اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازار خودرو تب نوروز گرفت + جدول قیمتها



بازار خودرو تب نوروز گرفت + جدول قیمتها

 همزمان با نزدیک شدن به نوروز و تعطیلات آن خودروها ساز افزایش قیمت را کوک کرده و کورس خود را آغاز کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایران، نزدیک شدن به زمستان حال و هوای خود را در بازار خودرو دارد. این روزها اما زمستان در بازار خودرو با بقیه زمستان ها متفاوت است و هیچ شباهتی به طبیعت سردش ندارد.آمار خودرو حکایت از وضعیت نه چندان مناسب آن دارد با این حال نشانه هایی از رونق در آمار یک ماه اخیر مشاهده می شود. آنجا که 60 درصد از تقاضاهای بازار این روزها پاسخی نمی یابد جز اینکه به درخواست دلالان پاسخ مثبت دهد بنابراین روند تولید خودرو باید سرعتبیشتری به خود بگیرد.

هر ساله بانزدیک شدن به نوروز، گرم شدن هوا و رسیدن موسم «سفرهای نوروزی» بازار خودرو تب و تابی دیگر می گیرد. اما امسال به نظر می رسد سال کبیسه در بازار خودرو رخ داده و با همه سال ها متفاوت است.شکاف میان بازاریان و کارخانه داران به بیشترین حد خود رسیده و قیمت ها از اختلاف چند میلیونی در بازار با قیمت کارخانه ها حکایت دارد. حکایتی که روایت های مختلف از آن می شود.عده ای دست دلالان را در این بازار توانا می دانند و عده ای دیگر هم معتقدند شرکت های خودروسازی در بوجودآمدن این شرایط نقش داشته اند.

به گزارش شبکه ایران، با این آنچه در این شرایط مورد غفلت واقع شده، جایگاه حقوق مشتری برای داشتن حق خرید خودرو با قیمت متناسب با ارزش ذاتی خودرو است نه شرایط دلالی و سفته بازی.تاکنون مرجع خاصی خود را مسوول پیگیری آشفته بازار خودرو نکرده است.

اخیرا خبرگزاری ها از دستور ویژه رییس جمهور برای پایان دادن به نابسامانی ها در بازار خودرو خبر دادند. موضوعی که به نظر می رسد به اقدامات شرکت های خودروسازی هم مرتبط باشد.شاید یکی از راه های مقابله با این وضعیت در بازار خودرو، تکرار تجربه بازار ارز و استفاده از نیروهای امنیتی است اما به دلیل شرایط متفاوت و ویژگی خاص بازار خودرو این اقدام امکان پذیر نیست یا حداقل بعید به نظر می رسد به نتایج دلخواه برسد.

به اعتقاد کارشناسان تنها راه باقیمانده در شرایط کنونی تزریق حجم گسترده منابع مالی به این صنعت باشد تا خون خشکیده در رگ های آن دوباره به جریان افتد. نگرانی عمده از این راهکار این است که کار از کار گذشته باشد و نتواند به موقع به کنترل بازار و جلوگیری از آشفتگی تصاعدی آن جلوگیری کند.قیمت ها در بازار اگرچه برای مدتی کوتاه سیر نزولی در پیش گرفت اما با تحرکات نرخ ارز در بازار آزاد مجددا به حالت قبل برگشت. با این حال بازگشت آن به همان شرایط نزولی بستگی به آمار تولید خودروسازان در ماه های آینده دارد.آنچه درخطوط تولید می گذرد

بر اساس آخرین آمار، تولید انواع سواری در آذرماه امسال 52.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

بر اساس آمار انجمن خودروسازان در آذرماه امسال، به میزان 60 هزار و 869 دستگاه سواری در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 52.5 درصد کاهش داشته است.همچنین میزان تولید انواع سواری در 9 ماه نخست امسال، 581 هزار و 940 دستگاه سواری در کشور تولید شد که نسبت به 9 ماه سال گذشته افت 46.5 درصدی داشت.بر اساس این گزارش در آذرماه امسال، تولید انواع سواری درشرکت ایران خودرو 44.2 درصد، پارس خودرو 67.6 درصد و سایپا 58.8 درصد کاهش یافته است.این مساله تاثیر زیادی بر قیمت خودروها بر جای گذاشته است.

آخرین قیمت های خودرو در بازار

قیمت خودرو در بازار آزاد که زمستان سال جاری را بار دیگر با افزایش قیمت آغاز کرده است در هفته ای که گذشت چندان تغییر قیمت را به ثبت نرساند. بر اساس آخرین قیمت خودرو های داخلی طی هفته گذشته قیمت پژو 206 در مدت اتوماتیک نسبت به هفته نخست زمستان سال جاری 200 هزار تومان ارزان تر شده است.قیمت پژو 206 صندوق‌دار نیز در مدل V9 این خودرو به حدود 44 میلیون تومان و در مدل V8 نیز حدود 34 میلیون تومان رسید.این در حالی است که قیمت رسمی مدل V9 حدود 26 میلیون و 370 هزار تومان و مدل V8 نیز 22 میلیون و 690 هزار تومان است. مگان که در ابتدای زمستان در حدود 61 میلیون تومان قیمت داشت در هفته گذشته با قیمت 68 میلیون تومان فروخته شد.

آخرین جدول قیمت خودرو های داخلی و خارجی در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:/عصرخودرو

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 


ویدیو مرتبط :
تب و تاب ایرانیان لندن برای جشن نوروز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توقف پراید در قیمت 22 میلیون و 300 هزار تومان/ پژو پارس ارزان شد/ بازار خودرو در هفته‌ای که گذشت(+جدول قیمتها)



اخبار,اخبار اقتصادی,جدیدترین قیمت خودرو

 
اخبار اقتصادی - توقف پراید در قیمت 22 میلیون و 300 هزار تومان/ پژو پارس ارزان شد/ بازار خودرو در هفته‌ای که گذشت

در هفته ای که گذشت قیمت سمند ال ایکس و پژو پارس سال کاهش و قیمت خودروهای پژو 405، تیبا، ام وی ام 530، ماکسیما، مگان و تیانا افزایش یافت.

به گزارش نامه نیوز، بازار خودرو از ابتدای سال 93 تا کنون روزهای پر نوسانی را تجربه کرده و قیمت بسیاری از خودروها به بهانه های مختلف همچون افزایش قیمت دلار و افزایش قیمت حامل های انرژی افزایش یافته است.

این در شرایطی است که بازار خودرو در هفته ای که گذشت روزهای آرامی را سپری کرد و رکود قیمتی نسبی در بازار حاکم بود و بسیاری از کارشناسان دلیل اصلی این موضوع را رفع ممنوعیت شماره‌گذاری برخی خودروها و افزایش واردات خودرو در فروردین ماه می دانند.

هیات دولت در مصوبه دهم اردیبهشت امسال زمان ارتقای استاندارد آلایندگی خودروهای داخلی به یورو ۴ را ابتدای شهریور‌ماه تعیین کرد و همین مساله نیز باعث شد تا پلیس شماره‌گذاری خودروهای یورو2 را آغاز کند. به گفته خودروسازان، با آغاز شماره‌گذاری خودروهای یورو2 بیش از 50 هزار خودرو وارد بازار خواهند شد که کار تولید آنها اواخر اسفند و فروردین امسال به پایان رسیده بود.

فعالان، بازار هفته جاری را بازاری آرام توصیف کردند که مردم در آن برای خرید عجله‌ای از خود به خرج ندادند. به عقیده این فعالان، ادامه این روند از سوی مشتریان می‌تواند باعث کاهش بیش از پیش التهاب بازار شده و قیمت‌هایی را که طی چند هفته به صورت کاذب رشد کرده بودند، تا حدودی کاهش دهد.

همچنین سیدهادی حسینی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز از برگزاری نشست مشترک کارگروه تخصصی تعیین قیمت خودرو با وزیر صنعت خبر داده و اعلام کرده است زمان دقیق این نشست هفته آینده مشخص می‌شود. کارگروه تعیین تکلیف قیمت خودرو در هفته‌های گذشته در کمیسیون تشکیل شده است. در حال حاضر این کمیته مشغول بررسی علت نوسانات بازار خودرو در هفته‌های اخیر است که نتایج آن به طور مرتب به کمیسیون ارائه می‌شود.

اما در هفته ای که گذشت حضور مدیرعامل شرکت پژو در ایران نیز بر آرامش بازار خودرو تاثیر گذاشته بود و هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو که پیش از این گفته بود در هفته جاری، خبرهای خوشی از آمدن پژو به ایران اعلام خواهد شد و باید منتظر ماند پس از برگزاری جلسه با مدیرعامل پژو با اشاره به اینکه قرارداد تولید محصولات مشترک با شرکت پژو پس از انجام مقدمات لازم امضا خواهد شد، اعلام کرد ما نظراتمان را حدود دو، سه ماه قبل به شرکت پژو اعلام کرده بودیم و در واقع مدیرعامل پژو با بررسی نظرات ما در ایران شرکت کرد.

در هفته ای که گذشت در روز شنبه قیمت اکثر خودروها افزایش یافت اما در طول هفته قیمت ها تغریبا ثابت بودند و نوسان کمتری را در مقایسه با هفته های گذشته شاهد بودیم و در طول هفته قیمت سمند ال ایکس و پژو پارس سال کاهش و قیمت خودروهای پژو 405، تیبا، ام وی ام 530، ماکسیما، مگان و تیانا افزایش یافت.

در شرایطی قیمت مدل های مختلف خودرو پراید در طول هفته ثابت بود که قیمت این محصولات در ابتدای روز شنبه افزایش قابل توجهی را تجربه کرد و سرانجام پراید از مرز 20 میلیون تومان عبور کرد.

 

خودرو

قیمت (شنبه)

قیمت(جمعه)

قیمت(کارخانه)

پژو 206 تیپ 2

37 میلیون و 500 هزار تومان

37 میلیون و 500 هزار تومان

29 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 6

50 میلیون تومان

50 میلیون تومان

39 میلیون تومان

سمند ال ایکس

30 میلیون و 600 هزار تومان

30 میلیون و 400 هزار تومان

24 میلیون و 800 هزار تومان

پژو 405 دوگانه سوز

32 میلیون و 500 هزار تومان

32 میلیون و 700 هزار تومان

29 میلیون و 110 هزار تومان

پژو پارس سال

37 میلیون و 700 هزار تومان

37 میلیون و 300 هزار تومان

29 میلیون تومان

تندر 90

36 میلیون تومان

36 میلیون تومان

31 میلیون و 550 هزار تومان

پراید 111 EX

22 میلیون و 300 هزار تومان

22 میلیون و 300 هزار تومان

16 میلیون و 43 هزار تومان

پراید 131

20 میلیون و 800 هزار تومان

20 میلیون و 800 هزار تومان

15 میلیون و 742 هزار تومان

تیبا

25 میلیون و 300 هزار تومان

25 میلیون و 700 هزار تومان

20 میلیون و 960 هزار تومان

ام وی ام 530

40 میلیون و 900 هزار تومان

41 میلیون و 100 هزار تومان

40 میلیون و 730 هزار تومان

نیسان ماکسیما

126 میلیون تومان

126 میلیون تومان

104 میلیون تومان

نیسان تیانا

152 میلیون تومان

153 میلیون تومان

138 میلیون و 370 هزار تومان

مگان

101 میلیون تومان

103 میلیون تومان

74 میلیون و 400 هزار تومان

اخبار اقتصادی - نامه نیوز