اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بارش باران در تهران طی روزهای آینده


مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن تشریح وضعیت بارشی کشور تا پایان هفته، از وزش باد شدید در غرب و جنوب غرب کشور طی امروز و فردا (سه شنبه و چهارشنبه، 24 و 25 فروردین) خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن تشریح وضعیت بارشی کشور تا پایان هفته، از وزش باد شدید در غرب و جنوب غرب کشور طی امروز و فردا (سه شنبه و چهارشنبه، 24 و 25 فروردین) خبر داد.

احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه ها و داده‌های هواشناسی، با استقرار سامانه فعال بارشی تا روز جمعه به تناوب بارش باران یا رگبار و رعد و برق در غرب، جنوب غرب، شمال غرب، دامنه‌های البرز مرکزی، مناطق مرکزی، دامنه‌های زاگرس و بصورت ضعیف تر در شمال شرق کشور و بتدریج در مناطق جنوبی کشور پیش بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: انتظار داریم بیشینه بارش‌های این سامانه امروز در استانهای ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، مناطق غربی کردستان و کرمانشاه، جنوب استان آذربایجان غربی، زنجان، خوزستان و در روز چهارشنبه بیشینه بارش در استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، زنجان، مرکزی، قم، غرب اصفهان، غرب فارس، شمال فارس و استانهای واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: در روز پنجشنبه 26 فروردین، ضمن تداوم بارندگی ها در غالب مناطق غربی، سواحل دریای خزر، شمال شرق و جنوب کشور بارشها در استان های ایلام، خوزستان، بوشهر، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، همدان، غرب و جنوب فارس، کهگیلویه وبویراحمد، چهارمحال و بختیاری و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز و تهران از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

به گفته وظیفه، پدیده غالب مناطق یاد شده در این مدت بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهد بود که این شرایط جوی در مناطقی که بیشینه بارش را دارند منجر به آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه خواهد شد. در ضمن طی امروز و فردا وزش باد درغرب و جنوب غرب کشور از شدت بیشتری برخوردار است.

وی در مورد وضعیت هوای استان تهران طی روزهای آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز چهارشنبه 25 فروردین، ابری، همراه با بارش باران و وزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق با حداکثر و حداقل دمای 19 و 11 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه 26 فروردین، ابری، در بعضی ساعات بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 21 و 12 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.


ویدیو مرتبط :
بارش تگرگ و باران پاییزی در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بارش باران در تهران طی روز‌های آینده


کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در نوار شمالی کشور خبر داد و گفت: به سبب وزش باد در تهران طی روز‌های آینده، آلاینده‌های جوی در این کلانشهر کاهش می‌یابد.

خبرگزاری فارس: امین‌حسین نقشینه  کارشناس سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی کشور طی روزهای آینده با اشاره به فعالیت سامانه بارشی جدید اظهار داشت: انتظار می‌رود در روز جاری در استان های لرستان، شمال خوزستان، کرمانشاه، ایلام، کردستان، آذربایجان شرقی، مناطق جنوبی آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل و در اواخر شب در استان گیلان شاهد بارندگی باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه افزود: فردا نیز انتظار می‌رود در گیلان، غرب مازندران، بوشهر، مناطق مرکزی فارس و در ارتفاعات و جاده های کوهستانی به ترتیب بارش باران و برف رخ دهد.

وی با بیان اینکه بارش برف در جاده‌های کوهستانی موجب اختلال در ترددها می‌شود، ابراز داشت: طی روز دوشنبه هفته جاری نیز استان‌های خراسان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، گیلان و غرب مازندران بارندگی را تجربه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه بارندگی‌ها با شدت کمتر در شمال کرمان و غرب اصفهان تداوم می‌یابد، یادآور شد: دریای خزر طی دو روز آینده مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به ورود جریانات سرد شمالی طی روز آینده به کشور گفت: به همین سبب، کاهش 5 تا 8 درجه دمای هوا در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل شمالی دور از انتظار نخواهد بود.

نقشینه گفت: ظهر روز دوشنبه مجدداً شمال‌غرب، غرب، مرکز و شرق کشور بارش برف و باران را تجربه می‌کنند.

وی با بیان اینکه بارندگی‌ها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز در مناطق مختلف کشور تداوم می‌یابد، ابراز داشت: بر همین اساس می‌توان گفت هفته جاری به لحاظ بارندگی هفته پرباری را خواهد داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی تهران نیز گفت: در سه روز آینده انتظار می‌رود شاهد وزش باد در تهران باشیم، ضمن آنکه آسمان این کلانشهر ابری پیش‌بینی می‌شود.

بارش پراکنده باران در تهران طی روز‌های آینده

وی با اشاره به بارش پراکنده باران طی روزهای آینده در تهران ادامه داد: در ارتفاعات این شهر صنعتی نیز بارش برف دور از انتظار نخواهد بود.

به گفته نقشینه، به سبب وزش باد در تهران و ناپایداری‌های جوی انتظار می‌رود شاهد کاهش آلاینده‌های جوی در این کلانشهر باشیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه بیشینه دمای هوای امروز و دو روز آینده تهران به ترتیب؛ 14، 13 و 11 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: دمای هوای پایتخت طی روزهای آینده روند کاهشی خواهد یافت.