اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازار خودروی ایران مورد حمله کره ای ها!


گران‌ترین خودروی کره‌ای وارداتی در این ماه هیوندا مدل 55LX با قیمتی معادل 21 هزار دلار بوده است.

نگاهی به محموله‌های وارداتی خودرو طی مردادماه نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین محموله‌های وارداتی خودرو مربوط به کشور کره جنوبی بوده است و از 3829دستگاه خودروی وارداتی طی این ماه 2822 دستگاه تولید کشور کره بوده‌اند که نشان از سهم 75 درصدی خوروسازان کره‌ای در واردات مردادماه به کشور دارد.

گران‌ترین خودروی کره‌ای وارداتی در این ماه هیوندا مدل 55LX با قیمتی معادل 21 هزار دلار بوده است.

نگاهی به فهرست قیمت خودروهای وارداتی نشان می‌دهد یکی از ارزان ترین محموله‌های وارداتی به کشور 50 دستگاه تویوتا یاریس مدل 2011 بوده که با قیمتی معادل هر دستگاه 8/5 هزار دلار از مبدا کشور عمان به ثبت رسیده است.

در این ماه همچنین گران‌ترین خودروهای وارداتی به کشور دو دستگاه مرسدس بنز مدل G500 ضد گلوله بوده است که توسط سفارت ترکیه به قیمت هر دستگاه 343 هزار دلار وارد کشور شده‌اند.

بررسی بزرگ‌ترین محموله‌های خودروی وارداتی به کشور نشان می‌دهد در مردادماه تمامی محموله‌هایی که شامل بیش از 100 دستگاه خودرو بوده است، از کشور کره به مقصد ایران بارگیری شده‌اند که شامل 10 محموله با حجم 2368 دستگاه بوده است.

با احتساب واردات مردادماه طی پنج ماهه نخست سال جاری معادل 7019 دستگاه خودروی کره‌ای به کشور وارد شده و سهم این کشور از بازار خودروهای وارداتی کشور طی سال 90 به 57 درصد بالغ شده است.

منبع: دنیای اقتصاد





ویدیو مرتبط :
پورشه ماکان، خودروی جدید بازار ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنگ کره در بازار خودروی ایران


این روزها در میان رانندگان و خریداران خودرو در کشورمان اشتیاق زیادی برای خرید خودروهای کره ای وجود دارد، به ویژه وقتی پای خودروهای شاسی بلندی چون اسپورتیج و توسان یا خودروهای سدانی چون اپتیما و آزرا در میان باشد.