اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

این عکس اوباما را به دردسر انداخت


این عکس تیغ دولبه ای برای باراک اوباما است. تیغی که هم می تواند زبان منتقدان را قطع کند و هم دل هواداران را به پیروزی او قرص تر سازد.

خبرآنلاین: این عکس تیغ دولبه ای برای باراک اوباما است. تیغی که هم می تواند زبان منتقدان را قطع کند و هم دل هواداران را به پیروزی او قرص تر سازد.

یک عکس برای باراک اوباما چهل و چهارمین رئیس جمهوری آمریکا دردسرساز شده است. عکسی که تاریخ آن به می 2009 بازمی گردد این روزها هم ابزاری در اختیار طرفداران اوباما است و هم حربه ای در دست منتقدانش که او را باز به دلیل رنگ چهره اش به نژادپرستی و تبعیض نژادی متهم کنند. نیویورک تایمز با زنده کردن این عکس ، داستان پسر 5 ساله ای را می نویسد که یک روز به همراه خانواده اش به کاخ سفید رفت و از رئیس جمهور خواست اجازه دهد موهایش را لمس کند!

این عکس از سه سال پیش تاکنون بر روی یکی از دیوارهای ضلع غربی کاخ سفید آویزان شده و البته به سرعت هم تبدیل به یکی از پربیننده ترین عکس هایی شد که از این دست به آن دست شد.

در ماه می سال 2009 میلادی بود که جاکوب فیلادلفیا به همراه خانواده اش به دلیل شغل پدر که از اعضای شورای امنیت ملی بود به کاخ سفید دعوت شدند. پدر این خانواده از اوباما درخواست کرد که عکس یادگاری با او و فرزندانش بگیرد. در این فاصله زمانی بود که جاکوب رو به اوباما کرده و گفت : می توانم از شما سوالی بکنم؟ در آن زمن تنها 5 ماه از حضور اوباما در کاخ سفید گذشته بود. متن مکالمه جاکوب و اوباما به شرح زیر است:

جاکوب: می خواهم بدانم آیا موهای شما نیز مانند موهای من است؟
 


جاکوب این سوال را به قدری با ترس و آرام مطرح کرد که اوباما از او خواست بلندتر صحبت کند. رئیس جمهور در پاسخ گفت: می توانی خودت لمسش کنی.

اوباما سر خود را پایین می آورد و این عکس توسط عکاس کاخ سفید ثبت شد. جاکوب پس از لمس موهای رئیس جمهور گفت: بله!دقیقا مثل هم است.

اکنون با گذشت بیش از سه سال از آن تاریخ منتقدان اوباما با رو شدن این تصویر سعی می کنند باز بحث نژادپرستی آقای اوباما را در بوق و کرنا کنند. این طیف ادعا می کنند که اوباما هنوز هم در میان سیاهان آمریکایی نماد مردی است که علیه سفیدپوستان بخواست و موفق شد به عنوان نخستین رئیس جمهور سیه چرده آمریکایی به کاخ سفید راه یابد.

در سوی دیگر این بازی عکاس این عکس ادعا می کند که این عکس به تنهایی می تواند بار تبلیغات برای مردمی بودن اوباما را بر دوش بکشد و تاکید دارد که این عکس نشان می دهد که اوباما حتی برای یک پسربچه امریکایی نیز احترام قایل است.   


ویدیو مرتبط :
ویدیویی که علی ضیا را به دردسر انداخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شباهت اوباما با یک بازیکن انگلیسی دردسر ساز شد(+عکس)



اخبار ورزشی - شباهت اوباما با یک بازیکن انگلیسی دردسر ساز شد(+عکس)

یک شرکت تبلیغاتی در بریتانیا به دلیل شباهت اوباما با یکی از هافبک های تیم ملی فوتبال انگلیس تصویر اوباما را به اشتباه روی یک لیوان تبلیغاتی به جای بازیکن انگلیسی چاپ کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه دیلی تلگراف به دلیل شباهت " کریس اسمالینگ" هافبک تیم انگلیس با اوباما این شرکت تبلیغاتی به اشتباه تصویر اوباما را به جای اسمالینگ روی لیوان چاپ کرده است.

از این لیوان یادگاری که تصویر اوباما به جای اسمالینگ روی ْآن حک شده ، 2 هزار عدد تولید شده است. این لیوان ها به عنوان یادبود جام جهانی 2014 تولید شده است و روی آنها تصاویر بازیکنان تیم انگلیس است.

 

اخبار,اخبار ورزشی ,شباهت اوباما با یک بازیکن انگلیسی

اخبار ورزشی - عصر ایران