اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

این کار پس از تجاوز صورت می گیرد!



اخبار,اخبار حوادث,تجاوز به زنان

 

اخبار حوادث - این کار پس از تجاوز صورت می گیرد
دار زدن زنان در هند

طی چند هفته اخیر چهار زن در روستاهای دورافتاده ایالت اوتار پرادش هند از درخت به دارآویخته شده‌اند. خانواده های حداقل سه نفراز قربانیان که دو نفر از آنها دو عموزاده نوجوان بودند، می گویند که دختران آنها را پس از تجاوز دار زده‌اند.

 این جنایت ها در ایالت اوتار پرادش و در سراسر هند حوادث تازه ای نیست. به خاطر می آورم که در دوران کودکی وقتی که در تعطیلات تابستانی، به روستای زادگاه والدینم در این ایالت می رفتم، مادربزرگم و همسایه ها در مورد حمله به زنان صحبت می کردند.

در اکثر موارد، فرد مهاجم از مردان ساکن منطقه و از اعضای کاست های بالادست برهمن بود و تقریبا در تمام موارد زن قربانی از اعضای کاست های فرودست دالیت بود که سابقا در جامعه هند نجس تلقی می شدند.

گاهی اوقات زنی که مورد حمله قرار می گرفت می توانست از چنگ مهاجم و یا مهاجمان بگریزد ولی در سایر موارد توان مقابله را نداشت. هیچکس به پلیس مراجعه نمی کرد چون به گفته مادرم پلیس بخشی از این مشکل بود.

در سال ۲۰۱۱ من برای تهیه گزارش در مورد وقوع چندین تجاوز خشونت بار به ایالت اوتار پرادش سفر کردم. یکی از قربانیان دختر چهارده ساله ای بود به نام سونام که از درختی در داخل یک پاسگاه پلیس که درست روبروی منزل آنها قرار داشت، به دار آویخته شده بود.

بدون تردید، در این سالهایی که از دوران کودکی من گذشته شرایط تغییر کرده هر چند این تغییرات بسیار کند بوده است.

روپ رکها ورما از فعالان یک نهاد مدنی در ایالت اوتار پرادش که از زنان حمایت می کند، می گوید:"سابقا ما هر روز از دو و یا سه مورد تجاوز و خشونت علیه زنان باخبر می شدیم ولی اکنون ۱۰ تا ۱۲ مورد در روز اتفاق می افتد."

او می افزاید: تجاوز که ۲۰ درصد از این حملات را شامل می شود اکنون به یک حادثه همیشگی بدل شده است.

ازاو پرسیدم دلیل این تفاوت با گذشته افزایش موارد حملات و تجاوزهاست و یا اینکه در سالهای اخیر اطلاع رسانی و گزارش دهی در این موارد بهتر شده است؟ خانم ورما در پاسخ گفت: تشخیص این موضوع کار دشوار و ناممکنی است.

تشدید مجازات متجاوزان به نوامیس مردم در هند
پس از تجاوز خشونت بار و گروهی به یک دختر دانشجو که در دسامبر سال ۲۰۱۲ در شهر دهلی روی داد، دستگاه قضایی هند قوانین مربوط به مجازات مرتکبان این جرایم را تشدید کرد و حتی در موارد بسیار خشن و بی رحمانه مجازات مرگ را در قانون گنجاند.

اما از روی موارد متعدد وقوع تجاوز در نقاط مختلف هند که هر روزه گزارش می شود و افزایش این موارد می توان به این نتیجه رسید که این شدت عمل نقش پیشگیرانه ای نداشته است.

خانم ورما می گوید:"سابقا زنان یا در گوشه خانه، یا در مزارع و یا در پستوی جامعه بودند اما امروزه زنان همه جا هستند و در مجامع و فضاهای عمومی رفت و آمد می کنند. بنابراین تجاوز و حملات نیز در محیط های بیشتری اتفاق می افتد."

امروزه تعداد بیشتری از خانواده ها وقوع جرایم و حملات جنسی را که همیشه تابو تلقی می شد گزارش می دهند و این می تواند یک عامل مهم برای جلوگیری از آن باشد اما برخی از مدافعان حقوق زنان می گویند ممکن است این تغییر، زنان را آسیب پذیرتر کرده باشد.

خانم ورما معتقد است:"دلیل اینکه قربانی تجاوز کشته می شود این است که مهاجم می خواهد تنها شاهد وقوع جرم را از بین ببرد. امروزه قانون بهتر اجرا می شود و این خلافکاران می دانند که اگر زنی در دادگان آنها را به تجاوز متهم کند بعید است بتوانند از مجازات فرار کنند."

چرا زنان را در هند دار می زنند؟
به نظر خانم ورما، این کار، ساده ترین راه برای خلاص شدن از شر قربانی است و در عین حال ممکن است بتوان آن را خودکشی خود این زنان جلوه داد.

اما پلیس و مقامات ایالتی نظر دیگری دارند و معتقدند که گاهی اوقات خانواده ها پس از قتل ناموسی یک زن سعی می کنند طوری جلوه دهند که گویا او مورد تجاوز قرار گرفته و به قتل رسیده است.

یک مقام ارشد پلیس در ایالت اوتار پرادش به بی بی سی گفت: "دار زدن یک فرد کار ساده ای نیست. اگر کسی بخواهد شواهد قتل را از بین ببرد شاید پرت کردن جسد در رودخانه و یا چاه کار ساده تری باشد."

دکتر سودهیر کومار مسئول بخش پزشکی قانونی یکی از بیمارستانهای دهلی می گوید: "به دارآویختن معمولا روشی برای خودکشی است و در موارد بسیار نادری یک قاتل از این روش استفاده می کند.

او می افزاید:"به دار آویختن یک فرد کار ساده ای نیست مگر آنکه قربانی کاملا بی دفاع و یا بیهوش باشد."

از او پرسیدم آیا گروهی مرد که ادعا می شود چند هفته پیش دو دختر نوجوان را کشتند، ممکن است قبل از دار زدن، آنها را با خشونت به تسلیم واداشته باشند؟ دکتر کومار در پاسخ گفت: "احتمال دارد."

اوضاع در ایالت اوتارپرداش
اوتار پرادش با ۲۰۰ میلیون نفر پر جمعیت ترین و در عین حال فقیرترین ایالت هند است که حدود ۴۰ درصد از ساکنان آن زیر خط فقر هستند. همچون سایر نقاط شمال هند در این ایالت سنت های پدر سالارانه به شدت حاکم است و زنان، شهروندان درجه دو و حتی پست تلقی می شوند. درعین حال تمایزهای جنسیتی، مذهبی و فاصله کاست ها در این ایالت بسیار عمیق است.

وقتی که عکس دو دختر نوجوان به دار آویخته شده در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شد موجی از خشم و انزجار را در سراسر هند برانگیخت.

مردم شهر لوکنو مرکز این ایالت اخیرا دست به تظاهرات زده و به بی تفاوتی دولت در قبال نابرابری اقشار و کاست های اجتماعی اعتراض کرده و خواستار اجرای عدالت شدند.

اخبار حوادث - بی بی سی, جام جم

 


ویدیو مرتبط :
کتک خوردن لی جونگ سوک برای کار زشتش تجاوز کردنش به کریستال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زن جوان و زیبایی که به صورت وحشیانه مورد تجاوز جنسی قرار گرفت +عکس



زن جوان و زیبایی که به صورت وحشیانه مورد تجاوز جنسی قرار گرفت +عکس

به گزارش پرداد به نقل از مگ فور: این زن به دنبال مردی میگردد که او را مورد ضرب و جرح و سپس به صورت وحشیانه وی را مورد تجاوز جنسی قرار داده است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

صورت ورم کرده ، چشمهای کبود و لبهای ترکیده و بدنی درمانده اینها صدماتی است که یک مرد وحشی به این زن وارد کرده است تا او را مورد تجاوز جنسی قرار دهد. پزشکان میگویند این یک معجزه است و این زن خیلی خوش شانس بود که زنده مانده است.

خانم استفانی هوسان موافقت کرد تصاویرش منتشر شود به امید انیکه این عکس متحیر کننده کمک کند تا او بتواند فرد مهاجم را پیدا کند. همچنین پلیس ردپاهایی از این مرد به دست آورده است و تصاویر مبهمی از وی که یک سفید پوست است در اختیار دارد . اگرچه این اتفاق مربوط به 3 سال پیش است اما پلیس امیدوار است که سریعتر وی را پیدا کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

استفانی در این رابطه میگوید : این یک معجزه است که من زنده مانده ام. تمام پشت بدن و شانه ها و صورت من ورم کرده بود. بینی ام شکسته بود و لبهایم به شدت زخمی شده بود. اگرچه زخمهای جسمی وی التیام یافته است اما زخمهای روحی اش همچنان پابر جاست. او معتقد است بعد از این حمله زندگی اش به کلی دگرگون شده است و از بیرون رفتن در شب و تنهایی به شدت میترسد.

سه سال پیش هنگام بازگشت از یک کلوپ شبانه یک مرد با استفاده از تاریکی شب این خانم تنها را به گوشه ای خلوت در خیابان کشانده  و بعد از ضرب و جرح فراوان وی را مورد تجاوز قرار داد. یک عابر که این زن را بیهوش و خون آلود پیدا کرده بود سریعا وی را به بیمارستان رساند و به این صورت زندگی وی نجات یافت./پرداد