اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازتاب گسترده ردصلاحیت بانوی منتخب قزوینی به بهانه پوستر تبلیغاتی



بازتاب گسترده ردصلاحیت بانوی منتخب قزوینی به بهانه پوستر تبلیغاتی

ادعای خلاف شئون و ضد دین بودن برخی پوسترهای تبلیغاتی این زن جوان قزوینی در حالی است که در تمامی پوسترهای منتشره از سوی این نامزد انتخاباتی، وی با حجاب کامل بوده و تنها از پوشش چادر در پوسترها استفاده نکرده و با مانتو و مقنعه ظاهر شده است.

رسانه های خارجی درچند روز اخیر خبر رد صلاحیت یکی از اعضای علی البدل شورای شهر قزوین به دلیل آنچه که " عدم رعایت حجاب کامل اسلامی در پوسترهای تبلیغاتی " خوانده شده است؛ را بازتاب گسترده ای دادند. این ردصلاحیت 50 روز پس از اعلام نتایج انتخابات شورای شهر قزوین اعلام شده است.

به گزارش عصر ایران، روزنامه تایمز لندن، روزنامه ایندیپندنت، آبزرور، شبکه خبری فرانس 24 و شبکه خبری فاکس نیوز و... با بازتاب دادن ردصلاحیت خانم "نینا سیاهکالی مرادی" عضو رد صلاحیت شده علی البدل شورای شهر قزوین، این اقدام را به جذابیت های زنانه و پوسترهای تبلیغاتی این نامزد انتخاباتی نسبت داده اند.

تایمز لندن به نقل از برخی خبرنگاران محلی و از قول یک مقام محلی استان قزوین می نویسد:" ما در شورای شهر مانکن و مدل نمی خواهیم."

ردصلاحیت نینا سیاهکالی مرادی,علت رد صلاحیت نینا سیاهکالی مرادی,نامزد انتخاباتی شورای شهرقزوین


قبل از این، حسینی عضو هیات نظارت بر انتخابات استان قزوین در گفت‌و‌گویی با هفته نامه «فروردین امروز» چاپ قزوین در این باره گفته بود:" انتخابات شورای شهر قزوین تایید شد و فقط خانم نینا سیاهکالی مرادی به‌دلیل برخی موارد رد صلاحیت شد و به‌جای ایشان آقای خورشیدی به‌عنوان عضو علی‌البدل اول به شورای شهر راه یافت. "

طبق نوشته این هفته نامه، حسینی در مورد ردصلاحیت نینا مرادی به این نکته بسنده کرد که "از بیان علت رد صلاحیت معذورم و پرونده مربوط به زمان تبلیغات انتخابات نمی‌شود. "

این در حالی است که در زمان انتخابات شورای شهر قزوین و پس از راه یابی این مهندس جوان 27 ساله قزوینی به شورای شهر، نامه ای منتسب به هیات های مذهبی شهر قزوین خطاب به فرماندار این شهر منتشر شده بود که در آن از آنچه " چاپ و توزیع برخی عکس های زشت و ضد دین از سوی برخی کاندیداهای شورای شهر " اعتراض شده و تهدید شده بود در صورت عدم اقدام مناسب فرمانداری در این زمینه این هیات ها خود وارد عمل خواهند شد.

ردصلاحیت نینا سیاهکالی مرادی,علت رد صلاحیت نینا سیاهکالی مرادی,نامزد انتخاباتی شورای شهرقزوین


ادعای خلاف شئون و ضد دین بودن برخی پوسترهای تبلیغاتی این زن جوان قزوینی در حالی است که در تمامی پوسترهای منتشره از سوی این نامزد انتخاباتی، وی با حجاب کامل بوده و تنها از پوشش چادر در پوسترها استفاده نکرده  و با مانتو و مقنعه ظاهر شده است.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 
نینا سیاهکالی‌مرادی کارشناس  ارشد معماری سیستم‌های کامپیوتری است که توانست با بیش از 9400 رای به عنوان عضو اول علی‌البدل شورای شهر قزوین انتخاب شود.


مسئولان استان قزوین می گویند رد صلاحیت خانم مرادی ارتباطی به مساله پوسترهای تبلیغاتی  و نیز حجاب او نداشته و در این زمینه " میربها " فرماندار قزوین گفته است : " ایشان در هیات اجرائی رد شده بودند ولی هیات نظارت استان خواستار مستندات بیشتر بود و در ادامه وی را تایید کرد که بعد از برگزاری انتخابات این مستندات ارائه شد و هیات نظارت استان ایشان را رد کرد که دلائل آن به خانم مرادی اعلام شد. "/عصر ایران

 

 

 


ویدیو مرتبط :
بازتاب گسترده ویدئو جدید توییترامام خامنه ای دررسانه ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازتاب گسترده انتخابات ایران در مطبوعات جهان



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

بازتاب گسترده انتخابات ایران در مطبوعات جهان

از روز گذشته و همزمان با آغاز رأی گیری انتخابات ریاست جمهوری در ایران، توجه تقریباً همه مطبوعات و رسانه های انگلیسی زبان جهان به ایران معطوف شده و انتشار گزارش هایی درباره انتخابات ایران، در دستور کار همگی آن ها قرار گرفته است. در این میان، به ویژه حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی، مورد اشاره این مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است.

بازتاب گسترده انتخابات ایران در مطبوعات جهان از روز گذشته و همزمان با آغاز رأی گیری انتخابات ریاست جمهوری در ایران، توجه تقریباً همه مطبوعات و رسانه های انگلیسی زبان جهان به ایران معطوف شده و انتشار گزارش هایی درباره انتخابات ایران، در دستور کار همگی آن ها قرار گرفته است. در این میان، به ویژه حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی، مورد اشاره این مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است.

روزنامه انگلیسی «گاردین» از جمله مطبوعاتی است که توجه ویژه به انتخابات ایران نشان داده و گزارش هایی را از روز رأی گیری منتشر کرده است. این روزنامه می نویسد در پی شور و حرارت با تأخیری که در انتخابات ایران به وجود آمد، انتظار می رود این انتخابات به دور دوم کشیده شود. گاردین اشاره می کند که انتخابات ایران، میلیون ها نفر را به پای صندوق های رأی کشانده و این افراد، تا آخرین ساعات شب در صف های رأی گیری حضور داشتند.

این روزنامه معتقد است حمایت یکپارچه اصلاح طلبان از نامزد میانه رو (روحانی) در آخرین روزهای رقابت های انتخاباتی، از جمله مهمترین دلایلی بوده که با ایجاد شور و انگیزش در میان مردم، آن ها را به پای صندوق های رأی کشانده است. در این مطلب همچنین اشاره شده که همه نامزدها از طرفداران خود خواسته اند ضمن رعایت قانون، به نتایج اعلامی احترام بگذارند.

سایت روزنامه «نیویورک تایمز»، بخش ویژه ای را به انتخابات ایران اختصاص داده و خبرنگاران این روزنامه، گزارش هایی را به صورت لحظه به لحظه از انتخابات ایران در این بخش منتشر می کنند. این روزنامه اشاره می کند که به دلیل حضور گسترده مردم و استقبال از انتخابات، زمان رأی گیری چند بار تمدید شده که این تمدید در تهران و برخی دیگر از استان ها بیش از بقیه بوده است.

نیویورک تایمز اشاره می کند که بر اساس برخی گزارش ها، میزان مشارکت در انتخابات حدود 75 درصد بوده که از نظر جمعیتی برابر با 37.5 میلیون نفر است. از جمله دیگر مطالبی که در این مجموعه گزارش ها مورد توجه نیویورک تایمز قرار گرفته، شرکت برخی چهره ها و شخصیت ها در انتخابات است؛ از مقامات نظام جمهوری اسلامی گرفته تا شماری از چهره های زندانی و حتی برخی خوانندگان موسیقی زیرزمینی!

سایت شبکه خبری «ان بی سی» نیز تیتر «جمعیت پرشمار رأی دهندگان در انتخابات ایران» را برای مطلب خود انتخاب کرده و می نویسد ایرانیان روز جمعه با حضور در صف های رأی گیری، آرای خود را برای انتخاب جانشین محمود احمدی نژاد به صندوق ها انداختند.

در گزارشی که خبرنگار این سایت از تهران تهیه کرده آمده هرچند رأی گیری انتخابات در ایران، در ساعات اولیه صبح آغاز آهسته ای داشت، اما به مرور زمان، افراد بیشتری برای رأی دادن به حوزه های اخذ آرا سرازیر شدند. این خبرنگار همچنین مشاهدات خود را از روز انتخابات در ایران و اقبال بخش های مختلف شهر به هر یک از نامزدها گزارش کرده است. 

اما در میان مطبوعات منطقه که به موضوع انتخابات ایران پرداخته اند، می توان به «گالف نیوز» اشاره کرد که از حضور «قدرتمند» مردم در انتخابات ایران سخن به میان آورده است. این روزنامه می نویسد ایرانیان روز جمعه برای انتخاب رئیس جمهور جدید خود پای صندوق های رأی گرد آمدند و اغلب آن ها اظهار امیدواری می کنند رئیس جمهور بعدی بتواند مسائل اقتصادی را حل و فصل کرده و روابط با جهان را بهبود ببخشد.

گالف نیوز اشاره می کند که حضور رأی دهندگان، فراتر از حد انتظار بوده و صف های تشکیل شده در حوزه های اخذ رأی در تهران، تا آستانه خیابان ها کشیده شده بود. این روزنامه نیز با اشاره به تخمین ها و تحلیل های موجود، از احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم سخن گفته است.

حضور گسترده مردم، توجه روزنامه «پاکستان تودی» را نیز به خود جلب کرده و این روزنامه می نویسد شور و حرارت به وجود آمده در انتخابات ایران در روزهای پایانی، به حضور شمار گسترده ای از مردم پای صندوق های رأی منجر شد. پاکستان تودی، حضور گسترده مردم پای صندوق های رأی را یک پیروزی برای رهبری نظام جمهوری اسلامی می داند که از مردم درخواست کرده بود به طور گسترده در انتخابات شرکت کنند.

علاوه بر اینف به اعتقاد این روزنامه، حضور مردم به منزله رد ادعاهای کسانی است که در غرب و به ویژه آمریکا، انتخابات ایران را ساختگی و نمایشی می خواندند. در این مطلب، رقابت اصلی در انتخابات ایران، رقابت میان «اصلاح طلبان و محافظه کاران» دانسته شده است. 

اما بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری، پس از حضور ایشان در پای صندوق رأی، از جمله دیگر اخبار انتخاباتی است که در برخی مطبوعات، از جمله «کریستین ساینس مانیتور» بازتاب یافته است. این روزنامه می نویسد آیت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، نخستین فردی بود که رأی خود را در انتخابات حساس ریاست جمهوری به صندوق انداخت و ضمن درخواست از ایرانیان برای حضور در انتخابات و نشان دادن مشروعیت نظام جمهوری اسلامی، از آمریکا به سبب زیر سوال بردن این انتخابات انتقاد کرد.

مانیتور اشاره می کند که رهبر انقلاب پس از به صندوق انداختن رأی خود گفته اند ایران بر تلاش های دشمن برای گسترش ناامیدی و بدبینی غلبه می کند و اگر ملت ایران می خواست منتظر تأیید یا عدم تأیید آمریکایی ها باشد، بازنده شده بود.

در نهایت، «دیلی استار» لبنان نیز از درخواست تمامی نامزدها از هوادارانشان برای حفظ آرامش خبر داده است. این روزنامه می نویسد شش رقیب انتخابات ریاست جمهوری ایران، با انتشار بیانیه مشترکی خواستار حفظ آرامش از سوی هواداران خود شده اند. دیلی استار اشاره می کند از آنجا که حضور مردم پای صندوق های رأی بسیار گسترده بود، زمان رأی گیری حدود چهار ساعت بیش از زمان از پیش اعلام شده به طول انجامید. این روزنامه در ادامه به بیان آمارهایی از میزان واجدین شرایط شرکت در انتخابات و میزان تخمینی مشارکت در انتخابات روز گذشته اشاره کرده است./تابناک