اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بارزانی به ترکیه می‌رود


رئیس اقلیم کردستان عراق درپی استقرار نظامیان ترکیه در نزدیکی شهر موصل، عازم آنکارا می‌شود.

پایگاه خبری شبکه العالم: مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق فردا چهارشنبه ( 9 دسامبر- 8  آذر) برای دیدار و گفتگو با مقامات ترکیه راهی آنکارا می شود.

سومریه نیوز امروز سه شنبه به نقل از منابع خبری کُرد نوشت، بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق روز چهارشنبه وارد آنکارا می شود.

 مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه با شبکه 24 ترکیه گفت: بارزانی با مسئولان ارشد ترکیه گفتگو خواهد کرد.

قرار بود بارزانی روز 4 دسامبر راهی ترکیه شود که سفر وی به تعویق افتاد.

سفر بارزانی در حالی صورت می گیرد که ترکیه گروهی از نیروهای ارتش خود را با تانک و خودروهای زرهی در منطقه بعشیقه در نزدیکی شهر موصل مرکز استان نینوا مستقر کرده و همین امر باعث افزایش تنش ها بین بغداد و آنکارا شده است.


ویدیو مرتبط :
بارزانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مولانا به ترکیه رفت، سهروردی به سوریه می رود!



 

 مولانا به ترکیه رفت، سهروردی به سوریه می رود!

 

در حالی که برخی کشورها با برنامه ریزی گسترده سعی در ثبت مفاخر ایرانی به نام خود دارند، پایگاه اینترنتی دانشگاه تهران خبر داد که قرار است "همایش بین المللی شیخ اشراق سهروردی" با همکاری سه دانشگاه "دمشق"،"حلب" و "تهران" در سوریه برگزار شود!

اگر چه پاسداشت بزرگان ایران زمین به واسطه خدمات جهان شمولی كه از خود بر جای گذارده اند، در هر نقطه از دنیا قابل توجه است، اما این نكته از این جهت حائز اهمیت است كه در سال های اخیر، به دلیل عدم توجه كافی توسط متولیان مربوطه، متاسفانه برخی كشورها مثل تركیه با برنامه ریزی گسترده كوشیده اند كه این مفاخر را به نام كشور خود به دنیا معرفی كنند.

در همین راستا به عنوان نمونه می توان از برنامه های متعددی نام برد که این کشورها با موضوع گرامیداشت مولانا جلال الدین محمد بلخی برگزار كرده و به تدریج بر دامنه آن افزوده اند؛ تا حدی كه حتی مثنوی معنوی را به چند زبان دنیا ترجمه و با عنوان اثری از یك شاعر ترك به دنیا عرضه کرده اند!

همچنین در حالی که در خبر منتشره، عنوان نشده که متولی برگزاری این همایش ایران است یا سوریه، ولی باید گفت اگر سوریه متولی برگزاری گرامیداشت مفاخر ایرانی است، ایراد اصلی متوجه متولیان ایرانی می باشد که سوری ها از بی توجهی آنها به مفاخرشان سوء استفاده کرده و گوی سبقت را ربوده اند؛ و اگر ایران متولی بوده که دیگر جایی برای سخن باقی نمی گذارد. چرا که انتظار می رود ایران در گرامیداشت مفاخرش میزبان باشد نه میهمان!

این موضوع می طلبد كه مسؤولان مربوطه در هر گونه برنامه مرتبط با مفاخر، دقت نظر ویژه ای داشته و با برنامه ریزی مشخصی مشاركت كنند تا نه تنها اتفاقی كه درباره مولانا افتاد، درباره دیگر مفاخر تكرار نشود، بلكه با این نوع برنامه ها، ارزش ها و خدمات علمی و معنوی ایرانیان بیشتر به دنیا شناسانده شود.... / جهان نیوز