اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باران کوثری با «عصبانی نیستم!» در برلین


تازه‌ترین ساخته رضا درمیشیان در بخش پانورامای شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم برلین حضور دارد.

خبرآنلاین: تازه‌ترین ساخته رضا درمیشیان در بخش پانورامای شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم برلین حضور دارد.

برگزارکنندگان جشنواره فیلم برلین روز جمعه اسامی باقی فیلم‌های بخش پانوراما 2014 برلیناله را اعلام کردند که «عصبانی نیستم!» به کارگردانی رضا درمیشیان از ایران یکی از آن‌هاست.

این فیلم اجتماعی درباره دو جوان به نام‌های نوید و ستاره است که در تهران زندگی می‌کنند. باران کوثری نقش ستاره و نوید محمدزاده نقش نوید را بازی کرده‌اند و تعداد زیادی از بازیگران تئاتر آن‌ها را همراهی می‌کنند. «عصبانی نیستم!» اولین فیلم درمیشیان پس از فیلم «بغض» است.



در مجموع 36 فیلم از 29 کشور در بخش پانورما حضور دارند که شامل آثاری از نروژ، اتیوپی، مکزیک، هند، گرجستان، یونان، مجارستان، ژاپن، ایتالیا، آمریکا، ویتنام، اتریش و... است. در میان این فیلم‌ها 24 فیلم اولین بار در دنیا در برلیناله نمایش داده می‌شوند.

شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم برلین 6 تا 16 فوریه 2014 (17 تا 27 بهمن) برگزار می‌شود.

«هتل بزرگ بوداپست» تازه‌ترین ساخته وس اندرسن فیلمساز آمریکایی فیلم افتتاحیه جشنواره است و جیمز شیمس فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده آمریکایی ریاست هیئت داوران بخش مسابقه بین‌الملل را به عهده دارد. کن لوچ فیلمساز بریتانیایی جایزه خرس طلایی یک عمر دستاورد جشنواره برلین را دریافت خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
عصبانی نیستم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باران کوثری در «عصبانی نیستم!» +عکس



باران کوثری در «عصبانی نیستم!» +عکس

دومین فیلم سینمایی رضا درمیشیان با عنوان «عصبانی نیستم!» این روزها مراحل تدوین را پشت سر می‌گذارد.

  دومین فیلم سینمایی رضا درمیشیان با عنوان «عصبانی نیستم!» این روزها مراحل تدوین را پشت سر می‌گذارد.

درمیشیان بعد از ساخت فیلم تحسین شده «بغض» که رویکردی اجتماعی داشت، «عصبانی نیستم!» را در روز پنجشنبه 24 مرداد مقابل دوربین برد و کار فیلمبرداری را بعد از 52 جلسه کار در تاریخ 19 مهر به پایان رساند و همه این‌ها در شرایطی بود که همزمان با فیلمبرداری هایده صفی‌یاری تدوین فیلم را شروع کرده بود.

یکی از ویژگی‌های دومین فیلم سینمایی درمیشیان همکاری دوباره او با باران کوثری است، اما نکته قابل توجه این است که کوثری زمانی که در «بغض» بازی می‌کرد وضعیتی متفاوت نسبت به «عصبانی نیستم!» داشت. او وقتی اواخر مرداد 92 مقابل دوربین رفت که بیش از دو سال را در دوران ممنوعیت از فعالیت سپری کرده بود.

فیلم سینمایی عصبانی نیستم,باران کوثری

این بازیگر و کارگردان برای فیلمبرداری کار قبلی به همراه گروه عازم ترکیه شده بودند، اما این فیلمساز این بار تصمیم گرفت تمامی کار خود را در تهران مقابل دوربین ببرد. تمامی لوکیشن‌های فیلم در تهران است و از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین مناطق پایتخت را شامل می‌شود.

فیلم سینمایی عصبانی نیستم,باران کوثری

درمیشیان برای ساخت فیلم قبلی خود با غلامرضا موسوی همکاری کرده بود. در این فیلم به لحاظ تهیه و سرمایه تولید نیز تلاش کرده تا شرایطی ویژه به وجود آورد و به این ترتیب تمامی بودجه و هزینه ساخت فیلم غیر از کانال‌های دولتی و حمایتی به دست آمده است و به این ترتیب «عصبانی نیستم!» را می‌توان فیلمی واقعی در بخش خصوصی نامید. این فیلم را خود او تهیه کرده است. پیش از این نام درمیشیان به عنوان تهیه‌کننده در «چه خوبه که برگشتی» ساخته داریوش مهرجویی عنوان شده بود.

فیلم سینمایی عصبانی نیستم,باران کوثری

تمامی بازیگران فیلم غیر از کوثری از میان بازیگران تئاتر انتخاب شده‌اند، در عین حال عوامل حرفه‌ای و با سابقه سینما همانند مهرداد میرکیانی به عنوان طراح چهره‌پردازی و نظام‌الدین کیایی به عنوان صدابردار در این فیلم همکاری داشته‌اند.

«بغض» فیلم قبلی درمیشیان در ششمین جشن منتقدان برنده سه جایزه بهترین کارگردانی اول، بهترین تدوین و بهترین فیلم برداری شده بود و در بیش از پانزده  فستیوال جهانی به نمایش درآمده است.

فیلم سینمایی عصبانی نیستم,باران کوثری

«عصبانی نیستم» براساس آنچه در خلاصه داستان اعلام شده از سوی سازنده فیلم آمده قصه‌ای به این شرح دارد: «خـرداد 1392: نوید و ستاره در تهران زندگی می کنند... »

/خبر آنلاین