اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازار خودروهای وارداتی در دستان 6 نفر/ آغاز مکاتبات بنز برای ورود مجدد به ایران



بازار خودروهای وارداتی در دستان 6 نفر/ آغاز مکاتبات بنز برای ورود مجدد به ایران

نماینده انحصاری مرسدس بنز در ایران از آغاز مکاتبات این شرکت برای ورود به بازار ایران خبرداد و گفت: خودروسازان خارجی در راه ورود مجدد به بازار ایران هستند و به زودی خبرهای خوشی در این زمینه منتشر می شود.

به گزارش مهر، سید رضا حسینی در نشست خبری از ارایه طرحی به دولت برای ساماندهی واردات خودرو به کشور خبرداد و گفت: هم اکنون واردات خودرو از طریق افراد متعدد صورت می گیرد که مشکلاتی را بوجود آورده است، در حالی که با پیگیری متوجه می شویم که بازار واردات خودرو در ایران تنها در دست 5 تا 6 نفر است.

وی افزود: هم اکنون واردات خودرو در ایران مافیایی است در حالی که در طرحی که شرکت بنز به دولت داشته، پیشنهاد شده است که واردات خودرو از سوی نمایندگی کمپانی های رسمی خودروسازان بزرگ در ایران، انحصاری شود و تنها این نمایندگان حق واردات خودرو داشته باشند.

وی تصریح کرد: در این طرح به صراحت به دولت اعلام شده است که در صورت انحصاری شدن واردات خودرو توسط نمایندگی های رسمی خودروهای خارجی، شاهد افزایش درآمدهای گمركی دولت از محل واردات خودرو و همچنین جلوگیری از ورود خودروهای بی كیفیت و فاقد گارانتی خواهیم بود.

به گفته حسینی، در صورت اجرایی شدن این طرح بازار خودروهای وارداتی در كشور ساماندهی خواهد شد، علاوه بر این درآمد دولت از محل واردات خودرو افزایش خواهد یافت و وضعیت خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی نیز ارتقا خواهد یافت.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه با درایت دولت، زمینه رفع تدریجی تحریمها فراهم شود، گفت: در این صورت شاهد همكاری هرچه بیشتر خودروسازان خارجی با خودروسازان داخلی خواهیم بود كه در نهایت این وضعیت به ارتقای میزان رضایت مردم از خودروهایی كه خریداری می كنند منجر خواهد شد.

حسینی از تمایل بنز برای همکاری با ایران و شرکت ایران خودرو خبرداد و گفت: در این زمینه پیشنهاداتی مطرح شده است.

وی با بیان اینكه بازار خودروی ایران بازار جذابی برای خودروسازان خارجی است، گفت: به عنوان مثال شركت مرسدس بنز ایران تمایل زیادی به حضور در بازار ایران دارد و در همین راستا مكاتباتی نیز با این شركت انجام شده و از نمایندگان شركت بنز برای حضور در همایشی که آذر ماه امسال در تهران و با حضور خودروسازان بزرگ دنیا طراحی شده، دعوت شده است.

حسینی افزود: در حال حاضر حدود 9 هزار دستگاه انواع خودروی بنز در كشور وجود دارد كه پنج هزار دستگاه از این تعداد در تهران تردد دارند که امیدواریم با فعال سازی دوباره نمایندگی‌های بنز، وضعیت فروش و خدمات پس از فروش این برند آلمانی را در ایران بهبود یابد.

وی گفت: همچنین طرحی در دست بررسی و اجرا داریم كه در صورت نهایی شدن آن، كلیه خودروهای بنز موجود در كشور می‌توانند با پرداخت مبلغی دفترچه گارانتی ستاره ایران را دریافت کنند.

حسینی همچنین از برنامه واردات انواع مرسدس بنز سواری به ایران در سال 2014 میلادی خبر داد و گفت: هم اكنون مکاتباتی با شركت بنز را آغاز کرده ایم و آنها نیز مشتاق به فعالیت هرچه بیشتر در ایران هستند. به زودی نیز اخبار خوبی درباره حضور خودروسازان خارجی در ایران به ویژه بنز خواهیم شنید.
/مهر


ویدیو مرتبط :
طرح نظارتی ویژه بازار خودروهای وارداتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ورود خودروهای جدید کره جنوبی به بازار ایران تا ماه آینده



 

 

ورود خودروهای جدید کره جنوبی به بازار ایران تا ماه آینده

 

رامک خودرو نمایندگی انحصاری سانگ یانگ موتور کره جنوبی در ایران عرضه کننده این نوع خودروهای است، این خودروها شامل 3 سال یا 60000 کیلومتر گارانتی هستند.

 

سه خودروی شاسی بلند( SUV) جدید سانگ یانگ کره جنوبی با نامهای رکستون، کایرون و اکتیون تا یک ماه آینده وارد بازار خودروی ایران می‌شوند.

 

به گزارش مهر، شرکت سانگ یانگ موتور کره جنوبی با بیش از نیم قرن تجربه در صنعت خودروسازی که با محصولاتی چون موسو، چیرمن و کوراندو به بازار ایران معرفی شده، هم اکنون سه خودروی شاسی بلند ( SUV) جدید خود را با نامهای رکستون، کایرون و اکتیون عرضه کرده است.

 

خودروی رکستون و کایرون مجهز به سیستم چهارچرخ محرک دائم AWD، موتور پرقدرت 3200 سی سی، سیستم انتقال نیروی 5 دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی از روی فرمان و سردنده ها و همچنین سیستم کمک رانندگی در زمستان، سیستمهای الکترونیکی پیشرفته مانند سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم ضد واژگونی ARP، ترمز مجهز به سیستم EBD و BAS، سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC و سیستم هشدار دهنده موانع در دنده عقب مجهزمی باشند.

 

خودروی رکستون 7 نفره با قیمت 60 میلیون و 500 هزار تومان و کایرون 5 نفره با قیمت 56 میلیون و 200 هزار تومان برای تحویل در بهمن ماه عرضه می‌شود.

 

خودروی اکتیون مجهز به سیستم چهارچرخ محرک 4WD، موتور پرقدرت 2300 سی سی، سیستم انتقال نیروی 6 دنده اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی از روی فرمان و سردنده و همچنین سیستم کمک رانندگی در زمستان، سیستم های الکترونیکی پیشرفته مانند سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم کنترل پایداری ESP ، سیستم ضد واژگونی ARP ، ترمز مجهز به سیستم EBD/ASR، سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC و سیستم هشدار دهنده موانع در دنده عقب مجهز می باشند. خودروی اکتیون 5 نفره و با قیمت 48 میلیون و 450 هزار تومان برای تحویل در بهمن ماه عرضه می‌شود.

 

رامک خودرو نمایندگی انحصاری سانگ یانگ موتور کره جنوبی در ایران عرضه کننده این نوع خودروهای است، این خودروها شامل 3 سال یا 60000 کیلومتر گارانتی هستند.

 

سید احسان الدین غفاریان مدیر فروش و خدمات پس از فروش این شرکت گفت: رامک خودرو در چشم انداز آینده قصد دارد تا در صنعت خودرو سازی به صورت بنیادی سرمایه گذاری کرده و در راستای پیشرفت این صنعت در کشور با بهره گیری از تکنولوژیهای نوین شرکت سانگ یانگ موتور در امر تولید، آموزش و بهره گیری از نیروهای متخصص داخلی اقدام به تولید خودرو کند.

 

به گفته وی، این شرکت در ابتدا با برنامه‌ای کوتاه مدت با هدف ارائه خودروهایی با فن آوری نوین و با توجه به هدف گذاری میان مدت شرکت در راستای ایجاد یک برند انحصاری در ایران، پس از مطالعات و بررسی های طولانی اقدام به مذاکره کرد و در نهایت موفق به دریافت امتیاز نمایندگی انحصاری از شرکت خودروسازی سانگ یانگ موتور کره جنوبی در ایران شد./عصرایران