اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بارندگی از سه شنبه شروع می‌شود


مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از برقراری جو آرام و پایدار هوا در اکثر نقاط کشور طی سه روز آینده خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از برقراری جو آرام و پایدار هوا در اکثر نقاط کشور طی سه روز آینده خبر داد.

احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی در ۳ روز آینده جوی آرام و پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور پیش بینی می‌شود.

او با بیان اینکه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی امروز تا اواسط روز یکشنبه مواج خواهند بود، گفت: در روز سه‌شنبه 13 بهمن، با ورود سامانه بارشی در شمال غرب، سواحل جنوبی دریای خزر و ارتفاعات البرز ابرناکی و بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای استان تهران طی ۲ روز آینده گفت: آسمان تهران در روز یکشنبه 11 بهمن، نیمه ابری، در پاره‌ای نقاط غبار صبحگاهی، در ارتفاعات افزایش ابر با حداکثر و حداقل دمای 9 و 1 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه 12 بهمن، کمی ابری، در پاره‌ای نقاط غبار صبحگاهی با حداکثر و حداقل دمای 10 و 2 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.


ویدیو مرتبط :
شروع برنامه 989رادیو هفت.سه شنبه.1393.7.8

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استان هایی که سه شنبه بارندگی دارند


مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی عنوان کرد: تا پایان امروز (دوشنبه) در اغلب مناطق کشور به جز استان سیستان و بلوچستان شاهد آسمان ابری توام با بارندگی خواهیم بود.

خبرگزاری ایسنا: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی عنوان کرد: تا پایان امروز (دوشنبه) در اغلب مناطق کشور به جز استان سیستان و بلوچستان شاهد آسمان ابری توام با بارندگی خواهیم بود.

فعالیت بارشی این سامانه در روز سه‌شنبه محدود به نوار شمالی کشور، دامنه مرکزی زاگرس و بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق کشور خواهد بود.احد وظیفه گفت: در روز چهارشنبه سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و بخش‌هایی از جنوب و جنوب شرق کشور بارش باران همراه با وزش باد خواهند داشت.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: از اواخر وقت دوشنبه و سه‌شنبه در برخی از مناطق مرکز، جنوب شرق و شرق کشور و همچنین دامنه‌های جنوبی البرز شامل استانهای تهران، قزوین، البرز، سمنان، قم و مرکزی وزش باد شدید و در پاره‌ای نقاط گرد و خاک نیز پیش‌بینی می‌شود. وظیفه ادامه داد: با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر از روز چهارشنبه تا روزهای پایانی هفته کاهش محسوس دما در این مناطق و در روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی در خصوص وضعیت هوای استان تهران در روز سه‌شنبه عنوان کرد: استان تهران در روز سه‌شنبه ابری و به همراه رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و به تدریج کاهش ابر خواهد بود که بیشینه و کمینه دما نیز در آن به 16 و 8 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه در خصوص وضعیت آب و هوای استان تهران در روز چهارشنبه یازدهم فروردین نیز اظهار کرد: در روز چهارشنبه استان تهران کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر در پاره‌ای نقاط وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش پراکنده خواهد داشت و بیشینه و کمینه دمای هوا نیز در آن روز 14 و 6 درجه سانتیگراد خواهد بود.

وظیفه همچنین با بیان آنکه تحلیل آخرین داده‌ها و خروجی مدل‌های عددی هواشناسی بیانگر گذر امواج ناپایدار جوی از امروز تا پایان هفته از کشور است؛ افزود: بر این اساس بارش باران گاهی با رعد و برق، وزش باد شدید موقت، بارش برف در جاده‌های کوهستانی و در برخی نقاط تگرگ در مناطق مختلف کشور پیش بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: در روز سه‌شنبه آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، گیلان، مازندران، فارس،‌کهکیلویه و بویراحمد، بوشهر و هرمزگان شاهد این وضعیت جوی خواهند بود.

شایان ذکر است که از روز چهارشنبه با نفوذ جریانات شمالی دمای هوا در نوار شمالی بین 6 تا 10 درجه کاهش یافته و این هوای سرد تا پایان هفته نیز ماندگار خواهد بود.

وی در ادامه گفت: همچنین در ارتفاعات البرز از شمال شرق تا شمال غرب کشور و جاده‌ها و گردنه‌های کوهستانی در غرب و شمال غرب کشور بارش برف و وزش باد و در مناطق مستعد با کولاک برف پیش بینی می‌شود.

وظیفه افزود: در روز سه‌شنبه وزش باد در اصفهان، قم، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، سمنان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیز شدید خواهد بود.

وی ادامه داد: هموطنانی که قصد سفر به مناطق فوق را دارند اقدامات لازم را با در نظر گرفتن شرایط جوی در نظر گرفته و حتما با همراه داشتن زنجیر چرخ و زمان‌بندی برنامه سفر از مخاطرات جوی و ترافیک سنگین در روزهای پایانی هفته تا حد امکان جلوگیری کنند.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: همچنین با توجه به پیش‌بینی بارش برف در جاده‌های کوهستانی البرز، شمال غرب و غرب لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ها وجود خواهد داشت.

با توجه به شرایط ذکر شده در مناطق فوق توصیه می‌شود اقدامات لازم جهت ایمنی بیشتر و جلوگیری از خسارات احتمالی از جمله خودداری از توقف طولانی، برپا کردن چادر در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از رانندگی در مسیرهای آب گرفته و کاهش سرعت خودرو هنگام رخداد وزش باد شدید به عمل آید.