اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بارسا با تحقیر میلان به دور بعد صعود کرد


بارسا با این پیروزی تقریبا صعودش به دور بعد را قطعی کرد

سایت گل: در شبی که لیونل مسی بار دیگر گلزنی هایش را از سر گرفت، بارسا با نتیجه 3-1 مقابل میلان به پیروزی رسید و صعود به دور بعد لیگ قهرمانان را قطعی کرد.

ستاره آرژانتینی در این دیدار دو گل زد تا نقش مهمی در پیروزی تیمش داشته باشد. دیگر گل آبی و اناری ها در این دیدار را سرخیو بوسکتس به ثمر رساند و تک گل هم میلان هم با اشتباه پیکه و گل به خودی او به ثمر رسید.

در این دیدار پویول بار دیگر در فهرست بارسا حضور نداشت؛ هرچند بعد از بازگشت از مصدومیت، دو بار در ترکیب بارسا قرار گرفته بود؛ به این ترتیب بار دیگر پیکه و ماسچرانو زوج قلب خط دفاعی بارسا را تشکیل دادند.

در سمت مقابل هم آلگری در این دیدار بالوتلی را روی نیمکت قرار داد و کاکا برای نودمین بار در لیگ قهرمانان به میدان رفت.

بارسا بازی را بهتر آغاز کرد و ضربه آزاد ژاوی اولین موقعیت خطرناک این تیم بود که از کنار دروازه به بیرون رفت. پس از آن مسی یک موقعیت نصفه و نیمه داشت که منجر به گل نشد.

دفاع فشرده میلان باعث شد تا بارسا تا دقیقه 21 صاحب موقعیت نشود. در این لحظه الکسیس می توانست روی ارسال آدریانو دروازه آبیاتی را باز کند اما توپ از مقابل او عبور کرد.

سرانجام در دقیقه 30 نیمار  در محوطه جریمه میلان توسط آباته سرنگون شد و داور این صحنه را خطای پنالتی اعلام کرد. مسی پشت ضربه قرار گرفت و توپ را به مرکز دروازه فرستاد.  

شش دقیقه بعد ریکاردو مونتولیوو می توانست کار را به تساوی بکشاند اما ضربه او از کنار دروازه والدس به بیرون رفت.

در مقابل این بارسا بود که به گل دوم رسید. ارسال ژاوی به محوطه جریمه میلان، با ضربه سر بوسکتس به گل دوم آبی و اناری ها تبدیل شد البته در تصاویر آهسته به نظر می رسید هافبک بارسا در شرایط آفساید قرار داشت.

در حالی که به نظر می رسید بازی در نیمه اول با همین نتیجه به پایان خواهد رسید، حرکت کاکا به داخل محوطه جریمه بارسا و ارسال او، با دفع ناقص پیکه، به گل اول میلان تبدیل شد.

در آغاز نیمه دوم بالوتلی به جای روبینیو به بازی آمد و حضور او تحرک خط حمله میلان را بیشتر کرد. حرکت او از سمت چپ خط دفاعی بارسا و پاس عرضی اش به دهانه دروازه، می توانست به گل تساوی منجر شود اما کاکا توپ را به بیرون زد.

در سمت مقابل بارسا هم به حملاتش ادامه داد تا اینکه مسی روی همکاری با فابرگاس، با آبیاتی تک به تک شد و با یک ضربه چیپ دیدنی، گل سوم را هم به نام خود ثبت کرد.
در ادامه توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا بارسا 10 امتیازی شود.بارسا قطعا به دور بعد راه یافته و هر سه تیم دیگر برای صعود بخت دارند. آژاکس (تحت شرایطی بسیار خاص) و میلان حتی می توانند اول گروه شوند.


ویدیو مرتبط :
گل ها و موقعیت های بازی میلان بارسا (2 بر 0 به نفع میلان)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آتشبازی بارسا در شب صعود میلان و آرسنال


با صعود تیم های شالکه، آرسنال ، دورتموند، زنیت و میلان جمع تیم های راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تکمیل شد.

ایسنا: دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری 8 دیدار به پایان رسید و چهره 16 تیم صعود کننده به مرحله یک هشتم نهایی مشخص گردید.

گروه E

چلسی یک – استوابخارست صفر

شالکه 2- بازل صفر

چلسی که خیالش بابت صعود از این گروه راحت بود قصد داشت با کسب 3 امتیاز این دیدار صدرنشینی خود را در این گروه قطعی کند. شاگردان مورینیو موفق شدند در دقیقه 11 با ضربه دمبا با به گل برسند .نکته جالب در تیم چلسی حضور مارک شوارزر با 41 سال و 66 روز در دروازه این تیم بود که باعث شد این بازیکن به پیرترین بازیکنی که به طور ثابت در لیگ قهرمانان بازی کرده است قرار گیرد. پیرترین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان مارکو بالوتا بوده است که در بازی لاتزیو و رئال مادرید در سال 2007 با 43 سال 252 بازی کرد. در ادامه نیمه نخست آبی های لندن می توانستند به گل برسند که موفق نبودند تا بازی با برتری یک گله آبی های لندن به پایان برسد.

در دیگر دیدار این گروه شالکه در آلمان از بازل پذیرایی کرد که این دیدار در پایان با برتری 2 بر صفر شالکه به پایان رسید تا تیم آلمانی بعد از چلسی به عنوان تیم دوم راهی مرحله حذفی شود. جولین درکسلر و جوئل ماتیپ گلزنان شالکه در این دیدار بودند. مهمان در پی اخراج ایوان ایوانف مدافع خود از دقیقه 31 مسابقه 10 نفره به بازی پرداخت.

جدول گروه

1- چلسی 6 بازی، 12 امتیاز (صعود به مرحله بعد)

2- شالکه 6 بازی، 10 امتیاز (صعود به مرحله بعد)

3- بازل 6 بازی، 8 امتیاز

4- استوا بخارست 6 بازی، 3 امتیاز

گروه F

مارسی یک – دورتموند 2

ناپولی 2 – آرسنال صفر

مارسی در شهر بندری خود میزبان بوروسیا دورتموند بود که این دیدار در پایان دو بر یک میهمان به پایان رسید. دورتموند که نیم نگاهی به بازی همزمان در ایتالیا داشت ابتدا موفق شد با ضربه روبرت لواندوفسکی در دقیقه 4 به گل برسد. در ادامه مسابقه مارسی که هیچ امیدی برای صعود حتی به لیگ اروپا نداشت موفق شد با ضربه سلیمان دیاوارا در دقیقه 14 به گل برسد تا بازی با تساوی در نیمه نخست به اتمام برسد. البته اخراج دیمتری پایت در نیمه نخست باعث شد تا مارسی در نیمه دوم با یک بازیکن کمتر بازی کند. در ادامه دفاع متراکم مارسی باعث شد تا دورتموند نتواند دروازه میزبانش را باز کند اما مهمان موفق شد در دقیقه 88 با ضربه کوین گروس کروتز به گل برسد تا دورتموند از لبه پرتگاه به مسابقات برگردد و به عنوان صدر نشین به مرحله بعد صعود کند.

ناپولی در دیگر دیدار حساس این گروه در خانه از تیم آرسنال پذیرایی کرد اما این دیدار پرتنش در پایان نیمه نخست با تساوی بدون گل به اتمام رسید. در نیمه دوم میزبان موفق شد در دقیقه 73 با ضربه گونسالو ایگواین به گل حیاتی دست یابد. ناپولی در دقیقه 90 با ضربه خوزه کایخون به گل دوم هم رسید اما با توجه به برد دورتموند هر سه تیم این گروه 12 امتیازی شدند اما ناپولی با توجه به بازی رو در رو در رده سوم قرارگرفت و به لیگ اروپا رسید تا پس از حذف یوونتوس هفته تلخی برای ایتالیایی ها رقم بخورد. البته آرسنال در نیمه دوم در پی اخراج مایکل آرتتا هافبک خود 10 نفره به بازی پرداخت.

جدول گروه

1- دورتموند 6 بازی، 12 امتیاز (صعود به مرحله بعد)

2- آرسنال 6 بازی، 12 امتیاز (صعود به مرحله بعد)

3- ناپولی 6 بازی، 12 امتیاز

4- مارسی 6 بازی، یک امتیاز

گروه G

آتلتیکو مادرید 2 – پورتو صفر

استراوین 4 – زنیت یک

آتلتیکو مادرید از پیش صعود کرده به مرحله بعد در حالی در خانه پذیرای پورتو بود که تیم پرتغالی سخت در پی کسب 3 امتیاز بود اما این میزبان بود که موفق شد 2 گل در نیمه نخست به ثمر برساند. رائول گارسیا و دیگو کاستا گلزنان تیم اسپانیایی در نیمه نخست بودند. در نیمه دوم نیز تلاش دو تیم به جایی نرسید تا این دیدار در پایان با برتری 2 بر صفر آتلتیکو مادرید به پایان برسد.

استراوین اتریش در دیگر دیدار این گروه موفق شد با نتیجه 4 بر یک زنیت را شکست دهد. در این دیدار فیلیپ هوسینر (2 گل )، توماس جان و رومن کیناست گلزنی کردند و برای تیم مهمان نیز الکساندر کرزاکوف گلزنی کردند.

جدول گروه

1- آتلتیکو مادرید 6 بازی، 16 امتیاز (صعود به مرحله بعد)

2- زنیت 6 بازی، 6 امتیاز (صعود به مرحله بعد)

3- پورتو 6 بازی 5 امتیاز

4- استراوین 6 بازی، 5 امتیاز

گروه H

بارسلونا 6 – سلتیک یک

میلان صفر- آژاکس صفر

بارسلونا موفق شد با برتری 6 بر یک برابر سلتیک به عنوان تیم صدرنشین گروه به مرحله بعد صعود کند. در این دیدار ابتدا خرارد پیکه در دقیقه 8 بارسا را پیش انداخت . میزبان موفق شد در دقیقه 40 با ضربه پدرو به گل دوم خود نیز برسد. در ادامه نوبت به درخشش نیمار برزیلی رسید که در دقیقه 45 اولین گل خود در لیگ قهرمانان اروپا را ثبت کند. این بازیکن 3 دقیقه بعد در دقیقه 48 موفق شد گل چهارم تیمش را نیز به ثمر برساند . این پایان کار نبود و مهاجم برزیلی موفق شد در دقیقه 58 هت تریک کند. هت تریک نیمار در این دیدار دهمین هت تریک یک بازیکن برزیلی در تاریخ لیگ قهرمانان بود که باعث شد بازیکنان برزیلی بیش از هر کشور دیگری در لیگ قهرمانان هت تریک کرده باشند. آبی و اناری ها در ادامه موفق شدند بار دیگر دروازه سلتیک را باز کنند. اینبار کریستین تیو در دقیقه 72 موفق شد گل ششم بارسا را به ثمر برساند. در پایان بازیکنان سلتیک یکی از گل های خورده را جبران کردند و با ضربه ساماراس به گل رسیدند.

در دیگر دیدار این گروه میلان که برای صعود به عنوان تیم دوم به تنها یک تساوی نیاز داشت موفق شد با تساوی بدون گل برابر آژاکس به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شود. ریکاردو مونتولیوو هافبک میلان در این بازی از دقیقه 22 اخزاج شد تا میلان بیش از یک ساعت زمان مسابقه را 10 نفره بازی کند.

جدول گروه

1- بارسلونا 6 بازی، 13 امتیاز (صعود به مرحله بعد)

2- میلان 6 بازی، 9 امتیاز (صعود به مرحله بعد)

3- آژاکس 6 بازی، 8 امتیاز

4- سلتیک 6 بازی، 3 امتیاز

به این ترتیب تیم های منچستر یونایتد، بایر لورکوزن، رئال مادرید، گالاتاسرای،پاری سن ژرمن، المپیاکوس، بایرن مونیخ، منچستر سیتی، چلسی، شالکه، آرسنال، دورتموند، آتلتیکو مادرید، زنیت، بارسلونا و میلان جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را بدست آوردند.

قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان دوشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.