اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازخرید 500 هزار خودروی فولکس واگن


دیروز فرصت نهایی مقامات دولت فدرال آمریکا به فولکس واگن بود تا این شرکت راه حلی را برای برای رفع مشکل آلایندگی خودروهای دیزلی خود ارایه دهد.

zoomit.ir - حسین ریاحی: دیروز فرصت نهایی مقامات دولت فدرال آمریکا به فولکس واگن بود تا این شرکت راه حلی را برای برای رفع مشکل آلایندگی خودروهای دیزلی خود ارایه دهد.

فولکس واگن ۵۰۰ هزار خودروی دیزلی را بازخرید می‌ کند

خبرگزاری رویترز اعلام کرده است که مقامات آمریکایی و مدیران فولکس واگن سرانجام در خصوص راه حل رسوایی دیزل به توافق رسیدند و غول خودروسازی آلمان حاضر شده است تا خودروهای معیوب را از مشتریان بازخرید کند.

فولکس واگن پیشنهاد داده است که تعداد ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی دیزلی را در بازار آمریکا خریداری کند. این پیشنهاد شامل نمونه‌های مجهز به پیشرانه‌ی دیزلی ۲ لیتری است که مدل‌های جتا، گلف و آئودی A3 را شامل می‌شوند. محصولات آئودی و پورشه که به موتورهای دیزلی ۳ لیتری مجهز هستند با این که در آن‌ها نیز نرم افزار متقلب به کار رفته است اما شامل این بازخرید نخواهند شد.

در کنار پیشنهاد خرید خودرو، فولکس واگن پیشنهاد داده است که در صورت درخواست مشتریان، به جای خرید خودرو، ایراد خودروهای آنها را برطرف کند که البته این پیشنهاد هنوز مورد تایید مقامات آمریکایی قرار نگرفته است.

مالکان خودروهای دیزلی فولکس واگن دو گزینه را پیش رو خواهند داشت: نخست این که خودروی خود را به این شرکت بفروشند و دوم اینکه پس از اعلام شرکت با مراجعه به تعمیرگاه‌های فولکس واگن ایراد خودروی خود را برطرف کنند که در این حالت مبلغی نیز به عنوان غرامت به آنها پرداخت خواهد شد.

فولکس واگن به مالکانی که قصد فروش خودروی خود به شرکت را داشته باشند پیشنهاد داده است که قیمتی تقریبی برای خودرو با توجه به قیمت‌های پیش از وقوع رسوایی دیزل یعنی سپتامبر ۲۰۱۵ پرداخت شود. همچنین فولکس واگن یک صندوق پرداخت غرامت نیز تاسیس خواهد کرد تا بصورت جداگانه بابت مشکلات پیش آمده به مشتریان غرامت پرداخت کند. مبلغ غرامت چیزی جدای از قیمت خودرو بوده و مستقلا به مالکان پرداخت خواهد شد.

تنها پرداخت غرامت به مشتریان برای فولکس واگن بیش از ۱ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت، حال به این عدد مبلغی که کمپانی برای خرید خودروهای دیزلی از مشتریان خواهد پرداخت را نیز اضافه کنید. انتظار می رود فولکس واگن بزودی مبلغ مورد نیاز برای خرید خودرو از مشتریان را نیز تخمین زده و اعلام نماید.

از ماه بهمن سال گذشته (ژانویه سال میلادی) خبرهایی مبنی بر احتمال بازخرید خودروهای معیوب درگیر رسوایی دیزل توسط فولکس واگن به گوش می‌رسید که اکنون با گزارشات اخیر این خبرها هر چه بیشتر به حقیقت نزدیک‌تر می‌شوند.


ویدیو مرتبط :
تبلیغ خودروی فولکس واگن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خودروی باورنکردنی فولکس واگن +عکس



اخبارگوناگون - خودروی باورنکردنی فولکس واگن +عکس

"ولکران" خودرویی است که در سال 2014 از طرح آن رونمایی شد و در نگاه اول یکی دیگر از خودروهای آینده ای است که چندین بار نمونه های مشابه آن را از شرکت های مختلف دیده ایم اما تفاوت بسیار عظیمی با همه طرح های گذشته دارد.

زمانی که صحبت از طرح های آینده می شود نهایتا می توانیم به فکر خودرویی با چهره عجیب و امکانات خاص بیافتیم اما فولکس واگن برای جدیدترین طرح خود پا را فراتر از تفکرات ما گذاشته و به ایده ای عجیب رسیده است.

"ولکران" خودرویی است که در سال 2014 از طرح آن رونمایی شد و در نگاه اول یکی دیگر از خودروهای آینده ای است که چندین بار نمونه های مشابه آن را از شرکت های مختلف دیده ایم اما تفاوت بسیار عظیمی با همه طرح های گذشته دارد.

اخبار,اخبارگوناگون, جدیدترین طرح فولکس واگن

فولکس واگن به این نتیجه رسیده است که در آینده راننده ها به دنبال هیجان هستند از این رو این خودرو را مخصوص مسابقات طراحی کرده است. همچنین در کنار طرح جالب خودرو قصد دارد امکان تله پورت کردن خودرو را نیز به وجود آورد.

این طرح بدین صورت کار می کند که هر بار راننده می تواند به گیت های مختلفی که در سراسر دنیا وجود دارد رفته و در یک چشم بهم زدن به نقطه ای دیگر از کره خاکی با شرایط کاملا متفاوت منتقل شود. این امکان اگر روزی وارد دنیای خودروسازی شود می تواند دنیا را دگرگون کند.

اخبار,اخبارگوناگون, جدیدترین طرح فولکس واگن

اخبار,اخبارگوناگون, جدیدترین طرح فولکس واگن

اخبار,اخبارگوناگون, جدیدترین طرح فولکس واگن

اخباررگوناگون - باشگاه خبرنگاران