اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

این کشورها که بیشترین هزینه را برای دانش‌آموزان صرف می‌کنند



 
اخبار اجتماعی - این کشورها که بیشترین هزینه را برای دانش‌آموزان صرف می‌کنند

تحصیل برای اکثر مردم مسئله‌ای بسیار مهم و ضروری است. دولت‌های مختلف سرفصل‌های متنوعی از بودجه خود را به این بحث اختصاص می‌دهند.

داشتن یک جامعه با سواد به معنای یک نیروی کاری قدرتمند و حرفه ای است که می تواند به پیشرفت جامعه به کمک بزرگی کند.

مشخصا تعدادی از کشورها منابع بهتری نسبت به بعضی دیگر در اختیار دارند تا میزان سواد در جامعه خود را افزایش دهند. در نظر داشته باشید که صرف هزینه در بخش تحصیل تنها عامل اثر گذار در میزان سواد یک جامعه نیست و موارد دیگری همانند سطح اجتماعی نیز بسیار اثر گذار است.

با این حال اکثر کشورهایی که در تلاش برای افزایش سواد در سطح جامعه خود هستند باید با صرف هزینه بیشتر در این زمینه برای بهبود وضعیت تلاش کنند.

در این گزارش با در نظر گرفتن مبلغ هزینه شده برای هر دانش آموز در طول دوران تحصیل ابتدایی تا دبیرستان 10 کشور با بیشترین مبلغ هزینه شده را مشخص کرده ایم. دقت داشته باشید که این بررسی در میان کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) انجام شده است.

 

انگلستان
هزینه برای هر دانش آموز: 9.980 دلار
انگلستان آمار 99 درصدی با سوادی در جمعیت خود دارد. این کشور هزینه دانش آموزانی که در مدارس عمومی تحصیل می کنند را تا 17 سالگی پرداخت می کند. اگر میزان هزینه سالانه صرف شده این کشور را در مقایسه با درآمد تولید ناخالص داخلی درنظر بگیریم، انگلیس 5.6 درصد از این شاخص را صرف تحصیلات دانش آموزان می کند.

اخبار,اخبار اجتماعی,هزینه تحصیل در کشورهای مختلف

 

سوئد
هزینه برای هر دانش آموز: 10.044 دلار
سوئد نه تنها رتبه نهم را در فهرست دارد بلکه در میان 15 کشور برتر در زمینه پرداخت حقوق به معلمان است. این کشور سالانه 7.3 درصد از شاخص درآمد ناخالص داخلی خود را صرف آموزش می کند.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,هزینه تحصیل در کشورهای مختلف


هلند
هزینه برای هر دانش آموز: 10.075 دلار
با توجه به هزینه ای که این کشور برای هر دانش آموز صرف می کند، جای تعجب نیست که کشور هلند در میان 10 کشور اول در زمینه پرداخت حقوق به معلمین نیز باشد. این کشور سالانه 36.626 دلار به عنوان حقوق پایه به معلمان پرداخت می کند. کشور هلند سالانه 5.9 درصد از درآمد ناخالص داخل خود را صرف سیستم آموزشی می کند.

اخبار,اخبار اجتماعی,هزینه تحصیل در کشورهای مختلف


بلژیک
هزینه برای هر دانش آموز: 10.122 دلار
سیستم آموزشی بلژیک به سه زبان مختلف تقسیم شده است: آلمانی، فرانسوی و فلامان. سیستم آموزشی هر سه زبان به جز در مواردی جزیی کاملا مشابه است. دانش آموزان بلژیکی از سن 2.5 سالگی وارد سیستم آموزشی می شوند و تا 18 سالگی درس می خوانند. بلژیک در حال حاضر 6.6 درصد از درآمد ناخالص داخلی خود را صرف داشن آموزان می کند.

اخبار,اخبار اجتماعی,هزینه تحصیل در کشورهای مختلف


دانمارک
هزینه برای هر دانش آموز: 11.403 دلار
دانمارکی ها باید به صورت اجباری تا سن 15، 16 سالگی تحصیل کنند. در حال حاضر این کشور 8.7 درصد از درآمد ناخالص داخلی خود را صرف دانش آموزانش می کند . دانمارک در میان کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه رتبه چهارم را از نظر حقوق پرداختی به معلمان دارد که مبلغ 43  هزار دلار در سال است.

اخبار,اخبار اجتماعی,هزینه تحصیل در کشورهای مختلف


اتریش
هزینه برای هر دانش آموز: 11.693 دلار
کشور اتریش یک نظام آموزشی رایگان دارد که به صورت اجباری دانش آموزان را موظف می کند به مدت 9 سال به درس خواندن بپردازند. با این که اتریش نزدیک به 6 درصد از درآمد ناخالص خود را صرف سیستم آموزشی می کند اما از معدود کشورهای این فهرست است که درصد با سوادی کمتر از 99 درصد دارد. طبق آخرین بررسی ها میزان با سوادان این کشور کمی پایین تری از 98 درصد است.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,هزینه تحصیل در کشورهای مختلف


آمریکا
هزینه برای هر دانش آموز: 11.825 دلار
آمریکا 5.4 درصد از درآمد ناخالص داخلی خود را صرف سیستم آموزشی می کند که نسبت به درصد بسیاری از کشورها در رتبه ای پایین قرار می گیرد. آمریکا در زمینه پرداخت حقوق پایه به 37.594 دلار در رتبه پنجم قرار دارد.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,هزینه تحصیل در کشورهای مختلف


نروژ
هزینه برای هر دانش آموز: 13.066 دلار
بیشتر کشورهایی که در این فهرست معرفی شدند درصد سواد 99 درصدی در میان جمعیت خود دارند اما نروژ توانسته به رقم 100 درصد دست یابد. این کشور سالانه 7.3 درصد از درآمد ناخالص داخلی خود را در سیستم آموزشی هزینه می کند.

اخبار,اخبار اجتماعی,هزینه تحصیل در کشورهای مختلف


سوئیس
هزینه برای هر دانش آموز: 13.510 دلار
سوئیس در زمینه پرداخت حقوق به معلمین در جایگاه سوم قرار دارد. هر معلم می تواند پس از 1- سال تجربه کاری درآمد سالانه 47.329 دلار به دست آورد که باز پس از گذشت 10 سال به 52 هزار دلار افزایش می یابد. سوئیس 5.4 درصد از درآمد خود را صرف آموزش می کند.

اخبار,اخبار اجتماعی,هزینه تحصیل در کشورهای مختلف


لوکزامبورگ
هزینه برای هر دانش آموز: 19.049 دلار
با میزان هزینه ای که این کشور برای هر دانش آموز صرف می کند جای تعجب نیست که بیشترین حقوق معلمان را نیز همین کشور پرداخت می کند. در حال حاضر یک معلم بدون سابقه می تواند سالانه 64 هزار دلار درآمد داشته باشد.


متوسط زمان تحصیل در لوکزامبورگ 14 سال است و درصد سواد در این کشور 100 است.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,هزینه تحصیل در کشورهای مختلف

اخبار اجتماعی - بازار خبر

 


ویدیو مرتبط :
بیشترین کمبوی جکس 48 % (jax) بدون صرف انرژی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این کشورها بیشترین هزینه را برای مردم خود می کنند+تصاویر



اخبار ,اخبار اقتصادی ,هزینه‌های هرکشور

 

اخبار اقتصادی - این کشورها بیشترین هزینه را برای مردم خود می کنند+تصاویر

کشورهایی که بیشترین هزینه را برای مردم خود می کنند از لحاظ اقتصادی شرایط متفاوتی نسبت به هم دارند و از این رو اولویت ها و نحوه هزینه های آنها نیز متفاوت است.

 سازمان جهانی کار اخیراً گزارشی را با عنوان "گزارش حفاظت اجتماعی 2014-2015" منتشر کرده و در آن میزان هزینه‌هایی که هر کشور برای مردم خود می‌کند را به صورت درصدی از میزان تولید ناخالص داخلی همان کشور اعلام کرده است. در لیستی که در ادامه مطلب مشاهده خواهید کرد کشورهایی که بیشترین هزینه‌ها را برای مردم خود انجام می‌دهند معرفی شده‌اند. نکته جالب در مورد این کشورها این است که شرایط اقتصادی آن‌ها تفاوت‌های زیادی با هم دارد و به همین ترتیب دلایل و اولویت‌هایی که باعث می‌شود هزینه‌های زیادی را صرف مردم خود می‌کنند نیز بسیار متفاوت است.


جزایر سلیمان
51.2 درصد از تولید ناخالص داخلی
جزایر سلیمان در جنوب اقیانوس آرام از حدود 900 جزیره تشکیل شده و بیش از 70 گروه زبانی در این کشور وجود دارد. بهداشت، تحصیلات و درآمد پایین از بزرگ‌ترین مشکلات مردم و نگرانی‌های دولت این کشور است. اگرچه نت‌ها 8.2 درصد از تولید ناخالص داخلی جزایر سلیمان صرف حفاظت اجتماعی می‌شود، دولت این کشور (تحت حمایت بانک جهانی و سازمان بهداشت جهانی) چیزی در حدود 25.5 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف ارتقا سلامت اجتماعی مردم خود می‌کند.


بهداشت یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اجتماعی در جزایر سلیمان بوده و دولت تمام تلاش خود را می‌کند تا بتواند از منابع موجود بیشترین هزینه‌ها را به منظور ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه خود انجام دهد.

اخبار ,اخبار اقتصادی ,هزینه‌های هرکشور


یونان
51.9 درصد از تولید ناخالص داخلی
کشور یونان یکی از بزرگ‌ترین قربانیان رکود اقتصادی در سال 2008 بود و همچنان نیز راه زیادی را برای به دست آوردن ثبات اقتصادی پیش رو دارد. در سال‌های گذشته تغییرات زیادی ازجمله خصوصی سازی، تغییرات ساختاری و تعدیل هزینه‌ها در یونان صورت گرفته و در این راه وام 110 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول نیز به کمک دولت این کشور آمده است. تمام این موارد باعث شده تا دولت یونان تغییرات اساسی را در مورد اولویت‌های خود برای هزینه ای جاری داشته باشد. به طوری که در حال حاضر چیزی در حدود 51.9 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور صرف مردم و حفاظت و پشتیبانی اجتماعی می‌شود.
با تمام این مسائل پیش بینی می‌شود که دولت برای رسیدن به ثبات اقتصاذی مجدد و تنظیم هزینه‌ها راه زیادی را در پیش داشته باشد.

 

اخبار ,اخبار اقتصادی ,هزینه‌های هرکشور


بلژیک
53.3 درصد از تولید ناخالص داخلی
در بلژیک هزینه هایی که دولت این کشور برای مردم خود می‌کند معادل 53.3 درصد از تولید ناخالص داخلی بلژیک است. تقریباً نیمی از این هزینه‌ها (29.7%) صرف تأمین اجتماعی می‌شود. سیستم امنیت اجتماعی در کشور بلژیک از دهه 60 میلادی تا کنون با سرعت زیادی رشد داشته است. برای مثال کارفرماها در بلژیک موظف هستند تا مبلغی در حدود 30 درصد از حقوق کارکنان خود را به صندوق امنیت اجتماعی کشور پرداخت کنند. و کارکنان نیز بسته به درآمد خود درصدی را به این صندوق وارد می‌کنند. تمام این پول‌ها صرف مواردی مانند بیماری، حوادث کاری، بیکاری و از کارافتادگی مردم این کشور می‌شود.
یک سیستم حمایت تکمیلی نیز در این کشور وجود دارد که هزینه‌های آن توسط خود دولت تأمین می‌شود.

اخبار ,اخبار اقتصادی ,هزینه‌های هرکشور


فرانسه
55.8 درصد از تولید ناخالص داخلی
دولت فرانسه جیزی در حدود 55.8 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف مردم این کشور می‌کند. تقریباً 32 درصد میزان تولید ناخالص داخلی صرف تأمین اجتماعی فرانسوی‌ها می‌شود. این سیستم با عنوان Sécurité Sociale در فرانسه شامل تأمین هزینه ای بهداشت و درمان، خسارت‌های کاری، بیمه کامل، بیمه بیکاری، هزینه‌ها و حقوق ازکار افتادگی و کهولت سن و هزینه ای جانبی دیگر می‌شود. سیستم تأمین اجتماعی در فرانسه درآمدی بیشتر از میزان تولیدی این کشور دارد. به بیان دیگر بودجه سیستم تأمین اجتماعی فرانسه از میزان تولید ناخالص داخلی این کشور بیشتر است. کارکنان فرانسوی باید 60 درصد از حقوق پایه و خالص خود را به صندوق تأمین اجتماعی دولت وارد کنند با این وجود از این کار در مقابل خدماتی که از سوی دولت دریافت می‌کنند رضایت دارند.

اخبار ,اخبار اقتصادی ,هزینه‌های هرکشور


دانمارک
57.4 درصد از تولید ناخالص داخلی
هزینه‌های دولت دانمارک در سال گذشته برای مردم این کشور چیزی در حدود 57.4 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور بود. چیزی در حدود 30 درصد این مقدار صرف هزینه ای تأمین اجتماعی دانمارک شد. مطابق سیستم تأمین اجتماعی کشورهای اسکاندیناویایی تمام شهروندان دانمارکی از حقوقی برابر در تأمین اجتماعی برخوردارند. این سیستم دانمارکی بسیاری از هزینه‌ها مانند خدمات درمانی، حقوق بیکاری و از کار افتادگی و بیمه کامل را شامل می‌شود. علاوه بر این تحصیلات در این کشور نیز رایگان است.
این هزینه‌های بالای دولت برای مردم این کشور به دلیل بالا بودن میزان مالیات دریافتی است. درواقع می‌توان گفت کشور دانمارک بیشترین میزان مالیات دریافتی از مردم را در دنیا دارد. بیشتر کالاها در دانمارک چیزی در حدود 25 درصد مالیات بر ارزش‌افزوده داشته و میزان مالیات حقوق افراد نیز چیزی بین 40 تا 60 درصد است.

 

اخبار ,اخبار اقتصادی ,هزینه‌های هرکشور

اخبار اقتصادی - بازار خبر