اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باران کوثری در «شب آوازهایش را می‌خواند»


باران کوثری، نوید محمدزاده، سعید چنگیزیان و نیلوفر زوارق بازیگران تازه ترین نمایش رضا گوران با عنوان «شب آوازهایش را می خواند» هستند.

خبرگزاری مهر: باران کوثری، نوید محمدزاده، سعید چنگیزیان و نیلوفر زوارق در نمایش «شب آوازهایش را می خواند» به کارگردانی رضا گوران بازی می کنند.

باران کوثری که پیش از این بر سر صحنه فیلمبرداری یک فیلم دچار سانحه شده و آسیب دیده بود هم اینک برای اجرای نمایش «هم هوایی» به کارگردانی افسانه ماهیان به پاریس سفر کرده و پس از این سفر نیز در تمرین‌های «شب آوازهایش را می خواند» حاضر خواهد شد.

رضا گوران که پیش از این قرار بود نمایش «مده آ» را کارگردانی کند، از نیمه دوم آذرماه نمایش «شب آوازهایش را می خواند» نوشته یون فوسه را در ایرانشهر روی صحنه می برد.

در خلاصه این نمایشنامه که محمد حامد آن را ترجمه کرده، آمده است: پدر می‌آید داخل، می‌ایستد و بر جا می‌ماند و سر به زیر می‌اندازد. مادر منتظر او بوده، سال‌ها است او را ندیده، از دیدن
او خوشحال است. مادر جایی می‌ایستد و سر به‌ زیر می‌اندزد، پدر به سوی مرد می‌رود. مرد مدت‌هاست پدر را ندیده. مادر نمی‌داند كجاست. پدر از دیدن مرد بعد از سال‌ها خوشحال است.

گوران پیش از این نمایش هایی همچون «مرداب روی بام»، «هملت»، «جاده طولانی مارپیچ»، «می خوام بخوابم»، «یرما»، «داستان یک پلکان» و «ابرهای پشت پنجره» را کارگردانی کرده که هر یک در دوره های مختلف جشنواره فجر موفق به دریافت تندیس شده اند.

باران کوثری و نوید محمدزاده نیز پیش از این در نمایش «روایت ناتمام یک فصل معلق» به کارگردانی هومن سیدی و همین طور فیلم‌های «عصبانی نیستم» و «لانتوری» به کارگردانی رضا درمیشیان همبازی بوده اند.


ویدیو مرتبط :
شب شیشه ای باران کوثری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باران کوثری: مشغول تمرین تئاتر هومن سیدی هستم



باران کوثری  ,  پرده سینما , اخبار بازیگران

باران کوثری مهمان امروز بخش «چه خبر از هنرمندان» از حضورش در تمرین تئاتر هومن سیدی گفته است.
در بخش جدید «چه خبر از هنرمندان» به سراغ بازیگرانی که مدتی از آن ها بی «خبر» بوده ایم می رویم!

باران کوثری بازیگر توانای سینما و تلویزیون در مصاحبه با سینماپرس به عنوان مهمان امروز بخش «چه خبر از هنرمندان» از فعالیت های حال حاضر خود گفته است.

وی که برای مدتی در ایران حضور نداشت، به تازگی به عرصه هنری کشور بازگشته و مشغول فعالیت جدید است، در گفت‌وگو با سینماپرس در مورد فعالیت هنری امروزش گفته است: فعلا در زمینه تئاتر کار می کنم. در تمرین دو تئاتر حضور دارم که یکی از آن ها به تازگی با من صحبت کرده اند و مراحل اولیه تولید را طی می کند که اگر اجازه بدهید پس از اینکه کمی کار جلو رفت در موردش صحبت می کنیم.

وی درباره تمرین تئاتر دوم گفت: کار اصلی ام این روزها تمرین تئاتری به کارگردانی آقای هومن سیدی ست. این کار قرار است از اول مهر ماه روی صحنه برود.

این درحالی ست که حبیب رضایی در مصاحبه ای اعلام داشته است که قرار است در مورد این نمایشنامه به هومن سیدی مشاوره بدهد که این موضوع را به پس از طی شدن مراحل بازبینی موکول کرده است.

باران کوثری در مورد فعالیت های کنونی سینمایی اش گفته است: فعلا کار سینمایی ندارم و فیلمی هم نیست که از من در انتظار اکران باشد.
آخرین حضور او بر پرده سینما فیلم «آزمایشگاه» بود که بعد از نوروز سال 91 اکران شد.../سینمای ایران