اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازتاب گسترده بازداشت و آزادی 6 جوان ویدئو کلیپ هپی در رسانه های خارجی (+عکس)



اخبار, ویدئو کلیپ هپی,کلیپ هپی ها


اخبار سیاسی - بازتاب گسترده بازداشت و آزادی 6 جوان ویدئو کلیپ هپی در رسانه های خارجی (+عکس)

بخش عربی سایت یاهو نیز این تیتر را برای این حادثه انتخاب کرد: " یک دولت اسلامی 6 نفر بازداشتی به دلیل رقص به شیوه هپی را آزاد کرد". این رسانه سپس از مخاطباش پرسید: "این کشور اسلامی کدام است؟"

خبر بازداشت و آزادی 6 جوان دختر و پسر در ایران با بازتاب گسترده ای در روزنامه ها، سایت های خبری و شبکه های تلویزیونی خارجی روبه رو شد.

به گزارش عصر ایران، در هفته گذشته، پلیس در ایران 6 نفر را به دلیل انتشار ویدئو کلیپ تقلیدی از ترانه آمریکایی "هپی" بازداشت و اندکی بعد آزاد کرد اما خبر این حادثه به طور گسترده در رسانه های مختلف خارجی منتشر شده است.

خبرگزاری فرانسه در خبری با عنوان " ایران 6 جوان بازداشتی به دلیل ترانه هپی را آزاد کرد" نوشت: "مقامات ایران 6 جوان را به اتهام آسیب زدن به عفت و اخلاق عمومی به دلیل ضبط کلیب هپی بازداشت کردند. منابع آگاه می گویند این افراد آزاد شدند."

هپی نام ویدئوکلیپی است که توسط خواننده آمریکایی "فاریل ویلیامز" تولید و منتشر شده بود. این ویدئوکلیپ در کشورهای مختلف تقلید شد. تعدادی از جوانان در ایران هم با تقلید، ویدئو کلیپ مشابهی را تولید و در اینترنت منتشر کرده بودند.

 

اخبار, ویدئو کلیپ هپی,کلیپ هپی ها

 

ویلیامز در واکنش به این بازداشت، در صفحه خود در توئیتر مطلبی را منتشر کرد و خواستار آزادی این 6 جوان ایرانی شد.
ویلیامز در سایت تویتر نوشت: این بسیار ناراحت کننده است که این جوانان زندانی شده اند.

نکته جالب اینجاست که بخش عربی سایت یاهو نیز این تیتر را برای این حادثه انتخاب کرد: " یک دولت اسلامی 6 نفر بازداشتی به دلیل رقص به شیوه هپی را آزاد کرد". این رسانه سپس از مخاطباش پرسید: "این کشور اسلامی کدام است؟"

 

اخبار, ویدئو کلیپ هپی,کلیپ هپی ها

 

برخی منابع نیز گفته اند کارگردان این ویدئو کلیپ همچنان در بازداشت است.

در گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است: در این فیلم که در یوتیوپ منتشر شده سه جوان پسر و سه دختر غیرمحجبه دیده می شود که ترانه می خوانند و در پشت بام می رقصند.

 

اخبار, ویدئو کلیپ هپی,کلیپ هپی ها

 

خبرگزاری فرانسه اضافه کرد: پلیس در ایران واحد "اخلاقی" را ایجاد کرده است که ماموریت آن کسب اطمینان از التزام زنان به داشتن حجاب در خیابان ها و ارشاد و بازداشت آنهاست.

مقامات ایرانی همچنین اینترنت را تحت نظارت دارند و تعداد زیادی از سایت ها از جمله مهمترین سایت های شبکه اجتماعی را فیلتر کرده اند.

سایت شبکه یورونیوز هم در خبری با عنوان "بازداشت 6 جوان در ایران به دلیل ویدئو کلیپ هپی" نوشت:" پلیس ایران 6 ایرانی را به دلیل مشارکت در فیلمبرداری ویدئو کلیپ هپی ترانه سرای آمریکایی فاریل ویلیامز و آسیب زدن به عفت عمومی بازداشت کرد.

در این خبر به نقل از رئیس پلیس تهران آمده است: در مدت 2 ساعت آنها را شناسایی و در مدت 6 ساعت بازداشت کردیم.
 
روزنامه تایمز انگلیس هم در خبری با عنوان " شادی حرام است"(!) اضافه کرد:  6 نفر در ایران به دلیل انتشار ویدوئو کلیپ هپی بازداشت شدند. تندروها در ایران معتقدند شادی حرام است(!)

 

اخبار, ویدئو کلیپ هپی,کلیپ هپی ها

 

"هیو توملینسون" خبرنگار تایمز نوشت: رئیس جمهور ایران در این اختلاف نظر وارد شد و در توئیتر نوشت: شادی حق ملت ماست.
 
علاوه بر تایمز لندن، رسانه های گاردین، واشنگتن پست، نیویورک تایمز، بی بی سی، سی بی سی کانادا، اسکای نیوز، هاآرتص اسرائیل، ای بی سی نیوز، دیلی میرور، ژورزالم پست اسرائیل، تایمز اسرائیل نیز به طور گسترده این خبر را پوشش دادند.

 

اخبار, ویدئو کلیپ هپی,کلیپ هپی ها


اخبار سیاسی - عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
بازتاب گسترده حضور مردم در رسانه های منطقه ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازتاب گسترده خبر قطع صادرات نفت خام ایران به اروپا در رسانه های خارجی



صادرات نفت خام ایران , بهای جهانی نفت ,  نفت خام

 

انتشار خبر قطع صادرات نفت خام ایران به شش كشور اروپایی با واكنش گسترده سایتهای خبری و خبرگزاریهای بین المللی مواجه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیروز شبكه خبری پرس تی.وی برای نخستین بار گزارش داد كه ایران صادرات نفت خام خود را به شش كشور اروپایی شامل هلند، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، یونان و پرتغال قطع كرده است.

انتشار این خبر با واكنش گسترده خبرگزاریها و سایتهای بین المللی مواجه شد. خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به خبر توقف صادرات نفت ایران به شش كشور اروپایی از رسیدن قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی به بالاترین سطح خود طی شش ماه اخیر خبر داد.

وال استریت ژورنال نیز طی گزارشی به بررسی تاثیرات احتمالی ایران بر بازار جهانی نفت پرداخت و اعلام كرد كه قطع صادرات نفت ایران به اروپا ممكن است به بالا رفتن هرچه بیشتر بهای جهانی نفت منجر شود.

از سوی دیگر پس از چند ساعت از انتشار این خبر، خبرگزاریها و سایتهای بین المللی به نقل از آن چه كه آن را یك سخنگوی وزارت نفت ایران نامیدند، خبر توقف صادرات نفت ایران به اروپا را تكذیب كردند. به گفته این منبع مطلع هرگونه تصمیم گیری درباره قطع صادرات نفت ایران بر عهده شورای عالی امنیت ملی ایران است.

به جز رویترز و وال استریت ژورنال سایتهای خبری و خبرگزاریهایی مانند خبرگزاری فرانسه، نیویورك تایمز، فاكس نیوز، اكونومیك تایمز، بیزینس ویك، جروزالم پست، سی.ان.بی.سی، رادیوی هلند، هافینگتون پست و فایننشیال تایمز نیز اقدام به پوشش خبر مربوط به قطع صادرات نفت ایران به شش كشور اروپایی كردند.../ایسنا