اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باران نبارید، اما هنوز هوا سالم است


هوای تهران سه شنبه صبح همچنان در شرایط سالم قرار دارد.

خبرآنلاین: هوای تهران سه شنبه صبح همچنان در شرایط سالم قرار دارد.

ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، کیفیت هوای تهران را سالم اعلام کرد .

بنابر اطلاعات آلاینده شاخص امروز ذرات معلق کوچکتر از دو ونیم میکرون امروز صبح، 75 است که این شاخص روز گذشته 65 بوده که نسبت به روز گذشته افزایش داشته ولی هنوز در حد سلامت است ؛ حد استاندارد این ذرات آلاینده100 است.

سازمان هواشناسی دلیل سالم ماندن هوا در روزهای گذشته تا کنون را وزش باد اعلام کرده است ضمن آنکه بارشهای محدودی هم به وقوع پیوسته و تهران در انتظار بارشهای قابل توجه تر در پایان هفته است.


ویدیو مرتبط :
تور دوچرخه سواری برای سالم نگهداشتن هوا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیش‌بینی وضعیت هوا در روزهای آینده/ موج جدید باران و برف در راه است



اخبار,اخبار اجتماعی ,هواشناسی

 

اخبار اجتماعی - پیش‌بینی وضعیت هوا در روزهای آینده/ موج جدید باران و برف در راه است

یك پژوهشگر هواشناسی از موج جدید باران و برف، وزش باد و كاهش دما طی ساعت های آینده خبر داد.

احسان مرادی در گفتگو با مهر اظهار داشت: هم اینك (روز جمعه) در مناطقی از كشور، بخصوص در نیمه جنوبی و شرقی شاهد بارش هستیم كه این بارشها همچنان ادامه خواهد داشت و در استانهای هرمزگان، جنوب كرمان، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و مناطقی از خراسان رضوی بسیار شدید است.

این پژوهشگر درباره بارش های جدید افزود: اما همانطور كه در مصاحبه های قبلی هم گفته شد، از امشب و بامداد فردا، از سمت غرب و شمال غرب، سامانه جدیدی وارد می شود كه سردتر از سامانه قبل است و با نفوذ هوای سرد عرض های شمالی حمایت می شود. این سامانه بخصوص فردا (شنبه) سبب بارش باران در مناطق گسترده ای از كشور خواهد شد كه بارش در مناطق سردسیری به شكل برف خواهد بود و هر چقدر به شنبه شب و بامداد یكشنبه آینده نزدیك می شویم بارش های برف یا مخلوط برف و باران گسترده تر می شود.

مرادی درباره شدت بارشها افزود: البته ساز و كار این سامانه كمی با سامانه قبلی كه طی روزهای گذشته فعال بود، متفاوت است و انرژی و شدت بارش سامانه قبلی را ندارد، اما فراموش نكنیم كه سامانه قبلی از نظر رطوبتی بسیار حمایت می شد و بارشهایش در بسیاری از مناطق فوق العاده و كم نظیر بود و سامانه فعلی اگرچه در مقایسه با قبلی ضعیف تر است اما اگر كشور را به دو نیمه شمالی و جنوبی تقسیم كنیم، بارشهایش در نیمه جنوبی مناسب و چشمگیر تر از نیمه شمالی خواهد بود. اوج بارش را فردا در استان های حاشیه زاگرس مركزی و جنوبی، مناطقی از مركز، جنوب شرق، جنوب و شرق شاهد خواهیم بود.

این پژوهشگر با هشدار به مردم و كشاورزان گفت: افت محسوس دما طی 48 ساعت آینده، بخصوص در استان های حاشیه زاگرس، استان های مركزی و استان های شرقی، سبب بارش برف و كولاك در كوهستان ها، اختلال در رفت و آمدهای برون شهری، سرمازدگی برخی محصول ها و لغزندگی راه ها می شود. همچنین ادامه بارش های رگباری همراه با آذرخش و وزش باد موجب آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودها در جنوب و شرق كشور می شود.

مرادی در آخر با اشاره به نفوذ سامانه دیگری طی روزهای آینده افزود: بار دیگر از دوشنبه آینده سامانه بارش زای جدیدی از سمت شمال غرب وارد می شود و روز سه شنبه گسترش بیشتری در نیمه شمالی و غربی خواهد داشت.

اخبار اجتماعی - مهر