اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باآموزش نیروی انسانی ضعف دولت در...



 

باآموزش نیروی انسانی ضعف دولت در...

 

معاون حقوقی رییس‌جمهوری:

با آموزش نیروی انسانی ضعف دولت در دفاع را برطرف کنیم

تهران- معاون حقوقی رییس جمهوری یکی از معضلات دولت را ضعف در دفاع ارزیابی کرد و گفت: این بخش باید به وضعیت قابل دفاعی برسد به گونه ای که در این راستا باید در آموزش نیروی انسانی بکوشیم تا شاهد بهترین بهره‌وری باشیم.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار سیاسی ایرنا فاطمه بداغی معاون حقوقی رئیس جمهور در اولین همایش گردهمایی مشاوران حقوقی و امور مجلس استانداری‌های سراسر کشور که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: اگر محوری ترین شعار دولت نهم عدالت محوری باشد، قطعا حقوقی ها به دست توانمند خود می توانند این عدالت را محقق سازند بنابراین نقش آنان بسیار جدی است.

وی با بیان اینکه در معاونت حقوقی ریاست جمهوری راهبردهای مختلفی را تعریف کرده ایم، گفت: اولین راهبرد اهتمام به حفظ حقوق ملت یا همان حقوق شهروندی است.

بداغی با یادآوری آغاز به کار خود در معاونت حقوقی ریاست جمهوری ادامه داد: توصیه رئیس جمهور در آن هنگام بر قانون محوری و قانون مداری بود به این ترتیب که ایشان تاکید داشتند، رعایت حقوق مردم باید تعریف شما از قانون باشد.

معاون حقوقی ریاست جمهوری همچنین گفت: نهادینه کردن مفهوم حقوق شهروندی در دستگاه های دولتی و تکریم حقوق شهروندی باید سرلوحه کارهای ما باشد لذا مردم در مراجعه به مراجع حقوقی باید احساس کنند که این مکان‌ها مامن آنهاست.

وی با بیان اینکه واحدهای حقوقی باید نقش میانجی و مصالحه کننده را برای خود تعریف کنند، افزود: این واحدها باید از این مهم پاسداری کنند.

بداغی در ادامه حمایت از دولت و اموال دولتی را راهبرد دیگر معاونت حقوقی برشمرد و تصریح کرد: باید در این مسیر نیز به خوبی گام برداریم لذا شایسته نیست در پست سازمانی منتقد دولت باشیم و این اصول را رعایت نکنیم.

معاون حقوقی ریاست جمهوری ادامه داد: توجه به حمایت از اموال عمومی و دولتی نیز باید مد نظر قرار بگیرد به گونه ای که باید تمام اموال دولتی در کشور مسجل و مشخص شوند.

وی در ادامه یکپارچه سازی سازمان حقوقی دولت را یکی دیگر از راهبردها خواند و اظهار داشت: سازمان حقوقی دولت باید یکپارچه، تابع اهداف معین و دارای وحدت رویه باشد به این ترتیب که باید اختلافات حقوقی بین دستگاه ها کاهش یابد.

بداغی افزود: نباید اختلافات داخلی منجر به تضییع حقوق مردم و اهداف بلند جمهوری اسلامی شود.

وی با بیان اینکه آسیب شناسی قوانین و تنظیم لوایح و مشارکت در تدوین مقررات درست، بهنگام و غیر تکراری ضروری است و توجه به قوانین و مقررات یکی دیگر از رسالت‌های مشاورین حقوقی است، گفت: این کار به طور پرشتاب در حال انجام است و انتشار صدها کتاب در این حوزه از کارهای بسیار مهمی است که در معاونت حقوقی انجام شده و در کل کشور بی بدیل است.

وی خطاب به مشاورین حقوقی استانداری‌های سراسر کشور، افزود: ارتباط منظم با دولت الکترونیک می تواند در به‌روزرسانی اطلاعات و آشنایی شما با مقررات دولتی بسیار موثر باشد.

بداغی تصریح کرد: در حوزه ماموریت‌های استانی چند کارگروه استانی داریم که امیدواریم با حرکت بیشتری به کار خود ادامه دهد.

معاون حقوقی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مستندسازی اموال دولتی و توجه به حفظ بیت المال باید بسیار جدی مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: به آیین نامه حل اختلاف نیز باید توجه شود به این ترتیب که معتقدیم اختلاف باید در همین مقطع مرتفع شود و کمتر به سطوح عالی ورود پیدا کند.

بداغی یکی از معظلات دولت را در امور دفاع ارزیابی کرد و گفت: علاوه بر تقویت این بخش باید در آموزش نیروی انسانی بکوشیم و چینش را به شکلی انجام دهیم تا بهترین بهره وری را داشته باشیم لذا هدف ما این است که نیروی انسانی را بشناسیم و بر اساس توانایی ها، آنان را طبقه بندی کنیم بنابراین قصد ما حذف نیست.

وی ادامه داد: ساماندهی خدمات حقوقی فرصت مغتنمی است تا بتوانیم نیروی انسانی خود را شناسایی و طبقه بندی کنیم و کیفیت دفاع از دولت را ارتقاء بخشیم.

معاون حقوقی ریاست جمهوری تصریح کرد: نشست منظم شورای هماهنگی مدیران حقوقی در دستگاه های استانی باید مد نظر قرار بگیرد زیرا این نشست‌ها می تواند زمینه تعامل بیشتر با سایر بخش ها را نیز فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه باید ارتباط بین معاونت حقوقی دولت و کارشناسان حقوقی دولت بیشتر شود، گفت: هیچ مشکلی نیست که در حوزه حقوقی دولت قابل حل نباشد...../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
ارزش گذاری نیروی انسانی فنون فروش توسعه منابع انسانی واژه نامه بازاریابی توانمند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نوبخت: دولت از نیروی انسانی اشباع است


سخنگوی دولت گفت: برخی از استخدام‌های انجام شده در دولت قبل هیچ منشاء قانونی ندارد، اما دولت تدبیر و امید سعی می‌کند به تعهدات دولت قبل پایبند باشد هرچند باید قبول کنیم که مشکل اشتغال از راه استخدام حل شدنی نیست.

خبرگزاری ایسنا: محمدباقر نوبخت شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران درباره وضعیت استخدام‌های صورت گرفته در دولت قبل و وضعیت آن در دولت فعلی اظهار کرد: استخدامی مدنظر ماست که طبق آنچه مدیریت خدمات کشوری گفته پیش برود و نیاز به این حجم استخدام بود یا خیر در دست ما نبوده است، اما برخی افراد مراحل قانونی را طی کرده‌اند پس باید به آنها احترام بگذاریم.

وی ادامه داد: با این حال برخی از این استخدام‌ها هیچ منشاء قانونی ندارد و هرچند استخدام در ادارات دولتی بر اساس قانون صورت می‌گیرد، ولی باز هم دولت مصمم است تا مشکل این افراد را رفع کند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت تدبیر و امید سعی می‌کند به تعهدات دولت قبل پایبند باشد؛ چراکه این افراد با یک اعتمادی آمدند و مراحل استخدام را طی کردند به همین جهت معاونت توسعه این را مطالعه کرده و کسانی که مراحل قانونی را طی کرده‌اند استخدام می‌کند؛ مثل ناظران گندم که استخدام آنها انجام گرفت.

نوبخت با تاکید بر اینکه "باید قبول کنیم که مشکل اشتغال از راه استخدام حل‌شدنی نیست"، گفت: دولت امروز از نیروی انسانی اشباع است؛ بنابراین باید به نسبت نیاز نیرو در دولت استخدام کنیم، چراکه از 211 هزار میلیارد تومان منابع 41 هزار میلیارد تومان به خدمات عمرانی تخصیص و بقیه فقط صرف دادن حقوق می‌شود و این خدمت به کشور نیست.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره وضعیت سازمان برنامه و بودجه نیز اظهار کرد: با تجمیع فعالیت‌های دو معاونت برنامه‌ریزی و منابع انسانی رئیس‌جمهور در یک محل عملاً این اقدام از ابتدای کار دولت صورت گرفته و خروجی آن همان فعالیت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

نوبخت افزود: مجلس نیز بر اساس طرحی فرایند چگونگی احیای این سازمان را پیگیری می‌کند ولی در حال حاضر فقط تابلوی سازمان تغییر نکرده و برنامه‌ریزی در خصوص منابع مالی و انسانی در یک مکان انجام می‌گیرد.

همچنین معاون مجلس، حقوقی و استان‌های معاونت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: تونل گلاب 2، یک طرح داخل حوزه‌ای، داخل استانی و پدافند غیرعامل است.

علیرضا صالح افزود: گلاب دو در راستای پدافند غیرعامل استان دیده شده که بتوانیم هنگام بروز مشکل برای آب دو تا سه میلیون از مردم کلانشهر اصفهان را مدیریت کنیم.