اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازتاب جهانی پلمپ KFC در تهران


رستوران فست فود مرغ در ایران با نام فست فود آمریکایی کی‌اف‌سی تنها چند روز پس از افتتاح به دلیل آنکه فضای داخل این رستوران شبیه به پرچم آمریکا بود تعطیل شد.

نامه نیوز: رستوران فست فود مرغ در ایران با نام فست فود آمریکایی کی‌اف‌سی تنها چند روز پس از افتتاح به دلیل آنکه فضای داخل این رستوران شبیه به پرچم آمریکا بود تعطیل شد.

فاکس نیوز در گزارشی در این باره نوشت: روز یکشنبه صفحه رسمی رستوران کی‌اف‌سی حلال در ایران در اینستاگرام تصویری را از مردمی منتشر کرد که در این رستوران برای سفارش غذا صف بسته اند.

رستوران کی اف سی حلال پس از دریافت تاییدیه از وزارت صنعت معدن و تجارت در ایران،روز یکشنبه  در غرب تهران افتتاح شد. این رستوران که با نام کی اف سی حلال فعالیت می کند ارتباطی با شرکت مادر کی اف سی ندارد.

اما روز سه شنبه، پلیس ایران کی اف سی حلال را تعطیل کرد. رسانه های داخل ایران درباره علت تعطیل شدن این رستوران اما نوشتند که به دلیل دکور آمریکایی این رستوران به ویژه نقاشی روی یکی از دیوارهای آن که به شدت نزدیک به طرح روی پرچم آمریکا بود تعطیل شده است. این موضوع می تواند به عنوان نشانه ای از نفوذ آمریکا در فرهنگ ایران باشد.

اما مدیر رستوران فست فود مرغ کی اف سی حلال اما در این باره گفت که پلمپ این رستوران تنها یک سوء تفاهم در ارتباط با مالکیت نام تجاری بوده است.

توافق اخیر هسته ای میان ایران و چندین کشور غربی از سوی بسیاری از فعالان اقتصادی به عنوان یک دروازه بالقوه برای ورود به ایران تلقی می شود.

ای‌بی‌سی نیوز نیز در گزارشی با عنوان «رستوران کی اف سی حلال به دلیل سردرگمی و نگرانی از نفوذ آمریکایی در فرهنگ ایرانی تعطیل ش»، نوشت: مقامات ایرانی یک رستوران را که به گفته آنان شعبه ای از فست فود کی اف سی آمریکایی است تنها چند روز پس از افتتاح تعطیل کرد.

پس از توافق هسته ای میان ایران و غرب به نظر می رسید که رستوران های آمریکایی مانند مک دونالد و کی اف سی امکان بازگشایی شعبات خود در ایران را پیدا کنند. موضوعی که در میان تندرو بحث هایی شدیدی به راه انداخت.


ویدیو مرتبط :
علت پلمپ شدن رستوران KFC حلال در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علت پلمپ «KFC» در تهران مشخص شد


رستوران KFC،‌ در سعادت آباد توسط پلیس اماکن پایتخت پلمپ شد.

باشگاه خبرنگاران جوان: روز گذشته "رستوران KFC"، در منطقه سعادت آباد توسط پلیس اماکن تهران پلمپ شد.

علت این اقدام از سوی پلیس نداشتن مجوز قانونی و جعل پروانه کسب عنوان شده است.

گفتنی است، رستوران پلمپ شده جمعه شب به عنوان اولین شعبه KFC،  در تهران شروع به فعالیت کرده بود که مردم نیز جهت صرف غذا صف طولانی را تشکیل داده بودند.

لازم به ذکر است در پی مخالفت با افتتاح نمایندگی فروشگاه زنجیره‌ای مک‌دونالد در ایران به فست‌فود آمریکایی کی‌اف‌سی مجوز داده شد تا در ایران شعبه داشته باشد.