اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازتاب سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم راهپیمایی 22 بهمن



اخبار,اخبار سیاست خارجی,سخنرانی روحانی در مراسم 22 بهمن

 
اخبار سیاست خارجی - بازتاب سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم راهپیمایی 22 بهمن

بازتاب برگزاری مراسم برزگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بازتاب سخنرانی رئیس جمهور در مراسم 22 بهمن، انتقاد روسیه از آمریکا به سبب افزودن نام شرکت های جدید به لیست سیاه تحریم های ایران، ادعاهای وزیر خارجه رژیم اسرائیل علیه ایران و نقش فعال ایران در حل و فصل درگیری ها در اردوگاه آوارگان فلسطینی در سوریه، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش  تابناک ، مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن ماه، موضوعی است که از روز گذشته بازتاب بسیار گسترده ای در مطبوعات و رسانه های بین المللی داشته است.

 

از جمله آخرین روزنامه هایی که به این موضوع پرداخته، می توان به «لس آنجلس تایمز» اشاره کرد که می نویسد گروه های پرشماری از مردم روز سه شنبه در ایران به خیابان ها رفتند تا سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی بدارند. این روزنامه اشاره می کند که شعارها و پلاکاردهای راهپیمایی امسال، به طور مستقیم با تحولات اخیر مربوط به ایران، از جمله تهدیدات آمریکا مبنی بر «روی میز بودن همه گزینه ها» در ارتباط بوده است.

از سوی دیگر، شماری از مطبوعات بین المللی نیز سخنان رئیس جمهور ایران در جریان راهپیمایی 22 بهمن را مورد توجه قرار داده اند که بر ادامه یافتن برنامه هسته ای ایران تأکید کرده است. روزنامه «گالف تودی» ضمن پرداختن به این موضوع می نویسد حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، روز گذشته این ادعای غربی ها را که نیروی نظامی می تواند سبب حل و فصل مسئله هسته ای ایران شود، رد کرده و گفته ایران تا ابد برنامه صلح آمیز هسته ای خود را ادامه خواهد داد.

 

این روزنامه همچنین اشاره می کند که روحانی ضمن انتقاد شدید از تحریم های وضع شده علیه ایران، آن ها را خشونت آمیز، غیرقانونی و ناصحیح خوانده و گفته دلیلی وجود ندارد که کشورهای منطقه از ایران بترسند.

انتقاد روسیه از اقدام آمریکا در افزودن نام شماری از شرکت ها و افراد به لیست سیاه تحریم های ایران، موضوع دیگری است که بازتاب بین المللی داشته است. به نوشته «مسکو تایمز»، روسیه اعلام کرده اقدامات جدید آمریکا در هدف قرار دادن برخی شرکت ها به واسطه دور زدن تحریم های ایران، در مسیر پیشرفت تلاش ها برای حل و فصل مسالمت آمیز موضوع هسته ای ایران مانع ایجاد می کند.

 

سرگئی ریابکف، معاون وزیر خارجه روسیه گفته: «ما این گونه اقدامات را به طور کامل رد می کنیم. این مسیری مستقیم برای نابودی مبنای سالم و مثبتی است که برای پیشرفت بیشتر در راستای حل و فصل موضوعات مربوط به برنامه هسته ای ایران ایجاد شده بود».

اما مقامات رژیم اسرائیل مطابق معمول به ادعاها و فضاسازی های خود علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه می دهند.

 

به نوشته خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه رژیم اسرائیل اظهار داشته آزمایش دو موشک بالیستیک جدید در ایران، ثابت می کند که با وجود لحن آشتی جویانه اخیر ایران نسبت به غرب، دولت ایران همچنان یک دولت «جنگ افروز» است. آویگدور لیبرمن که این اظهارات را در آستانه سفر خود به فرانسه بیان کرده، به نقش دولت فرانسه در مذاکرات هسته ای ایران اشاره کرده و گفته فرانسه نقش مهمی در تلاش های بین المللی برای جلوگیری از پیشبرد برنامه هسته ای ایران داشته است.

در نهایت، در مطلبی مربوط به منطقه، خبرگزاری «آناتولی» ترکیه از نقش فعال ایران در پایان دادن به درگیری ها در اردوگاه آوارگان فلسطینی در سوریه خبر داده است .

 

به نوشته این خبرگزاری، «علی باراکا»، سخنگوی جنبش حماس اظهار داشته ایران در توافقی که روز یکشنبه میان گروه های فلسطینی حاضر در اردوگان «یرموک» و نماینده «جبهه مردمی آزادسازی فلسطین» حاصل شده، نقش فعالی ایفا کرده است. این توافقنامه از همه گروه های مسلح داخل اردوگاه می خواهد سلاح های خود را به یک کمیته ویژه تحویل دهند. علاوه بر این، هیچ یک از گروه های فلسطینی نباید اردوگاه را به سمت حمایت از یکی از طرفین درگیر در سوریه بکشاند.
 اخبار سیاست خارجی -  تابناک


ویدیو مرتبط :
سخنرانی رئیس جمهور در 22 بهمن 92

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: مراسم راهپیمایی 22 بهمن (1)


همزمان با سی پنجمین سالگرد جشن پیروزی انقلاب اسلامی راهپیمایی مردم تهران در روز 22 بهمن برگزار شد.