اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باج گیری اینترنتی از کاربران با وب کم


رئیس پلیس فتای استان مازندران با معرفی باجگیری اینترنتی ازکاربران با وب کم گفت: این نوع باج گیری زمانی اتفاق می افتد که کاربر به درخواست های نامتعارف و غیراخلاقی در یک رابطه دوستی انترنتی تن می دهد.

خبرگزاری مهر: رئیس پلیس فتای استان مازندران با معرفی باجگیری اینترنتی ازکاربران با وب کم گفت: این نوع باج گیری زمانی اتفاق می افتد که کاربر به درخواست های نامتعارف و غیراخلاقی در یک رابطه دوستی انترنتی تن می دهد.

سرهنگ «حسن محمدنژاد» رئیس پلیس فتا استان مازندران در تشریح جزئیات این شیوه از گروکشی و باج گیری، گفت: باج گیری از طریق وب کم به این شیوه است که با فریب و شیوه های اغواگرایانه از فرد خواسته می شود که رفتار خارج از عرف و رفتاری که مربوط به حریم خصوصی شخص می شود را در مقابل وب کم انجام دهد و بعد از آن به او گفته می شود که این تصاویر ضبط شده است و شخص را تهدید می کنند، در صورتی که درخواست آن ها برای پرداخت پول را عملی نکنند، تصاویر او پخش خواهد شد.

وی افزود : در اغلب اوقات مبلغ درخواستی از سوی این افراد رقم چشمگیر و قابل توجهی است .

رئیس پلیس فتای مازندران خاطر نشان کرد : در این قبیل کلاهبرداری ها هیچ تضمینی وجود ندارد که اگر شما پول را به آن ها پرداخت نمایید، بعد از مدتی مجددا درخواست خود را تکرار نکنند و یا اینکه بعد از دریافت پول، باز هم تصاویر را در اینترنت منتشر کنند.

سرهنگ محمد نژاد گفت : این قبیل اتفاقات، عواقب بسیار تلخ و متفاوتی می تواند داشته باشد. در بعضی موارد منجر به خجالت، تحقیر و گوشه گیری فرد و در موارد شدیدتر منجر به آسیب زدن به خود و حتی خودکشی قربانیان می شود.

وی با اشاره به اینکه مردان و زنان در هر سنی و در هر مکانی می توانند، هدف باجگیری از طریق وب کم قرار گیرند و به قربانبان این نوع باج گیری تبدیل شوند،به کاربران اینترنت و شبکه های اجتماعی هشدار داد:فریب مجرمین را نخورید و اعمال غیر متعارف و رفتارهای مربوط به حریم خصوصی را در برابر وب کم انجام ندهید، زیرا نمی دانید چه کسی این تصاویر را می بیند.

وی تاکید کرد : همیشه به یاد داشته باشید هر آن چیزی که به صورت آنلاین ارسال می کنید، این قابلیت را دارد که ضبط شود و به صورت آنلاین در اختیار عموم قرار گیرد.

محمد نژاد به کاربران اینترنت توصیه کرد: در شبکه های اجتماعی تنظیمات مربوط به حریم خصوصی حساب کاربری خود را به گونه ای تنظیم کنید که تنها دوستانتان و افرادی که با شما در ارتباط هستند، بتوانند صفحه کاربری شما را مشاهده کنند.وکاربران مزاحم و جعلی که می خواهند با شما ارتباط داشته باشند را به سرعت مسدود کنید.


ویدیو مرتبط :
پویا وب - طراحی وب سایت بازاریابی اینترنتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکاتی مفید برای خرید «وب کم»



 

 

 

نرم افزار وب کم, ترفند کامپیوتر


یکی از وسایل جانبی که امروزه هر کاربر مشتاق به وب گردی و برگزاری کنفرانس های آنلاین نیاز دارد، وب کم (webcam) است، دوربین های کوچک دیجیتالی که به رایانه متصل می شوند و می توانند عکس های دیجیتال را با سرعت بالا بگیرند و از طریق شبکه به تله کنفرانس ها منتقل و یا به برقراری یک ارتباط تصویری زنده در وب کمک کنند.

در حال حاضر وب کم ها قیمت بسیار مناسبی پیدا کرده اند و نرم افزار آن ها اغلب با خود وب کم ارائه می شود. وب کم ها رنج پیکسلی پایین تری نسبت به دوربین های دیجیتال عکس برداری دارند و اغلب طیف بین ۴۸۰ در ۶۴۰ پیکسل را در بر می گیرند. برای خرید یک وب کم مناسب و خوب باید آن را از ۳ نظر اندازه تصویر (image size)، کیفیت تصویر (image quality) و سرعت فریم (frame speed) بررسی کنید و بعد از آن به ۳ نکته مهم پهنای باند اینترنت، نوع اتصالات وب کم و نرم افزار آن توجه داشته باشید.

 

پهنای باند: اگر قرار است وب کم را برای رایانه منزل و استفاده های شخصی تهیه کنید و قرار است با یک مودم معمولی و از طریق خط تلفن ارتباطی تصویری را در شبکه اینترنت برقرار کنید نیازی به تهیه وب کم هایی با وضوح تصویر بسیار بالا ندارید زیرا پهنای باند شما کم است و تصاویر با پرش و قطع و وصل همراه می شود پس بهتر است برای استفاده های خانگی خیلی هزینه نکنید زیرا یک وب کم معمولی هم نیاز شما را برآورده می کند.

 

اتصالات: بیشتر وب کم های موجود در بازار از پورت و درگاه USB پشتیبانی می کنند که تقریبا می توان گفت هر رایانه ای درگاه USB را دارد اما دقت کنید که اگر پورت های USB سیستم شما درگیر سخت افزارهای دیگری چون ماوس، چاپگر و غیره است هنگام خرید وب کم یک HUB USB (قطعه ای سخت افزاری که دارای چندین درگاه USB است و می توانید آن را با هزینه بسیار کمی تهیه کنید) نیز خریداری کنید تا تعداد پورت های USB سیستم شما افزایش پیدا کند.

 

نرم افزار: هر وب کمی نرم افزاری به همراه خود دارد که امکانات ویرایشی متفاوتی را به کاربرش می دهد. اگر ویرایش تصویر برایتان مهم است بهتر است هنگام خرید به ویژگی ها و ابزارهایی که برنامه وب کم در اختیارتان می گذارد توجه کنید؛ امکاناتی چون بالا بردن شفافیت تصویر، قوی تر کردن رنگ ها و همچنین ابزارهایی ویژه برای تله کنفرانس ها.

منبع:khorasannews.com