اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

این دختر برای زنده ماندن به شما نیاز دارد


هدیه دو ساله و نیمه، وقت زیادی برای زندگی کردن ندارد. او باید هر چه سریع‌تر عمل شود، اما ...




مجله ایده آل: پزشک معالج هدیه درباره او می‌گوید: «هدیه علاوه بر سندرم داون بودن در دیواره بین 2 بطن خود سوراخی دارد که اگر به زودی بسته نشود جانش را ازدست می‌دهد. او در یک مرحله تحت عمل قرار گرفت و پزشکان توانستند کمی از فشارخون او را پایین بیاورند اما این پایان کار برای او به حساب نمی‌آید و باید هر چه سریع‌تر تحت عمل جراحی قلب باز قرار بگیرد.» مادر و پدرش مدت‌ها برای بچه‌دار شدن دعا کردند. جواب دعاهایشان هدیه کوچک‌شان است که این روزها در حال از دست رفتن است. دختری که زنده ماندنش وابسته به عمل جراحی باز قلبش است و فقط با انجام این عمل سوراخ بین دو بطن قلبش بسته خواهد شد و فشار خونش پایین خواهد آمد و می‌تواند مثل همه بچه‌ها به زندگی‌اش ادامه دهد. برای جمع‌آوری هزینه عمل او به یاری تک‌تک شما خوانندگان خوب‌مان نیاز داریم. هدیه را تنها نگذارید.



از تب بالا به یخچال پناه می‌برد

گردش خون در رگ‌های هدیه بالاست. به همین دلیل او همیشه تب دارد و بدنش داغ است. تحمل این شرایط برای یک دختر دو و نیم ساله خیلی سخت است. مادر هدیه درباره شرایط او می‌گوید:«او همیشه با ایما و اشاره از ما می‌خواهد خنکش کنیم. بارها شده که برای خنک ماندن او در یخچال را باز می‌گذاریم تا او از سرمای یخچال استفاده کند.»

گردش خون بالا، علاوه بر تب، سوخت‌وساز بدن هدیه کوچولو را بالا برده، طوری که مرتب گرسنه می‌شود و به غذای زیادی احتیاج دارد. اما متاسفانه با وجود اینکه پدرش گاهی حتی 3 شیفت در شبانه‌روز کار می‌کند و مادرش هم برای تامین هزینه‌های دارو و غذای دخترشان پا به پای شوهرش فعالیت می‌کند، باز هم بی‌پولی و اجاره خانه دست از سر زندگی‌شان برنمی‌دارد و اجازه تامین خوراک این بچه را نمی‌دهد.

وزن هدیه باید به 10 کیلوگرم برسد

هدیه به دلیل شرایط خاصش نمی‌تواند وزن مناسب برای عمل را به دست بیاورد مگر با تغذیه صحیح و اصولی. همان طور که گفتم شرایط مالی‌شان اجازه تامین خورد و خوراک این دختر دو و نیم ساله را آن‌طور که باید نمی‌دهد. اما همه مشکلات به اینجا ختم نمی‌شود. اصلی‌ترین مشکل این خانواده که هربار اشک را به چشم‌های مادر هدیه می‌آورد، تهیه هزینه عمل جراحی دختر کوچکش است: «ما شبانه‌روز هم که کار کنیم تهیه این پول برای مان امکان‌پذیر نیست.» و بغض امانش نمی‌دهد.  هدیه سندرم داون دارد ولی  برای پدر و مادرش این موضوع مهم نیست. هر چه باشد پاره تن‌شان است، هر چه باشد امید زندگی‌شان است :«با همسرم تصمیم گرفتیم هرطوری شده هدیه را برای خودمان نگه داریم. خیلی‌ها به ما گفتند خودمان را راحت کنیم و او را به بهزیستی تحویل بدهیم اما نه من نه همسرم راضی به این کار نشدیم.» مادر هدیه در ادامه می‌گوید:« وقتی دخترم به دنیا آمد خیلی خوشحال شدم. چند وقت بود که من و همسرم از خدا طلب فرزند می‌کردیم. حتی وقتی پزشکان به ما گفتند او سندرم داون است به هیچ وجه ناراحت نشدیم. او شادی را به ما هدیه داده بود.» حالا این پدر و مادر جوان دیگر امکان تهیه پول عمل دوم دخترشان را ندارند و با تمام وجود از شما برای نگه داشتن هدیه معصوم‌شان کمک می‌خواهند.

اگر عمل شود، می‌تواند به زندگی عادی برگردد


پزشک معالج هدیه می‌گوید:


« هدیه ضریب هوشی مناسبی دارد و اگر عمل شود می‌تواند مثل بقیه کودکان داون که ضریب هوشی نسبتا مناسبی دارند بدون هیچ مشکلی به زندگی ادامه دهد.»

حالا همه امیدها اول به خدا دوم به شماست که با این گزارش همراه شده‌اید؛ شما و تمام دوستان و آشنایان‌تان که از زبان شما ماجرای این طفل معصوم را خواهند شنید. ماجرای هدیه‌ای که 10 میلیون تومان با زندگی فاصله دارد. لطفا تا دیر نشده صدای این خانواده را به گوش اطرافیان‌تان برسانید. لطفا تا دیر نشده هدیه را نجات دهید.

شماره روابط عمومی مرکزی جمعیت امام علی 23051110 می باشد، لطفا برای هرگونه اطلاعات بیشتر و یا هماهنگی برای کمک با این شماره تماس بگیرید.


ویدیو مرتبط :
عجیب ( زنده ماندن دختر پس از سقوط از ساختمان )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاشهای نافرجام یک دختر 23 ساله برای زنده ماندن +عکس



این دختر جوان 23 ساله که دچار سرطان مغز شده بود تصمیم گرفت خود را به دست علم و تکنولوژی بسپارد و با منجمد کردن سر خود و زنده ماندن از این طریق فرصت درمان را برای خود به وجود آورد.

تلاش های دختری برای زنده ماندن , درمان سرطان مغز
"کیم سوزی" 23 ساله علیرغم خواسته های مذهبی خانواده خود تصمیم گرفت با منجمد کردن سر خود و قرار گرفتن در یک محفظه مخصوص برای مدتی نامعلوم تا پیدا شدن درمانی برای بیماری اش خود را زنده نگه دارد.
اما متاسفانه درست قبل از شروع این پروژه علمی او درگذشت. هنگام مرگ تنها 2 هفته تا شروع پروژه باقی مانده بود.
او با راه اندازی یک سایت خیریه موفق شد مبلغ 70 هزار دلاری که برای این کار لازم داشت را جمع آوری کند. اما خانواده او به خاطر عقاید مذهبی با این عمل مخالف بودند اما وی تصمیم گرفته بود به خود شانس زندگی دهد تا اینکه به عقاید خانواده اش احترام بگذارد.
مادر او میگوید واقعا برای من سخت بود که احساس کنم او قصد دارد خودش را منجمد کند. به خصوص اینکه قرار بود انجماد تنها روی سر او انجام گیرد . گفته شده بود انجماد سر باعث خواهد شد تا پروژه با موفقیت بیشتری همراه باشد.
او از اینکه قرار بود زنده بماند بسیار شاد بود اما مثل اینکه خدا تقدیر دیگری برایش در نظر داشت و او باید از میان ما میرفت..... / pardad.ir

تلاش های دختری برای زنده ماندن , درمان سرطان مغز

تلاش های دختری برای زنده ماندن , درمان سرطان مغز

تلاش های دختری برای زنده ماندن , درمان سرطان مغز

تلاش های دختری برای زنده ماندن , درمان سرطان مغز

تلاش های دختری برای زنده ماندن , درمان سرطان مغز