اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باروری‌ ابرها از آبان کلید می‌خورد


براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است که از ابتدای آبان‌ماه عملیات باروری ابرها به منظور افزایش 15 درصدی بارش‌ها در مناطق خشک کشور صورت بگیرد.

خبرگزاری ایسنا: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است که از ابتدای آبان‌ماه عملیات باروری ابرها به منظور افزایش 15 درصدی بارش‌ها در مناطق خشک کشور صورت بگیرد.

رییس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها با بیان‌اینکه باروری ابر‌ها در اوایل فصل پاییز آغاز و در انتهای بهار به پایان می‌رسد،اظهار کرد:با توجه به اینکه شرایط ابر‌ها در فصل تابستان برای باروری مناسب نیست لذا در این بازده زمانی نمی‌توان ابر‌ها را بارور کرد.

به‌گفته وی قرار است که از ابتدای آبان ماه 80 تا 100 سورت پرواز صورت بگیرد و لذا از هم‌اکنون تمهیدات اساسی برای این مساله در نظر‌گرفته شده است.

محمد‌مهدی جوادیان‌زاده با بیان اینکه قرار است در استان‌های خشک فلاک مرکزی و حاشیه در یاچه ارومیه این عملیات اجرایی شود، تاکید کرد:بر اساس برآورد‌های صورت گرفته این طرح حدود 10 میلیارد تومان هزینه دربر دارد.

جوادیان‌زاده تصریح کرد: باروری ابر‌ها موجب افزایش 10 تا 15 درصدی بارش‌ها می‌شود به‌عبارتی این طرح می تواند سالی یک‌میلیارد متر مکعب آب تولید کند.

وی ضمن گلایه از میزان بودجه تخصیصی باروری ابر‌ها،گفت:سال گذشته تنها 10 درصد از بودجه تصویب شده به ما تخصیص یافت که این مساله مارا با مشکلاتی زیادی روبرو کرد.

رییس مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها ادامه داد:برای بهتر شدن فعالیت باروری ابر ها نیازمند افزایش حمایت‌های مالی هستیم علاوه‌بر این نیز پروژه‌هایی را برای ساخت تجهیزلت داخلی و تحقق اقتصاد مقاومتی در نظر‌گرفته‌ایم که اجرایی شدن آن‌ها نیازمند حمایت های مالی است.


ویدیو مرتبط :
باروری ابرها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیلم کیانوش عیاری آبان کلید می‌خورد


فیلمبرداری «چاله چوله» به کارگردانی کیانوش عیاری که به خاطر نامساعد بودن هوای اهواز متوقف شده بود، آبان ماه شروع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران: فیلمبرداری «چاله چوله» به کارگردانی کیانوش عیاری که به خاطر نامساعد بودن هوای اهواز متوقف شده بود، آبان ماه شروع می‌شود.

حسن آقا کریمی تهیه‌کننده سینما در گفتگویی در خصوص آخرین وضعیت فیلم «چاله چوله» گفت: به شرایط مساعد مورد نظر برای فیلمبرداری «چاله چوله» رسیده‌ایم و ان شاءالله آبان ماه کلید کار را خواهیم زد و فیلمبرداری را شروع می‌کنیم.

وی در خصوص تهیه‌کننده فیلم گفت: تهیه‌کنندگی این اثر سینمایی بر عهده کانون پرورش فکری است که خوشبختانه به خوبی این ارتباط و همکاری شکل گرفته و از این جهت خوشحالیم.

گفتنی است؛ فیلم «چاله چوله» به کارگردانی کیانوش عیاری و تهیه‌کنندگی حسن آقا کریمی است. این فیلم قصه سه جوان را روایت می‌کند که پیدا کردن مبلغ زیادی پول باعث به وجود آمدن اختلافاتی بین آن‌ها می‌شود که همین موضوع دخالت خانواده‌های آن‌ها را به همراه دارد.

قصه این فیلم در اهواز می‌گذرد و سکانس‌های آن نیز در آن شهر فیلمبرداری خواهد شد و اکثر بازیگران نوجوان و محلی هستند و از بازیگران چهره استفاده نشده است.

شایان ذکر است که عوامل این فیلم که در حوزه نوجوان ساخته می‌شود، سعی دارند فیلم را به جشنواره سی‌و‌چهارم فیلم فجر برسانند.