اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازاریاب‌ها شماره شما را از کجا می‌آورند؟



اخبار,اخبار اجتماعی,اخبار تبلیغاتی

"« حتما برایتان پیش آمده که در جایی ثبت نام کردید و یا کالایی را خریدید و بعد از آن با سیل پیامک های تبلیغاتی مرتبط با آن روبرو شدید؟ اما شماره شما چطور به دست این بازاریاب ها افتاده است؟.

«به دنبال راهکارهای تبلیغاتی که هم به لحاظ هزینه و زمان برای آنها مقرون به صرفه باشد در تلاش هستند که به این مهم دست یابی پیدا کنند.» این جمله از سایت های به روز و فعال بانک شماره تلفن همراه است.

 

دسترسی به بانک شماره های تلفن همراه هر ارگان و سازمان از محرمانه‌ترین اطلاعات آنهاست که باید با دقت حفظ و نگهداری شود تا مورد سوء استفاده قرار نگیرد. اما متاسفانه برخی افراد سودجو از دسترسی به این اطلاعات سوء استفاده کرده و بانک اطلاعاتی خود را به بازاریابان در حوزه های مرتبط با مشترکان می فروشند.

موافقان و مخالفان چه می گویند؟

این کار تبلیغاتی موافقان و مخالفانی نیز دارند. موافقان این موضوع این کار را یک عمل دو سر برد برای هر دو طرف می دانند که به طوریکه صاحبان شماره ها می توانند پیامک های تبلیغاتی خود را به چشم نیازمندی های روزانه و مرتبط با خود ببینند و در صورت تمایل از آنها و تخفیفات معمولشان استفاده کنند بدون اینکه هیچ هزینه ای را برای دریافت آن پرداخت کنند.

 

اما مخالفان استفاده از بانک های اطلاعاتی معتقدند شماره تلفن اشخاص حریم شخصی آنهاست و نباید بدون اجازه آنها در اختیار شخص دیگری قرار گیرد. مخالفان معتقدند این نوع استفاده از بانک های اطلاعاتی غیرقانونی است و باید در این موضوع با متخلفان برخورد شود.

                                                                                                    
فروش شماره های تلفن همراه در فضای مجازی نیز از طریق سایت های مختلف بدون هیچ مزاحمتی به کار خود ادامه می دهد. بانک شماره ها در اصناف مختلف بسته به تعداد و سطح کاری قیمت های مختلف دارند که در بسته های مختلف به صورت اینترنتی قابل خرید است. 

 

مدیر یکی از سایت های بانک مشاغل که معتقد است این کار مجوز لازم ندارد، می گوید که اطلاعاتش را از سایت های «کتاب اول» و نیازمندی روزنامه ها در می آورد.

 

« ما در دفترمان چند منشی داریم که هر روز شماره ها را از محتوای سایت ها و آگهی های نیازمندی پیدا می کنند و یک بانک اطلاعاتی از این شماره ها تنظیم می کنند که با ضریب خطا در سایت قرار می دهیم.» این مدیر مدعی است: «در حوزه پزشکی ما یک رابطی در نظام پزشکی داریم که از طریق ایشان شماره ها را جمع آوری کردیم.

 

این کار 4 سال است که جا افتاده و تاکنون هیچ شکایتی صورت نگرفته است».  هرچند که ادعای مدیر این سایت در داشتن یک رابط کاربری در نظام پزشکی ممکن است صرفا یک امر تبلیغاتی باشد.

بفرمایید کلاس کنکور

بسیاری از داوطلبان کنکور در دوره های مختلف با ناراحتی گلایه می کنند که چطور بعد از ثبت نام در سازمان سنجش شماره شان به موسسات و دوره های آموزشی افتاده است تا با سیل پیام های تبلیغاتی برای شرکت در کلاسهای آمادگی کنکور روبرو شوند.

دکتر«حسین توکلی» مشاور عالی سازمان سنجش و مشهورترین چهره این سازمان می گوید:« ثبت نام در همه دوره های سازمان سنجش از طریق اینترنت انجام می شود و داوطلب بعد از ثبت نام شماره پرونده و کد رهگیری دریافت می کند که بدون داشتن آن خودش نمی تواند بعد از ثبت نام برای ویرایش اطلاعاتش وارد شود.

 

من به شما اطمینان می دهم که سازمان سنجش از اطلاعات داوطلبان به خوبی محافظت خواهد کرد و این اطلاعات به هیچ موسسه و یا سازمانی مبنی بر تبلیغات داده نمی شود. بعضی داوطلبان در آموزشگاه های مختلفی ثبت نام می کنند و ممکن است شماره و مشخصاتشان از طریق آن موسسه و یا آموزشگاه در اختیار کسی قرار گرفته باشد.»

با این حال برخی داوطلبان معتقدند که به جز ثبت نام در سازمان سنجش در هیچ موسسه و یا آموزشگاهی ثبت نام نکرده اند و معلوم نیست شماره شان چطور به دست این موسسات برای بازاریابی پیامکی افتاده است. هادی یکی از داوطلبان رشته مترجمی زبان انگلیسی است که می گوید: «من هیچ جایی به جز سازمان سنجش ثبت نام کردم اما بلافاصله بعد از ثبت نام از آموزشگاهی با من تماس گرفتند و حتی پشت تلفن اسم و فامیل و رشته ثبت نامی من را دقیق گفتند و از من خواستند که در کلاس هایشان شرکت کنم.

 

این اولین بار نیست که برایم چنین اتفاقی می افتد چون بعد از ثبت نام کنکور سراسری هم بروشور یک موسسه آموزشی در خانه آمد که آدرس منزل ما بدون هیچ حرف و یا کاما و فاصله اضافی عینا همان بود که من در زمان ثبت نام  کنکور در سازمان سنجش ثبت کردم. من نمی گویم سازمان سنجش این اطلاعات را می فروشد اما این اطلاعات از جایی به بیرون درز داده می شود.»

از بیمه خودرو تا قمقمه و کپسول آتش نشانی!

از دیگر مواردی که مردم با هجوم پیام های تبلیغاتی مواجه می شوند زمان ثبت نام در شرکت های خودرو سازی با خرید خودرو است که مدتها پیامک ها و تماس ها از سوی بیمه ها و شرکت های خدمات دهنده برای خریدار خودرو آزار دهنده می شود.

 

نکته جالب توجه هم این است که فرد تماس گیرنده، اطلاعات کافی نسبت به نوع و مدل خودرو و مالک آن را دارد! اما شرکت خودروسازی ایران خودرو به عنوان یکی از شرکت های تولید و خدمات دهنده فروش و یا دسترسی افراد غیرمجاز به بانک اطلاعاتی مشتریان را قویا تکذیب می کند و برای این موضوع هم یک دلیل دارد.

 

یک منبع آگاه در ایران خورو می گوید: «ایران خودرو خودش یک شرکت خدمات دهنده به نام «آپکو» دارد که تمامی لوازم یدکی، جانبی و در کل مایحتاج همه خودروها در آن یافت می شود. پس زمانی که ایران خودرو خودش می تواند در زیر مجموعه اش محصولات موردنیاز مشتری را بفروشدچرا باید مشتری را با پیام های تبلیغاتی به شرکت دیگری ارجاع دهد که موجب ضرر خودش هم بشود.

 

شرکت ایران خودرو در همه زمینه ها از جمله امداد خودرو، خدمات پس از فروش و تامین وسایل موردنیاز خودرو امکانات لازم را دارد و هیچوقت دوست ندارد مشتری اش شرکت دیگری را برای تامین نیاز خود انتخاب کند.»

 

این منبع آگاه معتقد است اسم و مشخصات خریدار خودرو فقط در این شرکت ثبت نمی شود بلکه باید برای پلاک گذاری، بیمه شخص ثالث و عوارض شهرداری نیز اطلاعاتش منتقل شود و ممکن است در این رفت و آمد، اطلاعات مشتریان به دست افراد سودجو بیفتند وگرنه ایران خودرو اطلاعات مشتریانش را در اختیار هیچ ارگان و شخص دیگری قرار نمی دهد.

 

اخبار اجتماعی - تابناک


ویدیو مرتبط :
بازاریاب شبکه ای یک دقیقه ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازاریاب‌ ها شماره شما را از کجا می‌آورند؟


حتما برایتان پیش آمده که در جایی ثبت نام کردید و یا کالایی را خریدید و بعد از آن با سیل پیامک های تبلیغاتی مرتبط با آن روبرو شدید؟ اما شماره شما چطور به دست این بازاریاب ها افتاده است.

سایت فرارو: حتما برایتان پیش آمده که در جایی ثبت نام کردید و یا کالایی را خریدید و بعد از آن با سیل پیامک های تبلیغاتی مرتبط با آن روبرو شدید؟ اما شماره شما چطور به دست این بازاریاب ها افتاده است؟

«به دنبال راهکارهای تبلیغاتی که هم به لحاظ هزینه و زمان برای آنها مقرون به صرفه باشد در تلاش هستند که به این مهم دست یابی پیدا کنند.» این جمله از سایت های به روز و فعال بانک شماره تلفن همراه است. دسترسی به بانک شماره های تلفن همراه هر ارگان و سازمان از محرمانه‌ترین اطلاعات آنهاست که باید با دقت حفظ و نگهداری شود تا مورد سوء استفاده قرار نگیرد. اما متاسفانه برخی افراد سودجو از دسترسی به این اطلاعات سوء استفاده کرده و بانک اطلاعاتی خود را به بازاریابان در حوزه های مرتبط با مشترکان می فروشند.

بازاریاب‌ها شماره شما را از کجا می‌آورند؟

موافقان و مخالفان چه می گویند؟

این کار تبلیغاتی موافقان و مخالفانی نیز دارند. موافقان این موضوع این کار را یک عمل دو سر برد برای هر دو طرف می دانند که به طوریکه صاحبان شماره ها می توانند پیامک های تبلیغاتی خود را به چشم نیازمندی های روزانه و مرتبط با خود ببینند و در صورت تمایل از آنها و تخفیفات معمولشان استفاده کنند بدون اینکه هیچ هزینه ای را برای دریافت آن پرداخت کنند. اما مخالفان استفاده از بانک های اطلاعاتی معتقدند شماره تلفن اشخاص حریم شخصی آنهاست و نباید بدون اجازه آنها در اختیار شخص دیگری قرار گیرد. مخالفان معتقدند این نوع استفاده از بانک های اطلاعاتی غیرقانونی است و باید در این موضوع با متخلفان برخورد شود.
                                                                                
فروش شماره دندان پزشکان فقط با ۲۰ هزار تومان
    
          
فروش شماره های تلفن همراه در فضای مجازی نیز از طریق سایت های مختلف بدون هیچ مزاحمتی به کار خود ادامه می دهد. بانک شماره ها در اصناف مختلف بسته به تعداد و سطح کاری قیمت های مختلف دارند که در بسته های مختلف به صورت اینترنتی قابل خرید است.  مدیر یکی از سایت های بانک مشاغل که معتقد است این کار مجوز لازم ندارد، می گوید که اطلاعاتش را از سایت های «کتاب اول» و نیازمندی روزنامه ها در می آورد. « ما در دفترمان چند منشی داریم که هر روز شماره ها را از محتوای سایت ها و آگهی های نیازمندی پیدا می کنند و یک بانک اطلاعاتی از این شماره ها تنظیم می کنند که با ضریب خطا در سایت قرار می دهیم.» این مدیر مدعی است: «در حوزه پزشکی ما یک رابطی در نظام پزشکی داریم که از طریق ایشان شماره ها را جمع آوری کردیم. این کار ۴ سال است که جا افتاده و تاکنون هیچ شکایتی صورت نگرفته است».  هرچند که ادعای مدیر این سایت در داشتن یک رابط کاربری در نظام پزشکی ممکن است صرفا یک امر تبلیغاتی باشد.

بفرمایید کلاس کنکور


سیاری از داوطلبان کنکور در دوره های مختلف با ناراحتی گلایه می کنند که چطور بعد از ثبت نام در سازمان سنجش شماره شان به موسسات و دوره های آموزشی افتاده است تا با سیل پیام های تبلیغاتی برای شرکت در کلاسهای آمادگی کنکور روبرو شوند.

دکتر«حسین توکلی» مشاور عالی سازمان سنجش و مشهورترین چهره این سازمان می گوید:« ثبت نام در همه دوره های سازمان سنجش از طریق اینترنت انجام می شود و داوطلب بعد از ثبت نام شماره پرونده و کد رهگیری دریافت می کند که بدون داشتن آن خودش نمی تواند بعد از ثبت نام برای ویرایش اطلاعاتش وارد شود. من به شما اطمینان می دهم که سازمان سنجش از اطلاعات داوطلبان به خوبی محافظت خواهد کرد و این اطلاعات به هیچ موسسه و یا سازمانی مبنی بر تبلیغات داده نمی شود. بعضی داوطلبان در آموزشگاه های مختلفی ثبت نام می کنند و ممکن است شماره و مشخصاتشان از طریق آن موسسه و یا آموزشگاه در اختیار کسی قرار گرفته باشد.»

با این حال برخی داوطلبان معتقدند که به جز ثبت نام در سازمان سنجش در هیچ موسسه و یا آموزشگاهی ثبت نام نکرده اند و معلوم نیست شماره شان چطور به دست این موسسات برای بازاریابی پیامکی افتاده است. هادی یکی از داوطلبان رشته مترجمی زبان انگلیسی است که می گوید: «من هیچ جایی به جز سازمان سنجش ثبت نام کردم اما بلافاصله بعد از ثبت نام از آموزشگاهی با من تماس گرفتند و حتی پشت تلفن اسم و فامیل و رشته ثبت نامی من را دقیق گفتند و از من خواستند که در کلاس هایشان شرکت کنم. این اولین بار نیست که برایم چنین اتفاقی می افتد چون بعد از ثبت نام کنکور سراسری هم بروشور یک موسسه آموزشی در خانه آمد که آدرس منزل ما بدون هیچ حرف و یا کاما و فاصله اضافی عینا همان بود که من در زمان ثبت نام  کنکور در سازمان سنجش ثبت کردم. من نمی گویم سازمان سنجش این اطلاعات را می فروشد اما این اطلاعات از جایی به بیرون درز داده می شود.»

از بیمه خودرو تا قمقمه و کپسول آتش نشانی!


از دیگر مواردی که مردم با هجوم پیام های تبلیغاتی مواجه می شوند زمان ثبت نام در شرکت های خودرو سازی با خرید خودرو است که مدتها پیامک ها و تماس ها از سوی بیمه ها و شرکت های خدمات دهنده برای خریدار خودرو آزار دهنده می شود. نكته جالب توجه هم این است كه فرد تماس گیرنده، اطلاعات كافی نسبت به نوع و مدل خودرو و مالك آن را دارد! اما گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان یکی از شرکت های تولید و خدمات دهنده فروش و یا دسترسی افراد غیرمجاز به بانک اطلاعاتی مشتریان را قویا تکذیب می کند و برای این موضوع هم یک دلیل دارد.

یک منبع آگاه در ایران خورو می گوید: «ایران خودرو در شرکت های تابعه خودش تمامی لوازم یدکی، جانبی و در کل مایحتاج همه خودروها را عرضه می کند. پس زمانی که ایران خودرو خودش می تواند در زیر مجموعه اش محصولات موردنیاز مشتری را بفروشدچرا باید مشتری را با پیام های تبلیغاتی به شرکت دیگری ارجاع دهد که موجب ضرر خودش هم بشود. شرکت ایران خودرو در همه زمینه ها از جمله امداد خودرو، خدمات پس از فروش و تامین وسایل موردنیاز خودرو امکانات لازم را دارد و هیچوقت دوست ندارد مشتری اش شرکت دیگری را برای تامین نیاز خود انتخاب کند.» این منبع آگاه معتقد است اسم و مشخصات خریدار خودرو فقط در این شرکت ثبت نمی شود بلکه باید برای پلاک گذاری، بیمه شخص ثالث، عوارض شهرداری و طرح ترافیک نیز اطلاعاتش منتقل شود و ممکن است در این رفت و آمد، اطلاعات مشتریان به دست افراد سودجو بیفتند وگرنه ایران خودرو اطلاعات مشتریانش را در اختیار هیچ ارگان و شخص دیگری قرار نمی دهد.