اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایکس‌باکس 360 بازنشسته می‌شود


تقریبا یک دهه از عرضه ایکس‌باکس 360 به بازار می‌گذرد و ظاهرا شرکت مایکروسافت معتقد است بلاخره زمان خداحافظی با این کنسول فرارسیده. این شرکت اخیرا به صورت رسمی تایید کرده که تولید ایکس‌باکس 360 را متوقف خواهد کرد.

مجله دیجی کالا - اسماعیل دلخموش: تقریبا یک دهه از عرضه ایکس‌باکس 360 به بازار می‌گذرد و ظاهرا شرکت مایکروسافت معتقد است بلاخره زمان خداحافظی با این کنسول فرارسیده. این شرکت اخیرا به صورت رسمی تایید کرده که تولید ایکس‌باکس 360 را متوقف خواهد کرد. رییس بخش تولید ایکس‌باکس، فیل اسپنسر می‌گوید مایکروسافت به فروش دستگاه‌های فعلا موجود ایکس‌باکس 360 در کشورهای مختلف ادامه خواهد داد اما این شرکت دستگاه‌های جدیدی از این کنسول را تولید نخواهد کرد.

ایکس‌باکس 360 بازنشسته می‌شود

اولین عرضه ایکس‌باکس 360 به سال 2005 باز می‌گردد. عرضه این دستگاه موفقیت قابل‌توجهی برای مایکروسافت در پی داشت و این شرکت را به عنوان یکی از شرکت‌های مهم در تولید کنسول مطرح کرد. ایکس‌باکس 360 تا امروز در سطح جهان بیش از 80 میلیون دستگاه فروش داشته. در سال 2013 مایکروسافت کنسول جدید خود ایکس‌باکس ‌وان را عرضه کرد که این دستگاه هم مورد توجه کاربران قرار گرفت.

ایکس‌باکس 360 بازنشسته می‌شود

شرکت مایکروسافت تاکید کرده که صرفا تولید این کنسول را پایان خواهد داد و این به معنی پایان پشتیبانی از ایکس باکس 360 های موجود از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیست. سرورهای ایکس باکس لایو هم برای این کنسول به کار خود ادامه می‌دهند و کاربران می‌توانند با خیال راحت از دستگاه‌های‌شان در بازی‌های آنلاین استفاده کنند.


ویدیو مرتبط :
مقایسه سن اندرس ایکس باکس 360 و ایکس باکس معمولی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پلی استیشن 3 بخریم یا ایکس باکس 360؟


رقابت اصلی در بازار کنسول های بازی، بین پلی استیشن 3 و ایکس باکش 360 است. کدامیک را باید انتخاب کرد؟ پاسخ مشخص است، باید پلی استیشن 3 را انتخاب کنید. چرا؟ دلایلش را بخوانید

مجله یکشنبه: رقابت اصلی در بازار کنسول های بازی، بین پلی استیشن 3 و ایکس باکش 360 است. حالا اگر می خواهیم یکی را بخریم، کدامیک را باید انتخاب کرد؟ پاسخ مشخص است، باید پلی استیشن 3 را انتخاب کنید. چرا؟ دلایلش را بخوانید:



1- نتورک (شبکه) پلی استیشن مجانی است. اگر می خواهید از شبکه پلی استیشن یا PSN استفاده کنید، نیازی به پرداخت پول نیست اما برای استفاده از شبکه ایکس باکس یا Xbox Live Gold باید سالانه 50 دلار بپردازید. شما اگر بخواهید با پلی استیشن آنلاین بازی کنید 50 دلار از ایکس باکس کمتر پول پرداخت خواهید کرد.

2- پلی استیشن 3 یک بلوری درایو دارد. داشتن درایو بلوری و قابلیت خواندن دیسک های بلوری یک مزیت بزرگ به حساب می آید. کیفیت این دیسک ها خارق العاده و باورنکردنی هستند و کم کم استفاده از آنها رو به رشد است. علاوه بر این، به خاطر حجم بالای دیسک های بلوری، هم پیشرفت های چشمگیری در کیفیت بازی های پلی استیشن نسبت به ایکس باکس 360 وجود دارد و هم دیگر نیاز نیست از جای خود بلند شوید و برای ادامه بازی، دیسک بعدی را وارد دستگاه کنید. در ضمن با پلی استیشن می توانید فیلم های بلوری را هم ببینید.

3- دسته بازی پلی استیشن 3 قابل شارژ است. هیچ چیز بدتر از این نیست که در بحبوحه بازی و یک جنگ سخت، یکدفعه باتری دسته بازی تمام شود. بعد از آن باید ببینید که در بازی جان شما همینجوری از بین می رود و شما نمی توانید کاری کنید. در ایکس باکس 360 شما با مشکل باتری مواجه هستید اما در پلی استیشن 3 هنگام بازی می توانید دسته را به کنسول وصل کنید و با این مشکل روبرو نشوید.



4- کینکت آنطوری که باید و شاید خوب کار نمی کند. نیاز نیست که هنگام خرید ایکس باکس 360 یک دستگاه کینکت هم خریداری کنید اما مایکروسافت با تبلیغاتی که می کند، گویا می خواهد بگوید که کینکت بی نظیر است! اما واقعا اینطور نیست. این دستگاه ضعیف عمل می کند و دقت کافی در شبیه سازی اعمال انسان را ندارد.

5- پلی استیشن ویتا بهترین کنسول دستی سونی است. پلی استیشن ویتا یا PS Vita جدیدترین و بهترین کنسول دستی سونی است که می تواند مستقیما به پلی استیشن 3 وصل شود. اگر از کنسول های دستی خوشتان می آید بهتر است بدانید که مایکروسافت راه زیادی برای ساخت این کنسول ها دارد اما سونی بهترین آنها را ساخته است. ویتا راحت تر به پلی استیشن 3 وصل می شود تا ایکس باکس 360