اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازتاب جهانی بخشش یک اعدامی در ایران


ماجرای گذشت پدر و مادر پسر جوانی که در یک درگیری به قتل رسیده بود بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.

خبرگزاری ایسنا: ماجرای گذشت پدر و مادر پسر جوانی که در یک درگیری به قتل رسیده بود بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت.

ماجرا از این قرار بود که شش سال پیش، "بلال" در یک درگیری خیابانی در شهر "رویان" از توابع نور، مرتکب قتلی می‌شود و به این اتهام به قصاص محکوم می‌شود. او شش سال را در زندان سپری کرد تا این که بامداد سه‌شنبه 26 فروردین ماه 93 برای اجرای حکم، پای چوبه دار می‌رود اما...

پدر و مادر مقتول، در دقیقه 90 از خون پسرشان می‌گذرند و به "بلال" فرصت زندگی دوباره می‌دهند. عبدالغنی حسین‌زاده، پدر مقتول، از مربیان قدیمی فوتبال در مازندران است که 18 سال است در "رویان" به تربیت فوتبالیست‌های نوجوان می‌پردازد.

"آرش خاموشی"، عکاس ایسنا که برای بخشیده شدن "بلال" تلاش زیادی کرده بود، پس از وقوع این اتفاق خجسته، گزارش تصویری کاملی را از این ماجرا روی خروجی ایسنا قرار داد. همچنین ایسنا در گزارشی و برنامه "90" تلاش زیادی برای تحقق این امر مبارک انجام دادند.

پس از این که این ماجرا شکل گرفت و به نتیجه رسید، بسیاری از رسانه‌های معتبر دنیا به پوشش آن پرداختند و این خبر بازتاب گستره‌ای در میان آنها داشت.

رسانه‌های معتبر جهان از جمله روزنامه گاردین، روزنامه دیلی میل، شبکه اسکای ایتالیا، یاهو، روزنامه تایمز و سی‌ان ان، روزنامه آدوارول رومانی و سایر رسانه‌های جهان و خبرگزاری های معتبر در روزهای گذشته، تیتر نخست و اخبار اصلی خودشان را به این ماجرا و بخشیدن جوانی پای چوبه مادر توسط مادر مقتول اختصاص دادند.

روزنامه گاردین در گزارشی مفصل در خبر اصلی خود صحبت های خانواده مقتول در گفتگو با ایسنا و جزئیات مراسم را به طور کامل پوشش داده است .

همچنین علاوه بر بازتاب گسترده ای که این خبر در رسانه‌های ورزشی جهان داشته است عکس آرش خاموشی عکاس ایسنا نیز در بخش‌های مختلف بازتاب جهانی پیدا کرده است.

در بخش نظرات روزنامه ها و خبرگزاری‌های معتبر جهان خیلی از کاربران از اقدام این خانواده فوتبالی در بخشیدن جوانی و بازگردان او به زندگی تمجید کردند و اقدام آنها را اقدامی شایسته و بزرگ توصیف کردند.


ویدیو مرتبط :
بخشش اعدامی توسط والدین مقتول-بخشش یک مادر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازتاب خالکوبی‌های برچسب خورده بازیکنان ایران در جام جهانی!



اخبار,اخبار ورزشی ,جام جهانی بسکتبال

 

اخبار ورزشی - بازتاب خالکوبی‌های برچسب خورده بازیکنان ایران در جام جهانی!

روزنامه AS اسپانیا گزارش کرد که بازیکنان ایرانی با برچسب خاصی جلوی خالکوبی‌هایشان را در جام جهانی بسکتبال گرفتند.

به گزارش ایسنا، تیم ملی بسکتبال ایران که برای برگزاری جام جهانی بسکتبال در کشور اسپانیا به سر می برد امشب در سومین دیدار خود برابر صربستان به میدان می‌روند که روزنامه‌ "AS" اسپانیا روز گذشته نوشت: بازیکنان ایران در اقدامی عجیب با یک برچسب سیاه خالکوبی‌های خود را در جام جهانی پوشانده‌اند تا دوربین های تلویزیونی نتوانند آنها را نشان دهند. البته خیلی ها فکر می‌کردند این برچسب‌ها به خاطر مصدومیت روی دست‌های بازیکنان زده شده است.

اوشین ساهاکیان و حامد حدادی دو بازیکنی هستند که با انجام این کار مورد توجه دوربینها و رسانه های اسپانیا قرار گرفتند. 

اخبار ورزشی - ایسنا