اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باب میل پیش خریداران مسکن چیست؟



باب میل پیش خریداران مسکن چیست؟

پیش‌فروش «تازه ساز» نایاب شد

بازار پیش‌فروش مملو از آپارتمان‌های «در آستانه تكمیل»

با قیمت بالای این واحدها پیش‌خرید هم سخت شد

پیش‌فروش مسکن در تهران به خاطر آنچه بی‌اعتمادی سازنده ها به قیمت و همچنین هزینه ساخت گفته می‌شود هم اکنون از حالت «تازه ساخت» به حالت «آستانه تحویل» تبدیل شده است طوریکه تعداد آپارتمان‌هایی که در مرحله شروع به ساخت پیش‌فروش می‌شوند به شدت کاهش پیدا کرده و در مقابل، آپارتمان‌هایی که حداکثر در 4 ماه آینده قابل سکونت هستند، پیش‌فروش می‌شوند.

این نوع پیش فروش به دلیل آنکه با قیمتی تقریبا مشابه آپارتمان های آماده عرضه می‌شوند باب‌میل پیش خریداران نیست.

در حال حاضر برخی از مشاوران املاک فعال در بخش پیش فروش واحدهای مسکونی معتقد هستند که اغلب فایل های عرضه شده به بازار پیش فروش، مدت زمان تحویل آنها کمتر از 5 ماه پیش‌بینی یا به قولی تضمین می‌شود این در حالی است که اکثر پیش خریداران ترجیح می‌دهند واحد مسکونی مورد نظر خود را با گذشت مدت زمان طولانی‌تری تحویل بگیرند.

یکی از بنگاهداران فعال در منطقه پونک در رابطه با وضعیت فعلی پیش‌فروش واحدهای مسکونی به «دنیای اقتصاد» گفت: اکنون بیشتر مراجعه‌کنندگان به عنوان پیش خریدار اظهار می‌کنند که سعی دارند واحد مورد نظرشان را وابسته به زمان تحویل انتخاب کنند نه فقط بر اساس شرایط پرداخت مبلغ پیش‌خرید و نوع سلیقه. این روزها این دسته از پیش خریداران با در نظر گرفتن قدرت مالی‌شان ترجیح می‌دهند واحد پیش‌خریداری شده خود را بین 10 تا 15 ماه آینده تحویل بگیرند.

وی در ادامه افزود : با توجه به حجم تقاضای این چنینی میزان فایل‌هایی که زمان تحویل آنها بیش از 10 ماه یا حداکثر بیش از یک سال باشد در بازار بسیار اندک است و تعداد انگشت‌شماری از سازنده‌ها که به ندرت حاضر می‌شوند واحدی از سازه خود را بیش از 10 ماه تحویل دهند، نسبت به واحدهای پیش فروش شده که زمان تحویل آنها کمتر از 5 ماه است گران‌تر به بازار پیش خرید معرفی می‌کنند.

این مشاور املاک خاطر نشان کرد : سازنده‌ای در پونک واحد در حال ساختش را متری 4 میلیون و 900 هزار تومان قیمت‌گذاری کرده است و زمان تحویل این واحد را بیش از یکسال اعلام کرده است از طرف دیگر قیمت هر مترمربع واحد نوساز مسکونی آماده تحویل 5 میلیون و 400 هزار تومان پیشنهاد می‌شود. با این تفاسیر مشخص است که این سازنده ارزش واقعی پیش خرید را به متقاضیان پیشنهاد نکرده بلکه قیمت‌گذاری وی بالاتر از نرخ معقول است./دنیای اقتصاد

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب


ویدیو مرتبط :
مسکن قسطی تله ای برای سازندگان و خریداران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کدام متراژ، باب‌ دل خریداران مسکن است؟



کدام متراژ، باب‌ دل خریداران مسکن است؟

این روزها بیشترین حجم خرید و فروش واحدهای مسکونی در اغلب محله های تهران «واحدهای کوچک متراژ» هستند.

در حال حاضر قدرت خرید متقاضیان به اندازه‌ای تقلیل یافته است که برخی از بنگاهداران مسکن اظهار می‌کنند اکنون حجم معاملات واحدهای متراژ کوچک در برابر حجم معاملات واحدهای متراژ متوسط غیرقابل مقایسه است.

برخی از مشاوران املاک عنوان می‌کنند که به دلیل درخواست چشمگیر برای خرید واحدهای متراژ کوچک، در حال حاضر قیمت فروش این دسته از واحدهای مسکونی بر اساس متراژ تعیین نمی‌شود، بلکه بیشتر براساس نیاز یا سلیقه مالک تعیین قیمت می‌شوند.

یکی از فعالان بازار مسکن در حوالی خیابان خواجه‌نظام به «دنیای اقتصاد» گفت: اکنون بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی تا متراژ 40 مترمربع پررونق است و در مقابل واحدهای متراژ متوسط و بزرگ این روزها از کمترین مشتری برخوردار هستند.

علیپور در رابطه با وضعیت قیمت پیشنهادی فروش عنوان کرد: قیمتی که در حال حاضر مالکان برای فروش واحدهای خود پیشنهاد می‌کنند، بالاتر از ارزش واقعی منطقه است اما بهره‌مندی این دسته از واحدها از حداقل متراژ و همچنین کمترین قیمت فروش باعث شده است تا به اصطلاح «خریداران این روزها با ساز فروشنده‌ها همراه شوند» و دم از مخالفت نزنند.

وی همچنین درباره بودجه‌ای که متقاضیان برای خرید این واحدها در نظر می‌گیرند، تصریح کرد: در محدوده خیابان مسیل باختر در زمان فعلی برای خرید یک واحد مسکونی نوساز باید حدود 140 میلیون تومان هزینه کرد.

این مشاور املاک خاطر نشان کرد: البته 140 میلیون تومان قیمت واقعی نیست بلکه نرخی سلیقه‌ای است و طبق ارزش منطقه این واحدها حدود 130 میلیون تومان ارزش‌ دارند نه بیشتر.

علاوه براین، علیپور در مورد وضعیت برخورداری واحدهای متراژ کوچک از وام خرید اظهارکرد: اکثر واحدهای فروشی از وام خرید بهره مند نیستند مگر اینکه خریدار وامی را فراهم کرده باشد، زیرا به نظر می‌رسد که سازنده‌ها این روزها به میزان قدرت مالی خود ساخت و ساز می‌کنند تا سازه خود را محتاج وام نکنند و از سوی دیگر سازنده‌ها حاضر نیستند دردسرهای فراهم کردن وام را تحمل کنند به همین خاطر 90 درصد از واحدهای نوساز در این محدوده فاقد وام خرید هستند./دنیای اقتصاد

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب