اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازار داغ فروش صفحه فیس بوک هنرمندان!


در حالیکه بسیاری از بازیگران و چهره‌های مشهور حضورشان در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک را تکذیب می کنند اما صفحه‌های موجود در این شبکه ها با اسم و تصاویر این بازیگران با قیمت‌های جالبی به فروش می‌رسد.

مجله مهر- عطیه همتی: در حالیکه بسیاری از بازیگران و چهره‌های مشهور حضورشان در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک را تکذیب می کنند اما صفحه‌های موجود در این شبکه ها با اسم و تصاویر این بازیگران با قیمت‌های جالبی به فروش می‌رسد.

چند روز پیش مدیر یکی از صفحه‌های هواداری «طناز طباطبایی» بازیگر سرشناس ایرانی با آگهی جالبی اقدام به فروش این صفحه با حدود ۱۰۶ هزار طرفدار کرد. مدیر فعلی این صفحه از هواداران خواست تا در صورت تمایل به صورت خصوصی و از طریق پیام شخصی به این صفحه برای خرید و مطلع شدن از قیمت این صفحه اقدام کنند.

خرید و فروش صفحه فیسبوک هنرمندان!

هرچند که بدون شک این بازیگر سرشناس از دلالی های موجود با نام خود بی اطلاع است اما به نظر می رسد که این دلالی سود زیادی برای دیگران دارد. بعد از تماس با مدیر این صفحه قیمت آن «یک میلیون تومان» عنوان شد.

خرید و فروش صفحه فیسبوک هنرمندان!

اما این اولین اتفاق در شبکه های اجتماعی نیست. بسیاری از صفحه های پربازدید کاربران مثل املاک برای خودشان قیمت دارند. برخی نیز با راه انداختن صفحاتی به صورت واسطه و به شکل بنگاه ها و مشاورین املاک اقدام به برقراری ارتباط بین فروشنده و خریدار می کنند.

نکته جالب میان کامنت های کاربران تخلفات صاحب صفحه هاست. برخی کاربران در این باره می گویند که بعد از پرداخت پول این صفحه به آنها واگذار نشده و یا اینکه «صفحه فوق» تقلبی بوده است.

خرید و فروش صفحه فیسبوک هنرمندان!

فروش صفحه ای به اسم «پناه استخری» دختر «شاهرخ استخری» بازیگر ایرانی در یکی از این صفحات تبلیغاتی.


خرید و فروش صفحه فیسبوک هنرمندان!

خرید و فروش صفحه فیسبوک هنرمندان!

خرید و فروش صفحه فیسبوک هنرمندان!

خرید و فروش صفحه فیسبوک هنرمندان!

خرید و فروش صفحه فیسبوک هنرمندان!

خرید و فروش صفحه فیسبوک هنرمندان!

خرید و فروش صفحه فیسبوک هنرمندان!


ویدیو مرتبط :
چگونه در فیس بوک به StrawberryNET.com بپیوندید؟ آدرس صفحه فیس بوک: https://www.facebook.com/StrawberrynetIran

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازار داغ خرید و فروش لایک در فیس‌ بوک


جیسون فیک (Jason Fyk) در چهل سالگی یک میلیونر است. ثروتی که تقریبا تمام آن از فیس‌بوک به دست آمده است. او تا قبل از این یک بار ورشکسته شده و حتی به زندان افتاده بود، اما حالا سرنوشت او عوض شده است.

روزنامه دنیای اقتصاد: جیسون فیک (Jason Fyk) در چهل سالگی یک میلیونر است. ثروتی که تقریبا تمام آن از فیس‌بوک به دست آمده است. او تا قبل از این یک بار ورشکسته شده و حتی به زندان افتاده بود، اما حالا سرنوشت او عوض شده است.

 از نظر بسیاری او در راه‌اندازی یک کسب و کار روی فیس‌بوک الگو و پیشران به شمار می‌رود، اما با این حال شغل پردرآمد جیسون فیک سختی‌های خود را هم دارد. یکی از آن سختی‌ها روز دهم فوریه امسال رخ داد زمانی که جیسون در فیس‌بوک خود پیغامی از یک ناشناس با نام مستعار آنتونی (Anthony) دریافت کرد.

او نوشته بود:‌«Bro»

دقایقی بعد وب سایت از کار افتاد. براساس آمارهای گوگل آنالیتیکز تعداد بازدیدکنندگان در لحظه این وب سایت از ۳ هزارنفر ناگهان به صفر رسید. در همین زمان آنتونی پیام دیگری را برای جیسون فیک فرستاد.

اون نوشت: « Site’s down »
 
 حمله از کجا بود؟

این نخستین حمله به سایت جیسون فیک نبود. یکی از کارکنان او به سرعت متوجه حمله DDos شد. حمله‌ای که با ارسال تقاضای زیاد به یک سرور باعث از کار افتادن آن می‌شود. زمانی که گروه فیک با سرویس‌دهنده خود یعنی  GoDaddy تماس گرفتند متوجه شدند که هزاران وب سایتی که روی GoDaddy (از بزرگ‌ترین شرکت‌های خدمات‌دهنده میزبانی و دامنه‌های اینترنتی) به‌دلیل این حمله از کار افتاده و روی حدود یک میلیون مشتری شرکت‌های مختلف تاثیرگذار بوده است.

 گروه فیک بعد از 16 ساعت سایت را دوباره راه‌اندازی کرد، اما در همین مدت 15 هزار دلار درآمد تبلیغات از دست رفت. این نخستین حمله به فیک نبود پیش از این هم صفحه‌ فیس‌بوک او (MTV) با 3/1میلیون طرفدار هک شده بود.

بله پولدار شدن روی فیس‌بوک و نگه داشتن یک شغل پردرآمد سختی‌‌های خود را دارد و سختی کار جیسون فیک با درآمد ماهانه ۲۵۰‌هزار دلار دست وپنجه نرم‌کردن با هکرها و سارقان اینترنتی است.
 
سختی‌های میلیونر شدن

مشکلات جیسون فیک از سال 2005 شروع شد. مدتی بعد از کار در یک مشاور املاک شرایط بازار به گونه‌ای شد که او برای تامین نیازهای خانواده به دنبال راهی جدید برای درآمدزایی بود. سرانجام به پیشنهاد برخی از دوستانش به فکر راه‌اندازی یک وب‌سایت افتاد و دامنه‌ آن را ثبت کرد. در ابتدا او نه پولی داشت و نه برنامه‌ای، با این حال در سپتامبر 2010 یک شرکت با مسوولیت محدود راه‌اندازی کرد.

 4 ماه بعد هم وب‌سایت شروع به‌کار کرد، اما زمانی نگذشت که جیسون فیک به زندان افتاد. پس از آزادی از زندان فیک در این فکر بود که در کمترین زمان پول زیادی به دست بیاورد. در ابتدا به این فکر افتاد که داستان عجیب زندانی‌شدنش را بنویسد، اما او نویسنده‌ رسمی نبود و احتمال فروش کتابش کم بود. تنها فکری که به ذهنش رسید شبکه‌های اجتماعی بود که می‌توانست رایگان آن را منتشر کند.

فیس‌بوک سال 2007 صفحات تجاری متعددی را روی سایت خود راه‌اندازی کرد. با وجود اینکه سرعت گسترش آن کم بود، ولی برای فیک یک فرصت مناسب بود. در ابتدا تنها در صفحه خود فعالیت می‌کرد، اما بعد متوجه شد صفحات دیگر هم می‌توانند مفید باشند. بنابراین تصمیم گرفت تا آنجا که می‌تواند صفحات فیس‌بوک با سلایق متفاوت بسازد. او تمام وقتش را در فیس‌بوک گذراند و درحالی‌که حتی غذای کافی برای خوردن نداشت اما ایمان داشت که این ایده عملی خواهد شد.

فیک الان 40 صفحه‌ فیس‌بوک دارد با بیش از 28 میلیون لایک و ده‌ها میلیون بیننده که همین می‌تواند میلیون‌ها دلار درآمد در سال داشته باشد. او 16 نفر را استخدام کرد و همچنین یک نویسنده برای نوشتن خاطراتش. این شروعی بود تا مردم بدانند صفحات فیس‌بوک تا چه حد می‌توانند قدرتمند باشند. از نوجوانان تا ناشران بزرگ تلاش می‌کردند مخاطبان را مانند فیک جمع کنند.
 
بازار داغ خرید و فروش لایک ها

زمانی که فیس‌بوک امکان ساخت صفحات تجاری را فراهم کرد حتی صفحات ساده نیز موفق شدند صدها هزار فالوور یا دنبال‌کننده داشته باشند، مثلا بعد از درگذشت پل واکر (بازیگر معروف آمریکایی) برای او صفحه‌ای با نام (R.I.P Paul Walker) ساخته شد که در چند روز 422هزار فالوور داشت.  حالا دیگر این وب‌سایت از صفحات مختلف اشباع شده است.

 ساده‌ترین راه برای داشتن فالوورهای بیشتر، خرید یک صفحه‌ آماده از یک کاربر دیگر است. البته خرید و فروش صفحات فیس‌بوک ممنوع است، زیرا مالک صفحات مدیرانش نیستند، بلکه فیس‌بوک است. اما این موضوع مانع خرید و فروش صفحه‌ها نشده است. وب‌سایت «FanPageTrading.com [5]» یک فروشگاه اینترنتی است برای صفحات فیس‌بوک یعنی صفحه‌هایی را که از پیش ساخته شده است می‌فروشد، مثلا صفحاتی با 1000 لایک 20 دلار یا 2500 لایک 40 دلار.  

به گفته‌ سخنگوی فیس‌بوک خرید و فروش صفحه‌ها برخلاف قوانین این سایت است و برای جلوگیری از آن، رفتارهای مشکوک صفحات کنترل می‌شود. همچنین برای مقابله با سارقان صفحه‌ها راهکارهایی ارائه شده که بر اساس آن، فیس‌بوک صفحه‌ها را با تکنیک‌هایی مانند احراز هویت به مدیران برمی‌گرداند. شایع شده بود که Buzzfeed برای گسترش شبکه و داشتن 100 میلیون بیننده، تعداد زیادی از صفحات فیس‌بوک را خریده، اما مدیرعامل این شرکت اعلام کرد که هرگز صفحه‌ای نخریده است.

او گفت Buzzfeed در فیس‌بوک فقط یک صفحه رسمی دارد، اما با دارندگان صفحات بزرگ ارتباط‌های غیررسمی نیز دارد. برای همکاران فیک گسترش کار نه‌تنها بی‌فایده، بلکه پرهزینه هم هست. فیک روزانه بیش از هزار دلار برای تبلیغ در فیس‌بوک پرداخت می‌کند. به گفته او درگذشته خرید دیگر صفحات فیس‌بوک یا همکاری با آنها راهی مطمئن برای گسترش کار در شبکه‌های اجتماعی بود، زیرا پست‌های شما دست به دست می‌گشت و افراد بسیار آنها را می‌دیدند.

اما با الگوریتم جدید فیس‌بوک (EdgeRank) ابتدا 100 هزار پارامتر بررسی و سپس در News feed نمایش داده می‌شود که کار را سخت می‌کند. حتی تعداد افرادی هم که ناشران می‌توانستند موضوعات آنان را در صفحه خودشان منتشر کنند کاهش یافته است. فیس‌بوک در پاسخ به اعتراض ناشران گفت: امروزه برای هر بار ورود کاربران بیش از 500/1موضوع برای نمایش در News Feed وجود دارد و ما باید موضوعات مناسب هر فرد را نمایش بدهیم، در نتیجه اکثر موضوعات دیگر نمایش داده نمی‌شوند. زمانی که یک پست فیس‌بوک یک‌میلیون هوادار پیدا می‌کند بلافاصله دسترسی به آن نصف می‌شود. راه‌اندازی کسب و کار در فیس‌بوک مانند افتتاح یک شعبه‌ مک‌دونالد روی یک کوه آتش فشان است؛ یعنی شما نمی‌دانید چه زمانی همه چیز نابود خواهد شد.
 
 سرقت با تصاحب مالکیت صفحه
 
تصاحب صفحات فیس‌بوک زمانی صورت می‌گیرد که فرد مالک صفحه نیست اما می‌تواند مدیریت آن را به دست بگیرد. صفحات فیس‌بوک قوانین محکمی ندارند و راه‌های زیادی برای سرقت یک صفحه از مالک آن وجود دارد.  یکی از راه‌های معمول، به دست آوردن اعتماد مدیر آن صفحه است با پیشنهاد کمک برای مدیریت و بعد در قسمت مدیریت، می‌توان مدیر اصلی را حذف کرد. به گفته آستین امروزه سرقت یک صفحه پیچیده‌‌تر شده است و به برنامه‌ریزی‌های زیادی احتیاج دارد. بعضی از گروه‌ها به اعضای خود نحوه‌ سرقت صفحه‌ها را آموزش می‌دهند.

فیک و آستین معتقدند زمانی که یک صفحه 100 هزار طرفدار داشته باشد، هدف سرقت خواهد بود. مخصوصا صفحاتی که فیس‌بوک از آنها حمایت رسمی می‌کند. زمانی که مردم شروع به پول درآوردن از فیس‌بوک کردند، هک کردن از تفریح و سرگرمی به مبارزه‌ اینترنتی میان صاحبان صفحه‌های بزرگ تبدیل شد. این مبارزات شامل دیپلماسی، فاش‌کردن اسرار، اتحاد، قراردادهای محرمانه و حتی تحریم است.

 وب سایت «Mylikes.com 6» برای مدیران صفحات فیس‌بوک لینک‌های پول‌ساز را معرفی می‌کند. درآمد‌زایی از طریق فیس‌بوک با ابزارهای متفاوتی نیز امکان‌پذیر شد، مانند «Hootsuite» که به مدیران امکان می‌دهد چند صفحه را همزمان مدیریت کنند.

اما گاهی پیش می‌آید یک صفحه برای همیشه از بین می‌رود. آستین یکی از این قربانیان بوده است؛ یکی از صفحات او (4Chan) که با 500 هزار فالوور می‌توانست درآمد خوبی داشته باشد ناپدید شد. شکایت به فیس‌بوک هم بی‌نتیجه ماند و آن صفحه برای همیشه ناپدید شد. در آوریل امسال یکی از صفحات فیک که طرفدار MTV بود با بیش از یک میلیون لایک گم شد. او در ابتدا گمان کرد فیس‌بوک صفحه را مسدود کرده، اما بعد این پیام را دریافت کرد: سلام، صفحه‌ یک‌میلیونی شما در اختیار من است. این صفحه را پس می‌دهم و در قبال آن یک صفحه دیگر شما را می‌گیرم. فیک معامله را نپذیرفت و هنوز هم صفحه MTV را پس نگرفته است.