به شوک گفت: «پلیس مشهد تلاش بسیاری کرد تا ابتدا اسیدپاش را شناسایی سپس وی را بازداشت کند و توانست در کمتر از 14 روز این مرد کینه‌جو را به دام اندازد.»


وی افزود: مرد اسیدپاش با صدور قرار قانونی در بازداشت است تا پس از تکمیل تحقیقات روانه زندان شود.


  اخبار حوادث  - ایران


ویدیو مرتبط :
دانلود انیمیشن بتمن کینه جو (Batman Bad Blood 2016)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازداشت مرد اسیدپاش در مشهد


چند روز قبل پرونده ای نیابتی از دادسرای دلیجان به مشهد ارسال شد که محتویات آن نشان می داد: مردی حدود ۳۵ ساله به دلیل برخی اختلافات خانوادگی به صورت همسرش اسید پاشیده و متواری شده است که بررسی ها بیانگر آن است که وی احتمالا در مشهد مخفی شده است.

روزنامه خراسان: چند روز قبل پرونده ای نیابتی از دادسرای دلیجان به مشهد ارسال شد که محتویات آن نشان می داد: مردی حدود ۳۵ ساله به دلیل برخی اختلافات خانوادگی به صورت همسرش اسید پاشیده و متواری شده است که بررسی ها بیانگر آن است که وی احتمالا در مشهد مخفی شده است.
 
به گزارش خراسان، با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، دادستان عمومی و انقلاب مشهد با صدور دستورات ویژه ای از کارآگاهان پلیس آگاهی خواست تا این پرونده را با جدیت در دستور کار قرار دهند و نسبت به دستگیری متهم فراری اقدام کنند.
 
این گزارش حاکی است: در پی دستور قضایی، گروهی از کارآگاهان زبده، عملیات شناسایی مخفیگاه متهم را با استفاده از شگردهای تخصصی و فنی آغاز کردند و موفق شدند در یک ردزنی اطلاعاتی، وی را در محدوده جاده تبادکان دستگیر کنند.
 
متهم پرونده اسیدپاشی در حالی که مدعی بود قصد داشته با به دست آوردن مبالغی پول از کشور خارج شود مدعی شد: چند ماه قبل همسرم به من گفت که می خواهد مدتی را به تهران و نزد خانواده اش برود ولی پس از گذشت حدود ۳ ماه از این ماجرا متوجه شدم او به تهران نرفته و در منزل دیگری در دلیجان ساکن شده است. من که از این کار او عصبانی شده بودم به در آن منزل رفتم و ظرف حاوی مواد اسیدی را به صورتش پاشیدم.
 
بنابراین گزارش، متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.