اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

این مرد مشاور ریس جمهور شد/ ملک زاده ؛ از راننده هاشمی شاهرودی تا بازداشت و مشاورت احمدی نژاد



این مرد مشاور ریس جمهور شد

ملک زاده ؛ از راننده هاشمی شاهرودی تا بازداشت و مشاورت احمدی نژاد

آقای ملک زاده قبل از آمدن به تهران، در مشهد ساکن بود و با ارتباطاتی که فراهم ساخت در سفرهای آیت الله هاشمی شاهرودی، رئیس وقت قوه قضاییه ، سعی می کرد رانندگی و همراهی ایشان را از دست ندهد. همصحبتی با آیت الله شاهرودی راهی شد برای امکان ارتباط با مقامات قضایی و رسیدن به مدیرکلی در این قوه.

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : رییس جمهور طی حکمی محمد شریف ملک‌زاده را به عنوان مشاور خود منصوب کرد.

 

به گزارش ایلنا، متن حکم دکتر محمود احمدی‌نژاد بدین شرح است؛

"بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای محمد شریف ملک‌زاده

سلام علیکم

نظر به مراتب تعهد و تجربیات ارزشمند به عنوان «مشاور رئیس‌جمهور» منصوب می‌شوید.

امیدوارم با توکل بر خدا و تلاش و در ظل توجهات حضرت ولی عصر(ع) در خدمت به ملت بزرگ و پیگیری برنامه‌های دولت موفق باشید."

ملك‌زاده سال گذشته از سوی علی‌اكبر صالحی وزیر امور خارجه به سمت معاونت مالی و اداری این وزارت‌خانه منصوب شد كه این انتصاب واكنش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را برانگیخت و تا آنجا پیش رفت که وزیر امور خارجه را در آستانه استیضاح قرار داد. این در حالی بود که وزارت اطلاعات نیز طی نامه‌ای به وزیر امور خارجه صلاحیت ملك‌زاده برای تصدی مسئولیت جدید را رد كرد. این تقابل میان مجلس و دولت با استعفای ملک زاده و پذیرش آن از سوی صالحی پایان یافت .

 

"الف" در گزارشی که 14 دی ماه 89 منتشر کرده بود سیر ارتقاء ملک را چنین بیان می کند که ؛ آقای ملک زاده قبل از آمدن به تهران، در مشهد ساکن بود و با ارتباطاتی که فراهم ساخت در سفرهای آیت الله هاشمی شاهرودی، رئیس وقت قوه قضاییه ، سعی می کرد رانندگی و همراهی ایشان را از دست ندهد. همصحبتی با آیت الله شاهرودی راهی شد برای امکان ارتباط با مقامات قضایی و رسیدن به مدیرکلی در این قوه. از ملک زاده در این دوران به عنوان مشاور قوه قضاییه نامبرده می شد.

 

پس از آن وی در دانشگاه آزاد اسلامی مشاور جاسبی و همچنین رییس مرکز اطلاع رسانی دانشگاه آزاد را عهده دار شد. ملک زاده در این دوران دکترای خود را نیز دریافت کرد. پاسخ های ملک زاده به منتقدان مدیریت دانشگاه آزاد که با امضای "مشاور ریاست عالیه و رئیس مرکز اطلاع رسانی" امضا می شد، از یادگارهای وی در آن دوران است.

 

پس از پیروزی احمدی نژاد در انتخابات سال 84 ، ملک زاده با نزدیک شدن به مشایی، به معاونت رییس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی رسید. سابقه و نهاد آشنایی ملک زاده با مشایی نامشخص است. معاونت ملک زاده در دولت اول احمدی نژاد که مشایی رییس سازمان میراث بود ادامه داشت. با انتقال مشایی به دفتر احمدی نژاد در دولت دوم، راه برای ارتقاء ملک زاده، بازتر شد. اواخر تابستان هشتاد و هشت، مشایی در مقام جانشین رییس جمهور در ریاست شورای عالی ایرانیان، برای معاون سابق خود حکم دبیری این شورا را امضا کرد. موازی کاری های شورای مذکور با وزارت خارجه و برخی اقدامات مشکوک دیگر، اعتراضات نمایندگان، وزیر خارجه و در نهایت مقامات عالی نظام را به همراه داشت که در نهایت به تصویب طرح تحقیق و تفحص این شورا از یک طرف و حذف متاخر متکی از وزارت خارجه از طرف دیگر انجامید.

 

 ,ملک زاده,ملک زاده کیست,ملک زاده مشاور احمدی نژاد,اخبار

در مراتب کسب مقام و منصب ، وی همچنین به عضویت و ریاست هیات مدیره "ایرانول " نیز نائل آمد ، اما بالاخره این صعود بی توقف او در روز 2 تیرماه 90 پس از احضار و تفهیم اتهام به زندانی شدنش انجامید . حدود سه ماه بعد و در روز 21 شهریور عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی استان تهران، در جمع خبرنگاران از آزادی ملک زاده با "قرار وثیقه" خبر داد اما گفت که "رسیدگی به پرونده وی همچنان ادامه دارد.

 

اما بنظر می رسد اینبار هم ملک زاده که در دولتهای مختلف با سلایق گوناگون توانسته است همچنان خود را در پیش چشم صاحبان قدرت عزیز نگاه دارد ، با حکم جدید به کشمکشی دیگر میان طیف های مختلف جریان اصولگرا دامن بزند . باید منتظر بود و دید حکم مشاوره کلی ای که رییس جمهور برای ملک زاده صادر کرده است ، چقدر به مزاق همراهانش خوش می آید !/انتخاب


ویدیو مرتبط :
هلی کوپتر ریس جمهور احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چرخش 180 درجه ای هاشمی شاهرودی پیغام چند سال پیش شاهرودی به احمدی نژاد در مورد ملک زاده چه بود؟



چرخش 180 درجه ای هاشمی شاهرودی

پیغام چند سال پیش شاهرودی به احمدی نژاد در مورد ملک زاده چه بود؟

هر دو حكم انتصاب ملك زاده از سوی رئیس جمهور و آیت الله شاهرودی، غیر قانونی است و برخلاف آنچه روزنامه ایران ادعا می كند و از قول یكی از نمایندگان نیز نقل كرده است ملك زاده از اتهامات وارده تبرئه نشده است، بلكه با «عفو» از زندان آزاد شده

 

 ,انتسابات دولت,اخبار,اخبار سیاسی,اخبار جدید

 

 انتخاب:در حالی که حکم احمدی نژاد و هاشمی شاهرودی برای ملک زاده ، همچنان جنجال برانگیز است، روزنامه کیهان ، پیغام چند سال پیش شاهرودی به احمدی نژاد را فاش کرد و مدعی "چرخش 180 درجه ای هاشمی شاهرودی در مورد ملک زاده" شد.

 

به گزارش سرویس سیاسی "انتخاب"؛ این روزنامه نوشت: آیت الله شاهرودی قبل از دیگران و از چند سال قبل، هویت نامطلوب و آسیب رسان ملك زاده را به رئیس جمهور گوشزد كرده و خواستار بركناری وی از حلقه نزدیكان آقای احمدی نژاد شده بود.

 

کیهان ادامه داده که همان ایام "بسیاری از اخبار و اطلاعات مربوط به سابقه سوء ملك زاده نیز از سوی آیت الله شاهرودی به اطلاع مسئولان قضایی و امنیتی رسیده بود.

 

این روزنامه در ادامه پرسیده است: چه اتفاقی افتاده كه آقای شاهرودی بلافاصله بعد از صدور حكم انتصاب ملك زاده به مشاورت رئیس جمهور، با چرخش یكصد و هشتاد درجه ای نسبت به مواضع قبلی - و مستند- خود، و در حمایت از حكم رئیس جمهور، ملك زاده را به مشاورت خویش منصوب می كند؟!

 

کیهان در ادامه احکام احمدی نژاد و شاهرودی برای ملک زاده را غیرقانونی خوانده و می نویسد:  هر دو حكم انتصاب ملك زاده از سوی رئیس جمهور و آیت الله شاهرودی، غیر قانونی است و برخلاف آنچه روزنامه ایران ادعا می كند و از قول یكی از نمایندگان نیز نقل كرده است ملك زاده از اتهامات وارده تبرئه نشده است، بلكه با «عفو» از زندان آزاد شده بنابراین «سابقه سوء» وی مانع از واگذاری مسئولیت های حساس و مهم به ایشان است، آنهم از سوی دو مقام بلندپایه یعنی رئیس جمهور و آیت الله شاهرودی!

 

متن کامل گزارش "کیهان" در ادامه می آید:

روزنامه ایران كه در حمایت از «حلقه انحرافی» هیچ مرزی را محترم نمی داند و این روزها با صدور دو حكم انتصاب غیرقانونی برای یكی از اعضای این حلقه باردیگر و برای چندمین بار، هویت خود را بر ملا شده می بیند، برای قانونی جلوه دادن این دو انتصاب غیرقانونی به تحریف آشكار در هویت «هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا» روی آورده و به گونه ای ناشیانه كوشیده است از این طریق، ضمن تبرئه ملك زاده از جرایم ارتكابی و اتهامات انتسابی، صدور دو حكم مشاورت جداگانه برای وی از سوی ریاست محترم جمهوری و ریاست هیئت عالی حل اختلاف را قانونی قلمداد كند!

 

روزنامه ایران در شماره دیروز خود، طی مقاله ای با عنوان «مدعیان از چه چیز ناراحتند»! می نویسد؛ «ماجرا از آن جا آغاز شد كه به فاصله چند روز پس از آنكه رئیس جمهور برای «محمد شریف ملك زاده» حكم مشاور زد، حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی ریاست سابق قوه قضائیه و رئیس فعلی «هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوا» نیز وی را به عنوان مشاور اجرایی خود در «بنیاد فقه و معارف اهل بیت علیهم السلام» منصوب كرد. این انتصاب اما برای مدعیان بسیار گران تمام شد، چرا كه پیش از این با یك عملیات رسانه ای هماهنگ تلاش كرده بودند ملك زاده را به عنوان یك عنصر انحرافی و مشكل دار معرفی كنند و سپس به همین بهانه انتصاب وی به عنوان مشاور رئیس جمهور را به منزله حركت جدید جریان موهوم انحرافی در دولت تلقی نموده و بر همین اساس فاز جدید هجمه ها علیه این جریان مجعول را آغاز نمایند.»

 

روزنامه ایران در ادامه این مقاله از حكم انتساب ملك زاده به مشاورت آیت الله شاهرودی با عنوان «شوك غیرقابل پیش بینی»! برای مخالفان حلقه انحرافی یاد كرده و می نویسد؛ «فردی كه مدت ها تلاش شده بود به عنوان «عنصر انحرافی» معرفی شود از شخصیتی حكم می گرفت كه دارای جایگاه بالای علمی و مذهبی در میان افكار خواص و عوام است. به همین دلیل رسانه ای همچون كیهان كه همیشه تلاش می كند خود را نزدیك به روحانیت و شخصیت های برجسته ای همچون آیت الله هاشمی شاهرودی نشان دهد نیز این انتصاب را تاب نیاورد و تلویحا آیت الله را به این واسطه سرزنش نمود!»

 

روزنامه دولت بعد از این مقدمه چینی به سراغ هیئت حل اختلاف می رود و با تحریف ماهیت این هیئت كه «مستشاری» است، برای آن هویت «مستقل»! می تراشد و سپس تلاش می كند صدور حكم انتصاب ملك زاده از سوی آیت الله شاهرودی را، برخاسته از «تفویض اختیار رهبرمعظم انقلاب به ایشان»! قلمداد كرده و به بهای این تحریف آشكار، عضو مورد اشاره حلقه انحرافی را از جرایم ارتكابی تبرئه كرده و از سوی دیگر صدور هر دو حكم انتصاب برای وی را قانونی! قلمداد كند!

 

و اما، در حكم رهبر معظم انقلاب برای انتصاب آیت الله شاهرودی به ریاست هیئت حل اختلاف آمده است؛ «در اجرای بند 7 اصل 110 قانون اساسی، هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه به منظور بررسی و ارائه نظرات مشورتی در موارد حل اختلاف و تنظیم روابط سه قوه تشكیل می گردد و جنابعالی و آقایان حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی، سیدمرتضی نبوی، عباسعلی كدخدایی و سیدصمد موسوی خوشدل به عنوان اعضای آن هیئت عالی برای یك دوره پنج ساله انتخاب می شوید. ریاست هیئت مذكور برعهده جنابعالی خواهد بود.»

 

همانگونه كه ملاحظه می شود در این حكم با صراحت بر «ماهیت مستشاری» هیئت حل اختلاف تاكید شده است ولی روزنامه دولت برای دفاع از حلقه انحرافی، نص صریح حكم یاد شده را نادیده گرفته و می نویسد؛

 

«نحوه ادبیات و استنادات حكم فوق، به خوبی بیانگر جایگاه قانونی این هیئت می باشد و از آن جایی كه رهبری دوران مسئولیت اعضا را 5 سال مشخص فرمودند مشخص می شود این هیئت یك جایگاه دائمی دارد و مقام ولایت فقیه یكی از اختیارات خود را به آن تفویض نموده اند و این افراد نیز صرفا مستشارانی نیستند كه هیچ جایگاه حقوقی و قدرت تصمیم گیری نداشته باشند»! معلوم نیست روزنامه دولت چگونه عبارت صریح «ارائه نظرات مشورتی» در حكم حضرت رهبری را به «این افراد- رئیس و اعضای هیئت» صرفا مستشاری نیستند» ترجمه كرده! و آنان را برخوردار از قدرت مستقل تصمیم گیری معرفی می كند؟!

 

ایران با اشاره به بند 7 از اصل 110 قانون اساسی كه «حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه» را از اختیارات رهبری دانسته است، ادعا می كند كه «مقام ولایت فقیه» این بخش از اختیارات خود را به هیئت حل اختلاف با ریاست آیت الله شاهرودی تفویض كرده است! این تحریف مغرضانه در حالی است كه با استناد به نص صریح حكم رهبر معظم انقلاب، این هیئت فقط هویت مستشاری دارد با این توضیح كه اولا؛ به طور مستقل و با تشخیص خود حق ورود و اظهارنظر درباره مسائل مورد اختلاف قوا را ندارد، بلكه باید این مسائل از سوی رؤسای قوای سه گانه و یا یكی از آنها به رهبری ارجاع شود- آنگونه كه اخیرا رئیس مجلس اختلاف دولت و مجلس درباره فاز دوم هدفمندی یارانه ها را طی نامه ای به رهبر معظم انقلاب ارجاع دادند- و ثانیا؛ در صورت ارجاع موضوع از سوی رهبری به هیئت عالی حل اختلاف، این هیئت موظف است نظر مشورتی خود را تنها برای رهبر معظم انقلاب بفرستد. بنابراین حضرت آقا، برخلاف ادعای روزنامه دولت كه خلاف نص صریح حكم رهبری نیز هست، اختیار تصریح شده رهبری در بند 7 از اصل 110 قانون اساسی را به هیئت عالی حل اختلاف تفویض نكرده اند بلكه از این هیئت درجایگاه «مستشاری» استفاده می فرمایند. گفتنی است روزنامه ایران در همین مقاله به دروغ ادعا كرده است كه هیئت حل اختلاف درباره اختلاف اخیر دولت و مجلس پیرامون فاز دوم هدفمندی یارانه ها، نظر خود را مبنی بر این كه «فاز دوم هدفمندی یارانه ها باید براساس برنامه دولت اجرا شود» به دو قوه اعلام كرده است! كه دو دروغ بزرگ است و همین دیروز، دبیرخانه هیئت عالی حل اختلاف با صدور اطلاعیه ای اینگونه شایعات و اخبار را تكذیب كرد.

 

و اما، یكی از اهداف- فقط یكی از اهداف- روزنامه دولت از این همه تحریف و دروغگویی، حمایت از حلقه انحرافی و تبرئه یكی از اعضای آن است كه باید گفت؛ هر دو حكم انتصاب ملك زاده از سوی رئیس جمهور و آیت الله شاهرودی، غیر قانونی است و برخلاف آنچه روزنامه ایران ادعا می كند و از قول یكی از نمایندگان نیز نقل كرده است ملك زاده از اتهامات وارده تبرئه نشده است، بلكه با «عفو» از زندان آزاد شده بنابراین «سابقه سوء» وی مانع از واگذاری مسئولیت های حساس و مهم به ایشان است، آنهم از سوی دو مقام بلندپایه یعنی رئیس جمهور و آیت الله شاهرودی!

 

گفتنی است براساس اخبار كاملاً موثق، آیت الله شاهرودی قبل از دیگران و از چند سال قبل، هویت نامطلوب و آسیب رسان ملك زاده را به رئیس جمهور گوشزد كرده و خواستار بركناری وی از حلقه نزدیكان آقای احمدی نژاد شده بود و بسیاری از اخبار و اطلاعات مربوط به سابقه سوء ملك زاده نیز از سوی آیت الله شاهرودی به اطلاع مسئولان قضایی و امنیتی رسیده بود. بنابراین باید پرسید چه اتفاقی افتاده كه آقای شاهرودی بلافاصله بعد از صدور حكم انتصاب ملك زاده به مشاورت رئیس جمهور، با چرخش یكصد و هشتاد درجه ای نسبت به مواضع قبلی - و مستند- خود، و در حمایت از حكم رئیس جمهور، ملك زاده را به مشاورت خویش منصوب می كند؟!/انتخاب