اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازتاب حادثه اتوبان قم در رسانه‌های جهان


در پی برخورد مرگبار دو دستگاه اتوبوس اسکانیا در اتوبان قم - تهران و کشته شدن 44 تن از سرنشینان آن‌ها، برخی رسانه‌های خارجی به انتشار این خبر پرداختند.

خبرگزاری ایسنا: در پی برخورد مرگبار دو دستگاه اتوبوس اسکانیا در اتوبان قم - تهران و کشته شدن 44 تن از سرنشینان آن‌ها، برخی رسانه‌های خارجی به انتشار این خبر پرداختند.

برخی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های انگلیسی زبان از جمله خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از صداوسیمای کشورمان، اقدام به انتشار خبر برخورد مرگبار این دو دستگاه اتوبوس در اتوبان قم کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار جزئیات این خبر به ایمنی جاده‌ها و مسیرهای ارتباطی اشاره کرده و می‌افزاید: آمارها در این کشور حاکی از آن است که هر ساله در ایران حدود 19 هزار تن جان خود را در سوانح رانندگی از دست می‌دهند.

خبرگزاری شینهوا نیز در خبری به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران به انتشار خبر این حادثه و جزئیات آن پرداخت. همچنین در این خبر آمده است که نقص فنی خودروها و عدم مهارت کافی رانندگان از جمله عوامل بروز سوانح رانندگی در این کشور هستند.

خبرگزاری فرانسه و شبکه‌های خبری العربیه و الجزیره از دیگر رسانه‌های خارجی هستند که به انتشار این خبر پرداختند.

شبکه العربیه همچنین در‌ گزارش خود اینطور آورده است که حضور نیروهای راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها و افزایش کنترل تخلفات رانندگی به کاهش حوادث رانندگی مرگبار در این کشور کمک کرده‌ است.


ویدیو مرتبط :
بازتاب رونمایی از جنگنده قاهر 313 در رسانه های جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازتاب بازی ایران و بحرین در رسانه های جهان



 

 

بازتاب بازی ایران و بحرین در رسانه های جهان

 

سایت فیفا در تحلیل خود از دیدار ایران و بحرین تاکید کرد که جباری امید بحرین به گنج سه امتیازی را به یاس تبدیل کرد.

سایت فیفا نوشت: ایران با زدن گل در دقایق پایانی بازی مقابل بحرین، امتیازات میان دو تیم را در مرحله مقدماتی جام جهانی برزیل 2014 تقسیم کرد. بحرین با گل دقیقه 96 العجمی در پایان وقت اول امیدهایش برای نخستین حضور در جام جهانی را بیشتر کرد.اگر چه مجتبی جباری در دقیقه سوم وقت اضافی وقتی توپ به تیر دروازه بحرین خورد و به او رسید سید جعفر دروازه بان حریف را شکست داد و امید میزبان برای رسیدن به گنج با ارزش سه امتیازی را تبدیل به یاس کرد.این نتیجه ایران را که دقیقا یک ماه پیش در تهران با نتیجه 6 بر صفر بحرین را شکست داده بود، با 8 امتیاز از 4 بازی در رده نخست قرار داد و بحرین با 5 امتیاز در رده سوم ایستاده است.

* AFC: جباری قلب هواداران بحرین را شکست

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارش خود از تساوی تیم ایران و بحرین در مرحله گروهی مسابقات مقدماتی جام‌جهانی 2014 نوشت‌: «پیروزی بحرین مقابل ایران در مرحله گروهی مسابقات مقدماتی جام‌جهنی 2014 با گل مجتبی جباری در وقت‌های تلف‌شده نیمه‌دوم بر باد رفت تا یک امتیاز دیگر به امتیازات صدرنشین گروه E اضافه شود.»AFC ادامه داد: «تیم ملی فوتبال بحرین که در بازی رفت در تهران نتیجه 6 بر صفر گلباران شده بود، تلاش کرد تا شانس خود را برای حضور در برزیل 2014 احیا کند و افتخاری در عرصه فوتبال کسب کند. بحرین که با این دو هدف وارد میدان شده بود، با گل محمود العجمی در نیمه اول می‌توانست پیروز مسابقه باشد. اما جباری، هافبک تیم استقلال تهران که در بازی رفت نیز یکی از گل‌های ایران را به ثمر رسانده بود، با به ثمر رساندن گل تساوی در فاصله 3 دقیقه مانده به پایان بازی در وقت‌های تلف‌شده قلب هواداران بحرین را شکست تا نوار شکست‌ناپذیری ایران در مرحله مقدماتی پاره نشود.» 

* خبرگزاری فرانسه: جو بازی به دلیل ناآرامی های منطقه تنش زا بودخبرگزاری فرانسه از منامه گزارش داد: تک گل تیم ملی فوتبال ایران در وقت تلف شده بازی، باعث شد تا این تیم با کسب یک نتیجه مساوی مهیج یک بر یک مقابل بحرین در بازی های مقدماتی جام جهانی 2014 در منطقه آسیا در امتیازات بازی سهیم شود.امید بحرین برای حرکت به سوی نخستین حضور خود در جام جهانی با گل دقیقه 46 میرزا العجمی برای تیم میزبان و جلو افتادن این تیم بر خلاف جریان بازی، تقویت شده بود.با این حال، مجتبی جباری پس از مغلوب کردن سید جعفر دروازه بان بحرین به دنبال جفت شدن پایش به توپی که بعد از برخورد با تیر افقی دروازه منحرف شده بود در دقیقه سوم از وقت تلف شده، به اشتیاق تیم میزبان برای کسب سه امتیاز ارزشمند این بازی پایان داد.این نتیجه، ایران را که دقیقا یک ماه پیش در دیدار رفت شش بر صفر بر بحرین پیروز شده بود با هشت امتیاز همچنان در صدر گروه پنج نگه داشت در حالیکه بحرین با پنج امتیاز در مکان سوم باقی ماند.این یک تجربه دل آزار دیگر برای بحرین بود که دوبار به طور عذاب آور به تحقق یافتن رویاهایش برای بازی در جام جهانی ویترین فوتبال نزدیک شد، هرچند که ایران به دلیل صبر و استقامت خود به ویژه در نیمه دوم که مکررا در آستانه گلزنی قرار گرفت مستحق کسب این امتیاز بود. این دیدار به دلیل نا آرامی های اخیر در منطقه و اختلاف فزاینده بین دو کشور در یک جو تنش آمیز و تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد. وضعیتی که با تجاوز مردی به زمین در اواخر نیمه اول با پرچم بحرین تشدید شد. 

* آسوشیتدپرس: بحرینی ها به پرچم ایران توهین کردندخبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که عده‌ای از تماشاگران بحرینی بیرون از ورزشگاه به پرچم جمهوری اسلامی ایران بی احترامی کردند ضمن اینکه عده‌ای از تماشاگران به بازیکنان ایرانی در حال خروج از زمین بطری پرتاب کردند. 

* سایت عربی الکره کویت: پیروزی ایران تماشاگران بحرینی را حسرت زده کردسایت عربی الکره کویت نوشت: «گل مجتبی جباری در دیدار با بحرین که در وقت های اضافی به ثمر رسید ، آرزوی تماشاگران بحرینی را از بین برد و آنها را حسرت زده کرد.»این سایت کویتی روز شنبه با ارائه گزارشی از دیدار تیم های فوتبال بحرین و ایران در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل آورد: «تماشاگران بحرینی درحالیکه تیمشان تا دقایق پایانی مسابقه با گل "محمد الطیب" که در نیمه اول بدست آمده بود از حریف ایرانی پیش بود و خود را برای برپایی جشن چهارمین پیروزی این تیم مقابل ایران در تاریخ فوتبال بحرین آماده می کردند،در وقت اضافی این دیدار شاهد گل برق آسای مجتبی جباری بودند. این گل شیرینی را به تیم ایران هدیه داد و تماشاگران بحرینی را حسرت زده از ورزشگاه بیرون کرد.»سایت الکره ادامه داد: «تیم ایران با این پیروزی و به لطف گل زده نسبت به قطر با 8 امتیاز در صدر گروه پنجم مسابقات انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در قاره آسیا قرار گرفت و تیم بحرین با 5 امتیاز در رده سوم ایستاد.»این رسانه عربی با اشاره به دیدار بعدی تیم بحرین که روز سه شنبه هفته جاری با تیم قطر در دوحه برگزار خواهد شد، اضافه کرد: «تیم بحرین برای زنده نگه داشتن آرزوی خود جهت صعود به مرحله بعدی مسابقات چاره ای جز پیروزی در این دیدار ندارد.»الکره به دیدارهای تیم فوتبال ایران و بحرین اشاره کرد و نوشت: «در پنج دیداری که تیم ایران در بحرین انجام داده، سه دیدار آن با پیروزی بحرین و دو دیدار آن با مساوی به پایان رسیده است.»

* دیلی‌نیوز: با گل ایران قلب بحرین شکستیک روزنامه چاپ منامه برای گزارش بازی ایران و بحرین از واژه "قلب شکسته" استفاده کرد.بحرینی ها که با دست زدن به همه روش‌های گوناگون می‌خواستند به زعم خود برتری یک بر صفر را حفظ کنند، وقتی گل جباری زده شد، آب سردی را بر خود و آرزوهای خود دیدند.این مساله سبب شد تا روزنامه گلف دیلی نیوز چاپ منامه در گزارش خود از تیتر "قلب شکسته" استفاده کند.این نشریه سپس به انعکاس حرف‌های تیلور، مربی انگلیسی بحرین پرداخت که به قدرت زیاد سفید‌پوشان ایران اعتراف کرد. وی در کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: «ایران بهترین تیم گروه ۵ است.‌آنها در 10 دقیقه پایانی ما را کاملا تحت فشار گذاشتند. اما من همان لحظه که بازی به پایان رسید خطاب به مسئولان گفتم به شاگردانم افتخار می کنم که امشب با هم مشارکت زیادی کردند.» 

* تریبون: گل جباری پایان آرزوهای بحرین را رقم زدیک پایگاه خبری بحرینی نوشت تیرخلاص ایران توسط مجتبی جباری به بحرین پایان آرزوهای این تیم برای کسب پیروزی بود.روزنامه دیلی‌تریبون با انتشار گزارشی از دیدار شب گذشته تیم‌های ایران و بحرین در دور چهارم مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نوشت: «گل دیرهنگام ایران مانند تیرخلاصی به آرزوهای بحرین برای کسب بردی خانگی بود.»این نشریه افزود: «در شبی که همه چیز برای کسب برتری میزبان در منامه فراهم بود و بحرین دراواخر نیمه اول به گل برتری رسیده‌ بود و این تیم خود را برای کسب برد آماده می‌کردند؛ اما در اواخر بازی ایران توسط مجتبی جباری به گل تساوی رسید و ضربه بزرگی بر بحرین وارد آمد.»