اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باراک اوباما با رهبر کره تماس بگیرد!


رادمن افزود: وی (کیم جونگ اون) می خواهد اوباما یک کار را انجام دهد و آن تماس با وی است.

خبرگزاری ایسنا: بسکتبالیست سابق آمریکایی که اخیرا طی سفری به کره‌شمالی با رهبر این کشور دیدار کرد، در اظهاراتی ضمن دفاع از سفر خود به پیونگ‌یانگ تاکید کرد که "کیم جونگ اون" به دنبال جنگ نیست بلکه تنها خواهان یک چیز است و آن تماسی از سوی باراک اوباما است.

"دنیس رادمن"، ستاره سابق لیگ بسکتبال آمریکا مشهورترین آمریکایی است که با کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی دیدار کرده است.

این سفر که از سوی وی و با همراهی چند تن از اعضای یک تیم بسکتبال آمریکایی انجام شد، در حالی صورت گرفت که تنش‌ها میان آمریکا- کره‌شمالی به دنبال آزمایش هسته‌ای پیونگ‌یانگ بالا گرفته است.

در همین حال دنیس رادمن در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ای.بی.سی در پاسخ به سوالی در خصوص سابقه حقوق بشری کیم جونگ اون، گفت: من یک دیپلمات نیستم.



وی افزود: من به دنبال بخشش برای او نیستم و در برابر کارهایی که او انجام داده، چشم خود را نمی بندم. اما از سوی دیگر وی تاکید کرد که کیم جونگ اون اکنون یک دوست است.

رادمن خاطرنشان ساخت که کیم جونگ اون به وی گفته است: من نمی خواهم با کسی جنگ کنم.

رادمن افزود: وی (کیم جونگ اون) می خواهد اوباما یک کار را انجام دهد و آن تماس با وی است.

دنیس رادمن، کیم جونگ اون را بسیار متواضع و در عین حال بسیار قدرتمند خواند.

این بسکتبالیست سابق آمریکایی تاکید کرد: رهبر کره‌شمالی عاشق قدرت است. وی عاشق کنترل کردن است.

اما از طرف دیگر این بسکتبالیست آمریکایی تاکید کرد که "دیپلماسی بسکتبالی" می تواند راهی برای برطرف کردن اختلاف میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ باشد.

رادمن گفت: رهبر کره‌شمالی عاشق بسکتبال است و من هم گفتم که اوباما نیز عاشق بسکتبال است. بیایید هم اکنون از این نقطه مشترک کار خود را شروع کنیم.

تصاویری که از دنیس رادمن و رهبر کره‌شمالی حین تماشای بازی بسکتبال منتشر شد، نشان داد که رادمن در کنار کیم جونگ اون می خندد و دست می‌زند.

رادمن در جریان مصاحبه‌ خود تصریح کرد که سن رهبر کره‌شمالی 28 سال است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اردوگاههای کار اجباری زندانیان در کره‌شمالی پاسخ داد: ما نیز همین کار را در کشور خود انجام می دهیم.

رادمن اضافه کرد که سفر وی بیش از یک نمایش تبلیغاتی بوده است.

این بسکتبالیست سابق آمریکا افزود: آنچه که من انجام دادم، یک اقدام تاریخی بود. می خواهم بازگردم و یک کار را انجام دهم و آن فهم بیشتر این است که چه اتفاقی واقعا رخ می دهد.

وی در پایان مصاحبه خود گفت: از من متنفر نباشید.


ویدیو مرتبط :
باراک اوباما "happy" را می رقصد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هشدار رهبر کره شمالی به باراک اوباما



اخبار,باراک اوباما,رهبر کره شمالی

 

اخبار بین الملل - همزمان با آغاز سال جدید میلادی؛
هشدار رهبر کره شمالی به باراک اوباما / آمریکا از تبعات فاجعه هسته ای در امان نخواهد بود

رهبر کره شمالی در جدیدترین اظهارات خود درباره بروز یک فاجعه گسترده هسته‌ ای در شبه جزیره کره که تبعات آن آمریکا را نیز در برخواهد گرفت، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزای فرانسه، کیم جونگ اون در پیام سال جدید میلادی درباره بروز جنگ در شبه جزیره کره و یک فاجعه گسترده هسته‌ ای در آن هشدار داد و گفت: این فاجعه گریبانگیر آمریکا نیز خواهد شد و از آن در امان نیست.

وی در ادامه به دفاع از اقدام خود در اعدام شوهر عمه خود پرداخت و مبارزه با فساد تفرقه برانگیز در داخل حزب را با هدف حفظ بقا و تحکیم اتحاد حزب حاکم و نشان دادن خدمت این حزب به مردم جامعه برشمرد.

در تاریخ 22 آذر اعلام شد که تمام اتهامات جانگ سونگ تائک اثبات شده‌ و وی نیز این اتهامات را پذیرفته است. تصمیم‌ در مورد حکم جانگ سونگ تک از سوی دادگاه نظامی ویژه وزارت امنیت کشور اتخاذ شده و در جلسه دادگاه اعلام شده است.

به دنبال مرگ کیم جونگ ایل٬ رهبر پیشین کره شمالی در سال ۲۰۱۱ جانگ سونگ تائک به کیم جونگ اون٬ رهبر فعلی کره شمالی و پسر کیم‌ جونگ ایل کمک کرد تا قدرت را در دست بگیرد.
اخبار بین الملل - مهر