اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازتاب جهانی سقوط هواپیما



اخبار,اخبار اجتماعی ,سقوط هواپیما

 

اخبار اجتماعی - بازتاب جهانی سقوط هواپیما

سقوط «ایران 140» دیروز بازتابی جهانی داشت.

به گزارش شرق، شبکه خبری راشاتودی روسیه نوشت: «بخش حمل‌ونقل هوایی ایران به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی از سوی کشورهای غربی در رنج بوده و شاهد حوادث بسیار زیادی از این نوع بوده است.»

 

الجزیره نیز نوشت: «صنعت هواپیمایی ایران به‌دلیل یک‌سری تحریم‌های مالی ایالات‌متحده و هم‌پیمانانش بسیار ضعیف بوده و به خاطر نبود قطعات یدکی و تعمیرات استاندارد در وضعیت نابسامانی قرار دارد. این کشور به‌خاطر عدم همکاری شرکت‌های هواپیمایی معتبر جهان، مجبور شده است بر تکنولوژی و تولیدات روسی و اوکراینی تکیه کند.»

بی‌بی‌سی نیز ضمن انتشار این خبر نوشت: «ایران هنوز هم از بسیاری از هواپیماهای پیش از انقلاب استفاده می‌کند. از زمانی که روابط تهران-واشنگتن به‌خاطر مساله گروگان‌گیری قطع شده است جمهوری اسلامی ایران نتوانسته خدمات استاندارد و به‌روزی به شهروندان خود در حمل‌ونقل هوایی ارایه دهد. طی 25 سال گذشته، بیش از 200 هواپیما سانحه دیده که در حدود دوهزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.»

شبکه خبری‌ ای‌بی‌سی‌نیوز نیز نوشت: «ایران سال‌هاست متحمل سخت‌ترین تحریم‌های صنایع هوایی از سوی کشورهای غربی است. کارشناسان می‌گویند حمل‌ونقل هوایی ایران به طور مزمنی به دلال‌های قطعات وابسته بوده و اکنون یکی از ناامن‌ترین خطوط هوایی جهان است. این کشور از زمان سقوط اتحادشوروی، به واردات هواپیما از کارخانه‌های قدیمی روسی وابسته بوده است.»

شبکه خبری فاکس‌نیوز نیز گزارش داد: «جمهوری اسلامی ایران نسبت به تحریم‌های صنعت هوایی کشورشان معترض بوده و همواره کمپانی‌های ما و دولت‌های غربی را در این‌باره تحت فشار قرار می‌دهند. اکنون سال‌هاست که هواپیماهای مسافربری ایران کارایی خود را از دست داده‌اند.»

رسانه‌های دیگری نیز از قبیل شیکاگو تریبیون و شبکه سی‌بی‌اس، لوموند و... نیز این حادثه را پوشش خبری دادند.
اخبار اجتماعی - شرق

 


ویدیو مرتبط :
لحظه وحشتناک سقوط هواپیما((فیلمبرداری در داخل هواپیما))

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازتاب جهانی سقوط هواپیمای ایرانی +عکس


هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان ایربه مقصد طبس با ۵۰ سرنشین بعد از برخاستن از باند فرود گاه مهراباد سقوط کرد. بازتاب سقوط این هواپیمای را در رسانه‌های خارجی می بینید.

 
 
 
 
صبح بخیر: هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان ایربه مقصد طبس با ۵۰ سرنشین بعد از برخاستن از باند فرود گاه مهراباد سقوط کرد.

بازتاب سقوط  این هواپیمای را در رسانه‌های خارجی می بینید.



بازتاب سقوط هواپیمای ایرانی در رسانه‌های خارجی


سقوط هواپیما



سقوط هواپیما




سقوط هواپیما




سقوط هواپیما




سقوط هواپیما




سقوط هواپیما




سقوط هواپیما




سقوط هواپیما