اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

این سه طرح بزرگ ملی به زودی اجرا میشوند


شهریور و مهر امسال سه طرح بزرگ ملی همزمان در كشور انجام خواهد شد:پزشك خانواده و شبكه ملی اینترنت (اینترانت) و پروژه مسكن ویژه.

 
 
 
 
 هفت صبح: : شهریور و مهر امسال سه  طرح بزرگ ملی همزمان در كشور انجام خواهد شد:پزشك خانواده و شبكه ملی اینترنت (اینترانت) و پروژه مسكن ویژه.

درباره طرح پزشك خانواده ، هفت صبح بیشتر از تمام رسانه های كاغذی و مجازی و دیداری نوشته و نقاط ضعف و قوت آن را بررسی كرده است.

طرحی كه دربسیاری از كشورهای اروپایی اجرایی شده است و نتایج قابل قبولی نیز به ارمغان آورده اما جامعه پزشكی ما همچنان با ناباوری به عملیاتی شدن این طرح نگاه می كند.طرحی كه از شهریورماه در تهران وبه تدریج عملیاتی خواهد شد.

پنجشنبه گزارش مفصلی كار كردیم از نقطه نظرات چهره های سرشناس نظام پزشكی درباره نقاط قوت و ضعف این طرح بزرگ.حالا هم در خبرها آمده است كه  دكتر محمد شریعتی رییس مركز مدیریت توسعه شبكه بهداشت وزارت بهداشت دیروزدر گفت و گو با ایرناگفت: مردم نگران عقب ماندن از برنامه پزشك خانواده نباشند چراكه اطلاع رسانی در مناطق مختلف به خوبی صورت خواهد گرفت.


او تاكید كرد حتی اطلاع رسانی بصورت  مراجعه در منازل جزو برنامه های اطلاع رسانی قرار گرفته است .

شریعتی یادآور شد فقط افراد بیمه شده می توانند در برنامه پزشك خانواده نام نویسی كنند و افراد بیمه نشده نمی توانند وارد این برنامه شوند بنابراین افرادی كه بیمه نیستند می توانند با مراجعه به شعب سازمان بیمه خدمات درمانی در شهرستان‌ها و استان های خود، تحت پوشش بیمه سلامت ایرانیان قرار گیرند. او همچنین گفت : 10 میلیون و 800 هزار تهرانی از امسال به تدریج وارد برنامه پزشك خانواده می شوند.

اما فاز اول جداسازی اینترانت از اینترنت شهریور ماه اجرا خواهد شد.در این طرح انقلابی –كه البته نطفه اش در دولت های پیشین بسته شده –یك شبكه بزرگ مبادله اطلاعات با پهنای باند وسیع در داخل كشور راه اندازی می شود كه نقش بزرگی در امنیت اطلاعات مبادله شده و همین طور سهولت گردش اطلاعات در حلقه داخلی و تسریع امور اداری و مالی خواهد داشت.

این طرح با نارضایتی كاربرانی روبه روشد كه می اندیشیدند(و می اندیشند) این طرح یعنی محرومیت كاربران ایرانی ازاتصال به شبكه جهانی اینترنت .اما وزیر فناوری اطلاعات چندین بار تاكید كرده كه اینترانت موازات اینترنت و با یك پهنای باند وسیع تر قرار خواهد گرفت و به معنای محروم شدن از اینترنت جهانی نیست.استفاده همزمان و توامان از دو شبكه جهانی و داخلی مطمئنا یكی از چالش های فضای مجازی در ماه های آینده خواهد بود.


سومین طرح اما مسكن ویژه است.طرحی كه در صورت اجرای مناسب می تواند بازار پر التهاب مسكن در پایتخت را آرام كند.در چند ماه گذشته به دفعات از جزییات این طرح نوشته ایم و دیروز نیز جزییات كاملتری از این طرح و چگونگی ثبت نام و قیمت واحد هارا در صفحه راهنمای بازار منتشر كردیم.

 شهریور ماه پر خبری را از سر خواهیم گذراند.هفت صبح با دقت چگونگی اجرای این سه طرح را زیر نظر داشته و برای مخاطبان خود اطلاع رسانی خواهد كرد


ویدیو مرتبط :
چرخدنده های بسیار بزرگ چگونه ساخته میشوند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح «LEZ» به زودی اجرا می‌شود


مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از اجرای طرح «LEZ» به زودی خبرداد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از اجرای طرح «LEZ» به زودی خبرداد.

مهندس ولی آذروش، در توضیح طرح محدوده کم انتشار آلایندگی (LEZ) گفت: این طرح به زودی جایگزین طرح زوج و فرد خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح زوج و فرد به علت تاثیر کم در کاهش آلودگی هوا مدیریت شهری را به این نتیجه رساند که تردد خودروها در مناطق پرتردد بایستی بر اساس میزان انتشار آلایندگی آنها دسته بندی و محدود شود، افزود: در طرح زوج و فرد که در چندسال اخیر اجرا شده، خودرو با هر شرایط سنی و میزان آلایندگی تنها با ملاک قرار دادن شماره پلاک امکان تردد در مناطق زوج و فرد را داشته اند.

آذروش گفت: در طرح LEZ محدودیت تردد براساس سه شاخص تکنولوژی ساخت، سن خودرو و معاینه فنی برنامه ریزی خواهدشد که مهمترین و اصلی ترین شاخص آن معاینه فنی خودرو است.

وی با بیان اینکه اجرای صحیح این طرح ملزم به ایجاد زیر ساخت‌ها و همکاری هرچه سریعتر پلیس در این ارتباط است گفت: در حال حاضر سامانه یکپارچه ملی معاینه فنی توسط وزارت کشور در دست تکمیل بوده که پس از طی دوره آزمایشی و برطرف شدن ایرادات آن در کلیه مراکز معاینه فنی کشور نصب و کلیه مراکز در یک چارچوب نرم افزار واحد عمل خواهند کرد و در نهایت کلیه اطلاعات خودروهای معاینه فنی شده در یک دیتا سنتر مرکزی تجمیع خواهد شد و پلیس راهور می‌تواند مطابق مصوبه آیین نامه اجرایی نحوه انجام معاینه فنی هیات وزیران، نسبت به اعمال قانون به صورت نرم افزاری اقدام کند.

آذروش با بیان اینکه پلیس نیز جهت اجرایی شدن هرچه سریعتر این طرح بایستی نسبت به ارتباط دیتا بانک خود با سامانه ملی اقدام کند، گفت: دراین طرح ثبت تخلفات همسان با طرح زوج و فرد کاملا به صورت سیستماتیک و نرم افزاری توسط دوربین‌های ثبت پلاک که در محدوده طرح نصب شده انجام خواهد شد.

دبیر معاینه فنی کلان شهرهای کشور با بیان اینکه اصلاح معافیت معاینه فنی خودروهای نو توسط مجلس شورای اسلامی بنا بر نظر کارشناسان و پلیس راهور می‌تواند یکی از مهمترین اقدامات دراین ارتباط باشد، گفت: در خودروهای نو با گذشت دو تا سه سال میزان آلایندگی به علت خرابی قطعه کاتالیست به شدت افزایش یافته و جهت کنترل وضعیت آلایندگی خودرو و تطابق آن با شرایط تولید، نیاز به انجام معاینه فنی دارد.

وی با بیان اینکه در این 4 سال اخیر پس از افزایش معافیت خودروهای نو از دوسال به پنج سال این تصمیم غیر کارشناسانه هیچ کمکی به وضعیت کیفی خودروها و گره گشایی مشکلات مردم در خصوص اخذ معاینه فنی و ارتقاء کیفی و کمی معاینه فنی نکرده است تصریح کرد: میزان مراجعات در سال93 در مقایسه با سال90 در مراکز 14 گانه شهر تهران 56 درصد کاهش یافته است. خدماتی که براساس تحقیقات کشورهای پیشرفته می تواند یکی از راهکارهای موثر در کاهش آلودگی هوا باشد.

به گفته مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران عدم اصلاح این قانون قطعا به زودی موجب تعطیلی مراکز در کشور و تنزل کیفی ارائه خدمات و به طبع آن افزایش آلودگی هوا خواهد شد.

آذروش با اشاره به امکان ازدحام در مراکزمعاینه فنی پس از اجرای طرح گفت: اجرای صحیح هر طرح در وهله اول نیاز به همکاری شهروندان دارد و رعایت قانون بایستی به عنوان یک مطالبه عمومی در شهروندان پیگیری و درخواست شود.

وی با بیان اینکه ایجاد صف در بعضی از ماه‌های سال در مراکز معاینه فنی، نتیجه عدم مراجعه خودروها در طول سال است افزود: در مراکز معاینه فنی شهر تهران امکان پذیرش 6000 دستگاه خودرو در یک شیف کاری به صورت روزانه وجود دارد و هرخودرو در کمتر از 15 دقیقه در صورت سلامت، معاینه فنی خود را اخذ خواهد کرد و در صورت افزایش مراجعات و کافی نبودن ظرفیت مراکز جای هیچگونه نگرانی برای شهروندان نیست و بدون تردید ستاد آمادگی دارد جهت ارائه هرچه بهتر خدمات به شهروندان نسبت به افزایش شیفت کاری و شبانه روزی کردن مراکز اقدام کنند.