اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باران و برف از فردا در دامنه‌های البرز و زاگرس



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی , هواشناسی

سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرده است که از فردا در مناطق شرقی و مرکزی دامنه‌های البرز و زاگرس و در استان کرمان و فارس بارش باران و در ارتفاعات برف آغاز خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز شاهد جوی نسبتا پایدار در نیمه غربی کشور خواهیم بود که پیامد آن افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد بود.

احد وظیفه توصیه کرد: افراد سالمند، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

وی افزود: با شکل‌گیری موج تراز میانی از شمال شرق کشور به مناطق مرکزی و شرقی امروز به تدریج افزایش ابر در ارتفاعات مرکزی البرز و برخی مناطق کشور را پیش‌بینی می‌کنیم.

به گفته وی با نفوذ این سامانه از فردا سه‌شنبه شاهد بارش باران و در ارتفاعات برف در برخی مناطق شرقی و مرکزی دامنه‌های البرز و زاگرس همچنین در استان‌های کرمان و به طور پراکنده‌تر در استان فارس خواهیم بود.

هوای تهران کمی ابری تا نیمه ابری و در پاره‌ای نقاط غبار محلی و در ارتفاعات بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت ۱۴ و ۳ درجه سانتی‌گراد اعلام شده است.

 

 اخباراجتماعی  -  مهر 


ویدیو مرتبط :
اکتشاف نفت در دامنه رشته کوه زاگرس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فردا ۱۴ استان بارانی می‌شود/ پیش بینی برف و باران برای خوزستان



اخبار,اخبار اجتماعی , بارش باران

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

احد وظیفه در گفت‌و‌گو با ایسنا گفت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روز یکشنبه بارش پراکنده در شمال شرق و شرق کشور ادامه می‌یابد و از اوایل روز دوشنبه بارش در ارتفاعات زاگرس مرکزی آغاز می شود و به تدریج به غرب و دامنه‌های جنوبی البرز گسترش می‌یابد و سپس با گسترش این سامانه بارشی به سمت شرق، در اواخر روز دوشنبه و طی روز سه شنبه علاوه بر ادامه بارش در مناطق ذکر شده، برای مرکز، شمال شرق و شرق کشور بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه شدت بارش‌ها روز دوشنبه و سه‌شنبه بر روی ارتفاعات مرکزی زاگرس خواهد بود، افزود: در روز چهارشنبه با نفوذ جریانات سرد شمالی ضمن کاهش دما در سواحل دریای خزر بارش در این مناطق شروع شده و به طور متناوب تا پایان هفته ادامه می‌یابد. لازم به ذکر است از روز دوشنبه تا چهارشنبه، پدیده گرد و خاک در برخی استان‌های جنوب غرب و غرب کشور دور از انتظار نیست.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور به ورود یک سامانه بارشی در روز دوشنبه از سمت غرب به کشور اشاره کرد و گفت: فردا در استانهای چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، کردستان، همدان، شمال مرکزی، لرستان و دامنه‌های کوه البرز در استانهای زنجان، قزوین، البرز و تهران و بارش باران و در استانهای ایلام، شمال فارس و شمال و شرق خوزستان، بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روز سه‌شنبه در استانهای چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و بارش باران در شمال استان فارس و شمال و شرق استان خوزستان نیز بارش باران و برف خواهیم داشت.

وی با بیان این‌که در همین مدت در استانهای خوزستان و ایلام وزش باد و گرد و خاک پیش بینی می شود، افزود: با توجه به پیش بینی برف در مناطق کوهستانی توصیه می شود تمهیدات و تجهیزات لازم برای تردد در جاده ها به کار گرفته شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشوربا اشاره به وضعیت هوای تهران، اظهارکرد: بر این اساس، آسمان تهران در روز دوشنبه نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران و در ارتفاعات بارش برف گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و حداقل و حداکثر دما در این روز4 و 11درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین در روز سه‌شنبه نیز آسمان پایتخت کمی ابری تا نیمه ابری و گاهی وزش باد در ارتفاعات بارش پراکنده خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز5و 13 درجه خواهد بود.

وی در خصوص وضعیت آسمان استان خوزستان نیز گفت: فردا آسمان استان خوزستان نیمه ابری تا ابری در پاره‌ای نقاط بارش پراکنده و در ارتفاعات بارش برف در پاره‌ای نقاط باد و گرد و خاک خواهد بود و سه‌شنبه آسمانی نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش پراکنده و در پاره‌ای نقاط باد و گرد و خاک برای استان خوزستان پیش بینی می‌شود.

اخبار اجتماعی - ایسنا