اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

این مردان را شناسایی کنید +عکس


کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ از مردم خواستند تا تصویر بدون پوشش دو کیف قاپ موتورسوار را شناسایی کنند.

خبرگزاری ایسنا: کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ از مردم خواستند تا تصویر بدون پوشش دو کیف قاپ موتورسوار را شناسایی کنند.

در تاریخ بیست و دوم شهریور ماه سال جاری، سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت پولسار نوک مدادی اقدام به سرقت کیف دستی راننده زن یک دستگاه خودرو متوقف در پشت چراغ قرمز در میدان گمرک – خیابان هلال‌احمر کردند که با اطلاع شهروندان از هویت سارقین، یکی از آنها در محل سرقت دستگیر و در اختیار مأموران کلانتری 115 رازی قرار گرفت که با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کیف قاپی" و به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 11 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

متهم «حسن» (متولد 1359) که دارای سوابق متعدد دستگیری به اتهام ارتکاب جرایم مختلف کیف‌قاپی، اخلال در نظم عمومی و ضرب و جرح عمدی است، پس از انتقال به پایگاه هشتم پلیس آگاهی صراحتا به کیف‌قاپی از شاکیه و ده‌ها فقره سرقت مشابه اعتراف و همدست خود به نام «محمد» را نیز معرفی کرد.



متهم در خصوص نحوه دستگیری خود به کارآگاهان گفت: من به همراه دوستم به نام «محمد» با موتورسیکلت پولسار نوک مدادی در خیابان هلال‌احمر اقدام به قاپیدن کیف خانمی از داخل ماشین در پشت چراغ قرمز کردیم؛ در حالی که قصد فرار داشتیم و کیف در دست من بود، محمد از ترس هیاهوی با موتورسیکلت فرار کرد و من که برای سرقت از موتور پیاده شده بودم، توسط مردم دستگیر شدم.

با شناسایی «محمد» به عنوان یکی از اراذل و اوباش منطقه هفت چنار و متهم پرونده، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت اما در ادامه تحقیقات مشخص شد که وی پس از دستگیری همدستش، از محل سکونت خود متواری شده است.

با توجه به بلامکان بودن متهم، تحقیقات جهت شناسایی مخفیگاه جدید متهم آغاز و سرانجام آخرین مخفیگاه وی، در حالی که متهم به دفعات اقدام به تغییر مخفیگاه خود کرده بود، در منطقه هفت چنار شناسایی و متهم در تاریخ بیست و هشتم بهمن ماه سال جاری در یک اقدام ضربتی و قبل از هرگونه اقدام برای فرار دستگیر و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی منتقل شد.

متهم «محمد» (38 ساله) پس از دستگیری، به ده‌ها فقره کیف قاپی در مناطق مرکزی شهر تهران بویژه در مناطق گمرک، منیریه، امیریه، حافظ، ولیعصر، جمهوری و ... اعتراف کرد که با توجه به اعترافات متهمان و بررسی پرونده‌های کیف قاپی در پشت چراغ‌های قرمز، تعدادی از شکات و مالباختگان به پایگاه هشتم آگاهی دعوت و متهمان را مورد شناسایی قرار دادند.

سرهنگ کارآگاه میرزکی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی تعدادی از مالباختگان و برابر اعترافات متهمان مبنی بر ارتکاب سرقت‌های متعدد و برای شناسایی سایر شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر دو متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است، لذا از کلیه مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان پرونده شدند دعوت می‌شود تا برای طرح و پیگیری شکایت خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان حر – انتهای خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.


ویدیو مرتبط :
شناسایی قاتل در عکس ها توسط علی فروتن ویڑه برنامه نوروز ۱۳۹۱ در شبکه جام جم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کارت شناسایی مردان داعشی +عکس


گروه تروریستی داعش در حال صدور کارت شناسایی و یک سری اسناد اجرایی برای اعضای خود است. البته این کارت شناسایی تنها شامل مردان می‌شود.

خبرگزاری آنا: مرکز نظارت بر حقوق بشر اعلام کرد که گروه تروریستی داعش «صدور کارت شناسایی را برای اعضای بدون کارت هویت و پسرانی که سن آنها بیش از سیزده سال باشد» آغاز کرده‌ است.

این مرکز که پایگاه اصلی آن در انگلیس قرار دارد، عکسی منتشر کرد که توسط یک منبع غیرنظامی فراهم شده است. این عکس یک کارت لمینت چاپی با عکس پرچم سیاه و سفید داعش را نشان می‌دهد.

در این کارت، عکس دارنده کارت، نام، تاریخ و محل تولد، نام والدینش و همچنین نام ولایت کرکوک عراق در آن درج شده‌ است.

«محمد صالح»، یکی از فعالان ضد داعشی عضو گروه «رقه در سکوت قتل عام می‌شود» نیز آغاز صدور این کارت‌های شناسایی در استان رقه سوریه را تایید کرد.

کارت شناسایی مردان داعشی +عکس

وی در گفت‌و‌گویی اینترنتی گفت که این گروه ( گروه تروریستی داعش) خواسته‌است « افرادی که کارت شناسایی ثبت‌شده ندارند، به عنوان اولین گام برای دریافت کارت شناسایی به مرکز ثبت اسناد مدنی مراجعه کنند».

وی گفت اعضای داعش در حال دریافت کارت‌های شناسایی جدید خود بوده اما غیر نظامیان فعلا در حال ثبت‌نام برای دریافت این کارت‌ها هستند.

کارت شناسایی برای زنان داعشی صادر نمی‌شود زیرا چاپ تصویر آنها ممنوع است.

وی تصریح کرد: مردم این کارت‌ها را نمی‌خواهند اما انتخاب دیگری ندارند.

وی اذعان داشت: مردم نگران هستند داشتن چنین کارت‌هایی برای همه اجبار شود حتی برای کسانی که کارت شناسایی دیگری دارند.

«رامی عبدالرحمان»، مدیر مرکز نظارت بر حقوق بشر سوریه گفت که این نگرانی وجود دارد که صدور کارت‌های شناسایی به صدور دیگر مدارک اجرایی و مدنی منجر شود مانند صدور سند ازدواج و یا تولد، گواهینامه رانندگی و یا سند مالکیت وسیله نقلیه، املاک و یا دیگر اسناد معتبر .