اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بارندگی‌ها، قیمت مرغ را گران کرد



 اخبار ااقتصادی ,خبرهای  اقتصادی, قیمت مرغ

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، دلیل افزایش قیمت مرغ در دو روز اخیر را بارندگی‌‌ها و اختلال در زمینه حمل و نقل در این روزها اعلام کرد.

محمد یوسفی در گفتگو با مهر با بیان اینکه امروز سه شنبه قیمت مرغ زنده به صورت مدت‌دار بین ۳۸۰۰ تا ۳۹۰۰ تومان و به شکل نقدی بین ۳۶۰۰ تا ۳۷۰۰ تومان است، اظهارداشت: نرخ مرغ آماده به طبخ در میدان بهمن بین ۵۴۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان و در میادین میوه و تره‌بار ۵۴۸۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه نرخ مرغ زنده در روزهای اخیر تغییری نداشته است، گفت: قیمت مرغ آماده به طبخ نسب دو روز گذشته حدود ۲۰۰ تومان گران شده که دلیل آن نیز بارندگی‌های روز قبل و مشکلاتی که در زمینه حمل و نقل به‌وجود آمده، است.

یوسفی درباره وضعیت قیمت مرغ در آستانه عید نوروز اظهارداشت: امسال مشکل خاصی در این زمینه نخواهیم داشت و در صورتی که شرکت پشتیبانی امور دام ذخایر خود را وارد بازار کند، نرخ این کالا در فروشگاه‌های سطح شهر به ۷۵۰۰ تومان هم نخواهد رسید.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی درباره صادرات این کالا تصریح کرد: در زمینه صادرات هم مشکلی نداریم و این کار در حال انجام است.

  اخباراقتصادی  -  مهر


ویدیو مرتبط :
مرغ منجمد را به قیمت یک ماه اخیر مرغ کشتار روز بخرید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار حجتی به گران‌فروشان مرغ / قیمت بیش از ۷هزار تومان منطقی نیست



اخبار,اخبار اقتصادی ,افزایش قیمت مرغ

وزیر جهاد کشاورزی گفت:هیچ دلیلی برای افزایش قیمت مرغ وجود ندارد و در صورت استمرار اجحاف فعلی در حق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مسئولان تعزیرات به ناچار وارد عمل می‌شوند و با متخلفان برخورد می‌کنند.

محمود حجتی در مورد افزایش قیمت گوشت مرغ دربازار با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۰ هزار تن گوشت و مرغ منجمد در سردخانه‌ها ذخیره داریم، اظهار داشت : بنابراین در تمام مراکز استان‌ها مرغ سردخانه‌‌ای با قیمت هر کیلوگرم ۵۵۰۰ تومان به هر مقدار که متقاضی وجود داشته باشد عرضه می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه از شبکه توزیع خواسته‌ایم با توجه به ذخایر مرغ در حق مصرف‌کننده در ایامی مثل شب عید اجحاف نشود، گفت:از نظر ما قیمت گوشت گرم مرغ نزدیک ۷ هزار تومان و بیشتر از آن اجحاف و به ضرر تولیدکننده و مصرف‌کننده است.

حجتی افزود: عدم رعایت شبکه توزیع باعث می‌شود دولت و مراجع قانونی و پست‌های بازرسی وارد عمل شوند که این موضوع به مصلحت توزیع‌کننده و مصرف‌کننده نیست.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر ۱۵۰ هزار تن ذخیره مرغ منجمد داریم و عرضه نمایشگاهی مستقیم آن در اختیار میادین میوه و تره‌بار قرار گرفته که با حق‌العمل‌کاری که وزارت صنعت تعیین می‌کند مرغ منجمد را با قیمت ۵۵۰۰ تومان از سردخانه می‌گیرد و با قیمت ۵۹۰۰ تومان در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا عرضه می‌کند. ‌

حجتی اضافه کرد:بنابراین هیچ دلیلی برای افزایش قیمت مرغ وجود ندارد و در صورت استمرار اجحاف فعلی در حق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مسئولان تعزیرات به ناچار وارد عمل می‌شوند و با متخلفان برخورد می‌کنند.
اخبار اقتصادی - مهر