اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بارش‌ها در ایلام ۷۶ برابر شد



اخبار,اخباراجتماعی ,بارش‌ها در ایلام

مجموع بارش‌ها در حوضه اصلی کشور از ابتدای سال آبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته که بیشترین میزان افزایش بارش در حوضه هامون و مرزی شرق بوده است.

با وجود افزایش ۷۶ برابری بارش‌ها در ایلام، در استان فارس ۱۰۰ درصد افت بارش ثبت شد؛ متوسط رشد بارش نسبت به سال گذشته، ۱۶ درصد است.

  با وجود بارش‌های مناسب پاییزی بارش‌ها در ۲ حوضه آبریز اصلی همچنان منفی است. در دو حوضه آبریز اصلی دریاچه ارومیه و دریای خزر تاکنون به ترتیب ۴۸ و ۱۱۲ میلی‌متر بارش گزارش شده که این میزان در دریاچه ارومیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد و در حوضه دریای خزر ۱۰ درصد کاهش یافته است.

میزان بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی (مهرماه ۹۴) تا پایان هفته گذشته به ۳۶ میلی‌متر رسیده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۱ میلی‌متر و در بلندمدت ۱۶ میلی‌متر بوده است. مجموع بارش‌ها در حوضه اصلی کشور از ابتدای سال آبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته که بیشترین میزان افزایش بارش در حوضه هامون و مرزی شرق بوده است.

گزارش ایستگاه‌های بارندگی مدیریت منابع آب ایران نیز نشان می‌دهد که بیشترین افزایش بارندگی تا پایان هفته گذشته در مقایسه با دوره درازمدت در ایستگاه دهلران استان ایلام بوده که ۷۶ برابر افزایش یافته است.

ایستگاه تنگاب در استان فارس نیز با ۱۰۰ درصد کاهش، کمترین میزان بارندگی در مقایسه با دوره درازمدت را داشته است.


 اخبار اجتماعی  -  مهر


ویدیو مرتبط :
بارش بارش و اختلال تردد در شهر ایلام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انقلاب مخملی نامیدن دوم خرداد ۷۶



 

اجلاس رسمی مجلس

 

كشور بسوی‌ آرامش و حل منطقی‌تر مسائل پیش می‌رود، اما از اصولگرایان افراطی گله داریم كه با اتخاذ مواضع تند بی‌حساب آتش بیار معركه می‌شوند و به محض آنكه فضا در حال آرام شدن است، با یك سخنرانی همه چیز را به هم می‌ریزند.

 

برادر شهید هاشمی‌نژاد گفت: اینكه دوم خرداد ۷۶ را انقلاب مخملی بدانیم، توهین بزرگی به مردم و شخص رهبری است.

سید احمد هاشمی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات اخیر مشاور رئیس جمهور مبنی براینكه دوم خرداد ۷۶ اولین انقلاب مخملی در كشور بود، با بیان اینكه متاسفانه در كشور ما هركس خودش را صاحبنظر می‌داند، اظهار داشت: اعضای دولت اگر خود را تابع رهبری می‌دانند باید به نظر ایشان هم احترام بگذارند، زیرا آیت الله خامنه‌ای در تعبیر زیبایی كه در مورد انتخابات سال ۷۶ بیان كردند، آن را یك حركت مردمی و حماسه دانستند.

وی با بیان اینكه این سخنان توهین بزرگی به مردم و شخص رهبری است،گفت: چرا آقای احمدی‌نژاد با افرادی كه این حرف‌ها را می‌زنند برخورد نمی‌كند و دست اطرافیانش را باز گذاشته است تا هرطور كه بخواهند نسبت به همه بی‌احترامی كنند؟ طبیعی است، وقتی مشائی درباره پیامبران الهی آنگونه سخن می‌گوید، كلهر هم درباره دوم خرداد ۷۶ اینگونه سخن بگوید.

وی در ادامه، درباره فضای فعلی كشور گفت: در مجموع كشور بسوی‌ آرامش و حل منطقی‌تر مسائل پیش می‌رود، اما از اصولگرایان افراطی گله داریم كه با اتخاذ مواضع تند بی‌حساب آتش بیار معركه می‌شوند و به محض آنكه فضا در حال آرام شدن است، با یك سخنرانی همه چیز را به هم می‌ریزند.

هاشمی‌نژاد تصریح كرد: یك گروه تشنج در جامعه را می‌خواهد و كسی جز مقام معظم رهبری هم نمی‌تواند جلوی این مسائل را بگیرد.

وی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر جذب حداكثری و دفع حداقلی، گفت: جریان حامی دولت بر اساس این سخن عمل نمی‌كند.