اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بارش برف در ارتفاعات و سرما در تهران


گودرزی کارشناس هواشناسی گفت: وضعیت آب و هوای تهران در ادامه وقت امروز، نیمه ابری گاهی وزش باد بتدریج ابری و فردا، نیمه ابری تا ابری درپاره ای نقاط بارش باران یا برف و روز جمعه، نیمه ابری تا ابری در ارتفاعات بارش پراکنده پیش بینی می شود همچنین دمای تهران از امشب بطور محسوس کاهش می یابد و بارش برف در ارتفاعات تهران دور از انتظار نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان: گودرزی کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی كه از سمت غرب وارد كشور شده، طی 24 ساعت آینده مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب به تدریج دامنه‌های مركزی زاگرس، دامنه های البرز و سواحل دریای خزر را تحت تاثیر قرار داده و باعث افزایش ابر، وزش باد، بارش باران و در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف می گردد.

فریبا گودرزی، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده افزود: امروز چهارشنبه 17 دی ماه 93 اعلام شد که سامانه بارشی كه از سمت غرب وارد كشور شده، طی 24 ساعت آینده مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب به تدریج دامنه های مركزی زاگرس، دامنه های البرز و سواحل دریای خزر را تحت تاثیر قرار داده و باعث افزایش ابر ، وزش باد ، بارش باران و در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف می گردد.  

وی افزود: فردا به تدریج با نفوذ جریانات سرد شمالی بارش در سواحل دریای خزر تشدید شده و كاهش محسوس دما تا 15 درجه در نیمه شمالی كشور رخ خواهد داد ضمن اینكه در این روز به سبب كاهش دما تا 10 درجه، بارش در اغلب مناطق ذكر شده به صورت برف خواهد بود که سبب افزایش شدید مصرف حامل های انرژی بویژه در نیمه شمالی و استانهای غربی کشور می شود.

 کارشناس هواشناسی افزود: این سامانه از ظهر پنجشنبه به تدریج شمال شرق كشور را نیز در بر گرفته و در روز جمعه در نوار شمالی كشور فعال است و پنجشنبه و جمعه دریای خزر و خلیج فارس مواج هستند همچنین امروز به سبب وزش باد شدید جنوبی در استانهای گیلان و مازندران هوای گرم تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز بارش برف و باران در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، اردبیل، زنجان، همدان، لرستان، کرمانشاه، ایلام و شمال خوزستان و وزش باد شدید در اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رخ خواهد داد.

گودرزی با اشاره به وضعیت آب و هوای تهران طی 2 روز آینده گفت: وضعیت آب و هوای تهران در ادامه وقت امروز، نیمه ابری گاهی وزش باد بتدریج ابری و فردا، نیمه ابری تا ابری درپاره ای نقاط بارش باران یا برف و روز جمعه، نیمه ابری تا ابری در ارتفاعات بارش پراکنده پیش بینی می شود همچنین دمای تهران از امشب بطور محسوس کاهش می یابد و بارش برف در ارتفاعات تهران دور از انتظار نیست.


ویدیو مرتبط :
بارش برف در ارتفاعات کوه های محموداحمدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بارش برف در ارتفاعات تهران


مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: ارتفاعات تهران بعدازظهر فردا (سه شنبه) بتدریج شاهد بارندگی پراکنده و بارش برف خواهد بود.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: ارتفاعات تهران بعدازظهر فردا (سه شنبه) بتدریج شاهد بارندگی پراکنده و بارش برف خواهد بود.

«محمدعلی عزیزاقلی» افزود: آسمان استان تهران عصر امروز و فردا نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد و در برخی نقاط با بارش های پراکنده پیش بینی شده است.

وی بیشینه دمای امروز تهران را 15 درجه سانتی گراد اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود کمینه دمای امشب تهران به 9 درجه سانتی گراد بالای صفر برسد.

مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: مناطق فیروزکوه با منفی یک درجه سانتی گراد سردترین و فرودگاه امام خمینی (ره)، ورامین و شهریار با 16 درجه سانتی گراد بالای صفر بیشترین دما در نقاط استان تهران در24 ساعت گذشته را داشتند.