اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

این هفته در بازار خودرو چه گذشت؟



 بازار خودرو, نرخ خودروهای داخلی,نرخ خودروهای  وارداتی

این هفته در بازار خودرو چه گذشت؟

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو کشور با اشاره به تحولات نرخ ارز، وضعیت بازار خودرو در هفته گذشته را تشریح کرد.

حسن زمانی‌ افشار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد:  از اوایل هفته گذشته با آغاز روند نزولی نرخ ارز، قیمت خودروهای وارداتی کاهش یافت.

وی با بیان این‌که در اواسط این هفته قیمت تمام خودروهای وارداتی بین پنج تا هفت درصد کاهش یافت، خاطرنشان کرد: البته برخلاف خودروهای وارداتی، کاهش قیمتی در خودروهای داخلی روی نداد که دلیل آن نیز ارتباط غیرمستقیم تعیین قیمت این خودروها با نرخ ارز است.

زمانی‌ افشار ادامه داد: در این هفته نرخ ارز و به دنبال آن قیمت خودروهای وارداتی کاهش یافته و مردم نیز با دید مثبت به تحولات نگاه کرده و به کاهش بیشتر قیمت‌ها امیدوار شده بودند با این حال پس از اظهارات رییس کل بانک مرکزی، کاهش نرخ دلار متوقف و مجددا مقداری افزایش یافت.

وی افزود: این وضعیت در حالی است که ما امیدواریم با سیاست‌های دولت جدید نرخ ارز کاهش یابد تا به دنبال آن نرخ خودروهای داخلی و وارداتی نیز کمتر شده و بازار از رکود فعلی خارج شود.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو کشور با بیان این‌که با پایان شهریورماه رکود بازار خودرو تشدید شده است، تصریح کرد: امسال برخلاف سال‌های گذشته بازار خودرو در طول تابستان نیز در رکود به سر برد. با فرا رسیدن پاییز نیز این رکود بیشتر خواهد شد. /ایسنا

قیمت انواع خودرو در بازار ایران

 

 


ویدیو مرتبط :
بازار سرمایه در هفته ای که گذشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آنچه در بازار خودرو طی هفته گذشت/ سوزوکی در آستانه قله ۸۰ میلیون تومانی ، مگان ترمز گرفت



آنچه در بازار خودرو طی هفته گذشت/ سوزوکی در آستانه قله ۸۰ میلیون تومانی ، مگان ترمز گرفت

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

 آخرین تحولات قیمت در بازار خودرو.

در هفته ای که گذشت بازار خودروهای داخلی باز هم نوسان قیمت را تجربه کرد.  بر اساس آنچه فعالان بازار گفته اند خودروی 206 در مدل تیپ دوم خود که هفته گذشته افزایش صعودی قیمت آن متوقف شده بود با افزایش قیمت های گذشته ای که داشته، 22 میلیون تومان به فروش می رسد.

همچنین تیپ 6 نیز که از افزایش قیمت‌ها در امان نبوده، هم اکنون 34 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در بین دیگر مدل‌های 206، صندوق دارها نیز رشد قیمت را تجربه کرده‌اند، به نحوی که ساده‌ترین مدل آنها به نام V20 قیمتی برابر با 22 میلیون تومان دارد. 206 مدل V8 هم از قیمتی معادل 26 میلیون و 500 هزار تومان برخوردار است که این موضوع از رشد قیمت یک و نیم میلیونی آن حکایت می‌کند. مدل V9 نیز که خودرویی دنده اتومات به شمار می‌رود، در حال حاضر 34 میلیون تومان به فروش می‌رسد. 

پژو 207 نیز گرانی را تجربه کرده است. این محصول هم اکنون 36 میلیون تومان در مدل اتومات قیمت دارد.

اما در بین دیگر محصولات ایران خودرو، در حال حاضر پژو 405 دوگانه سوز قیمتی برابر با 17 میلیون و 750 هزار تومان دارد و این موضوع نشان می‌دهد 405 نزدیک به 500 هزار تومان گران شده است. این خودرو همچنین در مدل SLX قیمتی برابر با 18 میلیون تومان دارد. از بازار پارس نیز خبر می‌رسد قیمت مدل بنزینی آن به 23 میلیون و 500 هزار تومان رسیده و مدل دوگانه این خودرو نیز 250 هزار تومان گران‌تر خرید و فروش می‌شود. در بین مدل‌های سمند نیز در حال حاضر سمند SE با افزایش قیمت روبه‌رو شده و هم اکنون 15 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رود و این نشان دهنده رشد قیمت نیم میلیون تومانی SE است.

اما سوزوکی گرندویتارا همچنان قیمت صعودی دارد. خودرویی که چیزی نمانده قله 80 میلیون تومان را نیز فتح کند.

به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، ویتارا در مدل کلاس 8 و اتومات خود قیمتی برابر با 79 میلیون تومان دارد که این موضوع از رشد قیمت شش میلیونی آن حکایت می‌کند. این خودرو در مدل دنده‌ای نیز 72 میلیون تومان به فروش می‌رود.

تندر-90 باز هم افزایش قیمت را در هفته گذشته تجربه کرد و از مرز 23 میلیون تومان رد شد. در حال حاضر تندر ایران خودرو در مدل E2 قیمتی برابر با 22 میلیون و 500 هزار تومان دارد و همتای پارس خودرویی آن 700 هزار تومان گران‌تر به فروش می‌رسد. تندر E1 نیز قیمتی برابر با 20 میلیون تومان را داراست.

در بین دیگر خودروهای داخلی، این هفته مگان ترمز گرفت و در همان قیمت قبلی خود باقی ماند. مگان هم اکنون در مدل اتومات و 2000 سی‌سی خود قیمتی برابر با 51 میلیون تومان دارد. ماکسیما نیز قیمت خود را در هفته گذشته حفظ کرد و بالا و پایین نشد. این خودرو هم اکنون 72 میلیون تومان قیمت دارد./خبرآنلاین

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران