اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بارش برف در کرمان پس از 52 سال


بارش برف پس از 52 سال ارتفاعات شهرستان منوجان در جنوب استان کرمان را سفید پوش کرد.

خبرگزاری ایرنا: بارش برف پس از 52 سال ارتفاعات شهرستان منوجان در جنوب استان کرمان را سفید پوش کرد.

فرماندار منوجان گفت: کاهش دمای هوا از روز گذشته آغاز و بامداد امروز موجب بارش برف در ارتفاعات بخش آسمینون شد که خوشحالی مردم را به همراه داشته است.

ایوب فلاحی با بیان این که بارش برف در محدوده تونل رودان و ایست بازرسی است تصریح کرد: بارش برف پس از 52 سال باعث شده شمار زیادی از مردم برای تماشا و برف بازی خود را به این محل برسانند.

شهرستان منوجان با 70 هزار نفر جمعیت در فاصله 430 کیلومتری جنوب کرمان و 110 کیلومتری شمال هرمزگان واقع شده است و از شهرستان های گرم استان کرمان محسوب می شود.

سامانه بارشی از روز یکشنبه وارد استان کرمان و بارش برف موجب تعطیلی مدارس برخی شهرستان های استان در روزهای دوشنبه و سه شنبه شد.


ویدیو مرتبط :
بارش بیشترین برف در ۲۰ سال گذشته کرمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بارش برف بهاری پس از ۴۰ سال در توكیو



 

برف بهاری

 

آژانس هواشناسی «ژاپن» از بارش برف در فصل بهار در پایتخت این كشور خبر داد و اعلام كرد: این بارش برف بهاری پس از ‌٤٠ سال در این كشور رخ داده است.

 

رسانه‌های دولتی «ژاپن» از قول آژانس هواشناسی این كشور اعلام كردند: این هوای نامساعد و سرد برفی باعث شده تا اكثر راه‌های ارتباطی و جاده‌ها در بخش‌هایی از شمال و شرق این كشور آسیایی مسدود شود.

 

دمای هوا به ‌٤/١ درجه سانتیگراد كاهش یافته و بارش برف و یخبندان در این مناطق به ویژه در «توكیو» پایتخت این كشور باعث تعلیق و یا لغو حركت قطارها شده است.

 

یوكیو هاتویاما» ـ نخست وزیر ژاپن ـ هم علیرغم هوای برفی و مه گرفته با برگزاری یك برنامه درباره برگزاری مراسم سالانه و آیینی شكوفه‌های گیلاس كه در پارك «شین جو كو گیوئن» در توكیو اجرا می‌شود، تصمیماتی را اتخاذ كرد، چرا كه هر ساله در این مراسم ‌١٠ هزار نفر شركت می‌كنند.

 

گفتنی است، این دومین باری است كه پس از ‌٤٠ سال در فصل بهار در توكیو و مناطق دیگر این كشور برف می‌بارد.

 

اولین بار در ‌١٧ آوریل سال ‌١٩٦٩ میلادی این رویداد رخ داد كه باعث تعجب ساكنان این كشور شد.

خبرگزاری ایسنا (www.isna.ir)