اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازتاب آزادی چهار زندانی دو تابعیتی ایرانی در رسانه های آمریکا



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رسانه های آمریکایی خبر آزادی چهار زندانی ایرانی دو تابعیتی را به نقل از رسانه های ایران بطور گسترده پوشش خبری و در صدر اخبار خود قرار دادند.

خبرنگار شبکه سی. ان. ان در خبری فوری به نقل از رسانه های ایران اعلام کرد: ایران چهار زندانی ایرانی - آمریکایی را آزاد کرده است.


پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز نیز در خبری فوری اعلام کرد: ایران گفته است چهار زندانی دو تابعیتی ایرانی- آمریکایی به عنوان بخشی از تبادل زندانیان میان دو کشور آزاد شدند.


روزنامه واشنگتن پست نیز در خبری فوری به آزادی این زندانیان دو تابعیتی در ایران به نقل از رسانه های ایران اشاره کرد.


واشنگتن پست اعلام کرد که هنوز مقامات آمریکایی در این رابطه اظهارنظر نکرده اند.


پایگاه اینترنتی هیل ( پایگاه خبری کنگره آمریکا ) نیز نوشت: چهار آمریکایی زندانی در ایران آزاد شدند.


پیش از این دادستان عمومی و انقلاب تهران، از آزادی چهار زندانی ایرانی دو تابعیتی خبر داده بود.


عباس جعفری دولت آبادی به خبرنگاران گفت: در راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی ایران و مصالح کلی نظام، چهار زندانی ایرانی دو تابعیتی ظرف روز شنبه در چارچوب مبادله زندانیان آزاد شدند.

 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
ماجرای پرونده یک مقام ایرانی دو تابعیتی در مجلس ایران!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آزادی زن ایرانی زندانی در آمریکا با میانجیگری پادشاه عمان



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

آزادی زن ایرانی زندانی در آمریکا با میانجیگری پادشاه عمان

یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه آمریکا هم گفت: می توانم بگویم که از نظر وزارت امور خارجه آمریکا خانم قلی خان ، دوره حبس خود را گذراند و آمریکا را ترک کرد.

دولت عمان اعلام کرد با میانجیگری میان تهران و واشنگتن، زمینه آزادی شهرزاد میرقلی خان زن ایرانی زندانی در آمریکا، آزاد و وارد خاک عمان شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری رسمی عمان، سخنگوی وزارت امور خارجه عمان از دولت آمریکا برای آزادی شهروند ایرانی به دلایل انسان دوستانه و پاسخگویی به تلاش های مسقط در این زمینه، تشکر کرد.

این سخنگو ابراز امیدواری کرد این اقدام انسان دوستانه به سود منافع دو کشور و تحقق ثبات در منطقه باشد.

شهرزاد میرقلی خان پس از آزادی از زندان در آمریکا، به عمان رفت و در فرودگاه مسقط مورد استقبال اعضای خانواده اش، مقاماتی از دولت عمان و سفارت ایران قرار گرفت.

میرقلی خان پس از ورود به فرودگاه مسقط از تلاش های سلطان قابوس پادشاه عمان و مقامات ایرانی برای آزادی اش تشکر کرد و گفت:  بعد از آزادی و دیدار با خانواده ام، احساس خوشبختی زیادی دارم . قصد دارم زندگی جدیدی را آغاز کنم.

حسین نوش آبادی سفیر ایران در عمان که در استقبال از شهروند ایرانی حضور داشت گفت ما همیشه با عمان در مسائل انسان دوستانه و حقوق بشر همکاری می کنیم.

خبرگزاری عمان هیچ توضیحی درباره دلایل و مدت حبس و حتی شرایط آزادی وی اعلام نکرده است اما خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام آمریکا که خواست نامش اعلام نشود نوشت: برای این شهروند ایرانی حکم زندان 5 ساله صادر شده بود و او متهم به تلاش برای صادرات تجهیزات نظامی به ایران است. از جمله این تجهیزت حدود سه هزار دوربین دید در شب بود.

یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه آمریکا هم گفت: می توانم بگویم که از نظر وزارت امور خارجه آمریکا خانم قلی خان ، دوره حبس خود را گذراند و آمریکا را ترک کرد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: خانم قلی خان پس از اقدامات مشترک دستگاه مهاجرت و وزارت دفاع آمریکا دستگیر و به 63 ماه حبس محکوم شده بود.

سلطان قابوس پادشاه عمان در پاییز 2011  و 2010 با میانجیگیری میان تهران و واشنگتن، زمینه آزادی سه تبعه آمریکایی محبوس در ایران به اتهام جاسوسی و ورود غیرمجاز را فراهم کرده بود./عصرایران