اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

این ربات‌ها در 90 ثانیه سوپ می‌پزند!



به نظر می‌رسد دنیای ربات‌ها سریع‌تر از آن چیزی که تصور می‌شد در حال پیشرفت است و نگرانی‌هایی که درباره جایگزینی نیروی کار رباتیک با انسان‌ها ایجاد شده چندان بی‌مورد نیست.

 به نظر می‌رسد دنیای ربات‌ها سریع‌تر از آن چیزی که تصور می‌شد در حال پیشرفت است و نگرانی‌هایی که درباره جایگزینی نیروی کار رباتیک با انسان‌ها ایجاد شده چندان بی‌مورد نیست.

اخبار,اخبار گوناگون,ربات آشپز

 

 ربات‌ها دیر زمانی است که در صنایع سنگین مانند خط تولید خودروها به کار گرفته می‌شوند اما امروزه شاهد حضور پررنگ‌تر آنها در میان انسان‌ها و انجام کارهایی ظریف‌تر هستیم که از مسئول پذیرش هتل تا پیشخدمت رستوران، آشپز، راهنما و ... را شامل می‌شود.

چین از جمله بازارهایی است که روی خوشی به حضور ربات‌ها در مشاغل مختلف نشان داده و یکی از جدیدترین نمونه‌ها در این زمینه، رستورانی در شهر شانگهای است که دو ربات آشپز را به کار گرفته است.

به گفته «لیو جین»، مالک این رستوران که غذای ژاپنی ارائه می‌کند، دو ربات آشپز با هزینه یک میلیون یوان (154 هزار دلار) توسط شرکتی ژاپنی ساخته شده‌اند. به اعتقاد وی، ربات‌ها در آینده نقش چشمگیرتری در کترینگ ایفا خواهند کرد.

برچسب قیمت یک میلیون دلاری تقریباً معادل هزینه استخدام دو آشپز انسانی به مدت شش سال است. شاید به همین دلیل است که هر کاسه سوپ رشته ژاپنی در این رستوران 58 یوان قیمت دارد که تقریباً دو برابر قیمت این غذا در شرایط عادی است.

«کویا» و «کونا» دو ربات رستوران لیو جین هستند که برای انجام مجموعه‌ای از وظایف برنامه‌ریزی شده‌اند و بهره‌وری بالا بدون هیچ‌گونه خودنمایی را ارائه می‌کنند.

افزون بر پخت نودل، این دو ربات می‌توانند جوشاندن و سرو سوپ با مقدار دقیق برای هر کاسه را انجام دهند. تهیه سوپ رشته تنها در 90 ثانیه توسط این دو ربات انجام می‌شود.

 

اخبار گوناگون - عصر ایران


ویدیو مرتبط :
طرزتهیه 3سوپ خوشمزه ؛سوپ خامه ای گوجه-سوپ هویچ زنجبیلی-سوپ تره فرنگی و سیب زمینی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بلیت والیبال ایتالیا در 90 ثانیه فروش رفت!


فروش اینترنتی بلیت دیدار اول تیم‌های ملی والیبال ایران و ایتالیا در سالن 12 هزار نفری آزادی رکوردی جالب به ثبت رساند.

خبرگزاری تسنیم: بلیت فروشی دیدار نخست تیم‌های ملی ایران و ایتالیا در هفته پنجم لیگ جهانی والیبال در مدت زمان بسیار کوتاهی به پایان رسید. فدراسیون والیبال،‌ بلیت‌های دیدارهای ایران در لیگ جهانی 2014 را در 2 مرحله به فروش می‌رساند. مرحله اول شامل کسانی است که کارت طلایی دارند و تعداد این عده حدود 5800 نفر است که بلیت فروشی برای آنها یک ساعت زودتر شروع می‌شود. باقی‌مانده ظرفیت سالن آزادی مشتمل بر حدود 6200 نفر پس از فروش بلیت‌های قبلی مجاز به خرید بلیت هستند.

در بازی نخست تیم ملی ایران مقابل ایتالیا در هفته پنجم لیگ جهانی 2014، فروش 6200 بلیت معمولی از ساعت 10 صبح روز پنج‌شنبه 30 خرداد شروع شد و فقط 90 ثانیه بعد به پایان رسید. جالب اینکه به گفته یکی از مسئولان انفورماتیک فدراسیون والیبال، در 2 ثانیه اول، بیش از 2000 بلیت رزرو شد. با توجه به بازی‌های درخشان ایران در سالن آزادی، هوادارانی که مایل هستند که برای دیدن بازی تیم ملی والیبال ایران به سالن بیایند کمتر از 90 ثانیه برای تهیه بلیت 10 هزار تومانی فرصت دارند.