اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

این خودرو با جریان هوا شارژ می شود!


یک اتومبیل الکترونیک نمایشی که به تازگی طراحی شده است،‌ دارای ویژگیهایی چون ریزموجها است که باطریها را در اثر اصطکاک جریان هوا شارژ می کند.

خبرگزاری مهر: یک اتومبیل الکترونیک نمایشی که به تازگی طراحی شده است،‌ دارای ویژگیهایی چون ریزموجها است که باطریها را در اثر اصطکاک جریان هوا شارژ می کند.

 اگر راندن این ماشین الکترونیکی نیز مانند ظاهر آن باشد، شرکت اتومبیل سازی جگوار باید بتواند حتی تندوتیزترین سوخت بنزین را به انرژی باطری تبدیل کند.

این مدل اتومبیل که XKX نام دارد قرار است به زودی رونمایی شود تا به عنوان یکی از اتومبیلهای آینده با فناوری پیشرفته تبدیل شود.

این مدل اتومبیل از مدل E-type جگوار که بین سالهای 1961 تا 1975 ساخته می شد و اخیرا به عنوان زیباترین ماشین تمام دورانها انتخاب شده الهام گرفته است. ماشین براقی که ویژگیهای منحصر به فردی دارد.



اتومبیل نمایشی XKX از ویژگی شارژ کردن باطریها پس از وزش جریان هوا روی خودرو برخوردار است



طرح جدید این شرکت اتومبیل سازی انگلیسی از اتومبیل E-type دهه 60 و 70 الهام گرفته است که به اخیرا زیباترین اتومبیل توصیف شده بود

بدنه اتومبیل XKX پوشیده از سلولهای پیزوالکتریسیته است که با نیروی وزش هوا به بدنه به شارژ مجدد باطریها کمک می کند.

یکی از ویژگی‌های غیر معمولی که بعضی سرامیک‌ها ذخیره می‌کنند پدیده‌ پیزوالکتریک است که طی آن جریان ناشی از فشار با اعمال نیروی خارجی دو قطبی‌ها تحریک می‌شوند و میدان الکتریکی ایجاد می‌شود.

مواد پیزوالکتریک در مبدل‌ها و وسایلی که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کنند یا برعکس استفاده می‌شود. کاربردهای نام‌ آشنایی از جمله پیکاپ گرامافون، میکروفون‌ها، مولدهای ماوراء صوت و حسگرهای سونار از خاصیت پیزوالکتریک استفاده می‌کنند.

این لایه های ریز موجها به واسطه فشار و اصطکاک باد تحریک شده و موجب می شود که اتومبیل سریع تر حرکت کند.
طراحان امیدوارند که این فناوری بتواند حدود 60 درصد انرژی از دست رفته به واسطه سرعت زیاد در مقابل جریان هوا جبران کنند.

مارین میفتیو طراح این اتومبیل اظهار داشت: کارآیی و بهره وری و همچنین توجه جدی به ایرودینامیک بودن از اولویتهای طراحی این اتومبیل بوده است.

آینه های این اتومبیل به داخل بدنه تا می شوند تا از هرگونه آسیبی به آنها جلوگیری شود.



شکل انحنایی و طراحی زیبای مدل E-Type الهام بخش شکل جدید اتومبیل مدل XKX جگوار بوده است  


ویدیو مرتبط :
دستگاه چینکن کاغذ فیلتر هوا خودرو-روش تولید کاغذ فیلتر هوا خودرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویر سریعترین خودروی برقی جهان/ امکان شارژ خودرو در منزل



سریع ترین خودروی برقی جهان که ساخت شرکت دیترویت الکتریک است در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شد.

 

تصویر سریعترین خودروی برقی جهان

 

به گزارش خبرگزاری مهر، سرعت این خودرو که SP:01 نام دارد می تواند به سرعت 249 کیلومتر بر ساعت برسد و صفر تا صد آن 3.7 ثانیه طول می کشد.

 

نسبت توان به وزن موتور این خودرو 201 اسب بخار(150 کیلووات) و گشتاور موتور 225 نیوتون متر است. دیترویت الکتریک تلاش کرده تا وزن خودرو را پایین نگه دارد و این کار را با توجه خاص به بسته باتری و استفاه از فیبرکربن برای بدنه و آلومینیوم برای پلتفورم آن صورت داده است.

 

این شرکت مدعی است، تنظیم جلوبندی، ترمز و فرمان این خودرو آن را به یک خودروی پیشگام تبدیل کرده است.

 

موتور برقی این خودرو به راننده امکان می دهد تا بدون نیاز به تغییر دنده به سرعت دلخواه برسد با این حال شرکت سازنده چهار دنده رایج را برای آنهایی که می خواهند بر اساس اصول رانندگی کنند در خودرو تعبیه کرده است.

 

تصویر سریعترین خودروی برقی جهان

 

دیترویت مدعی است که باتری این خودرو 37 کیلووات ساعت ذخیره سازی انرژی دارد که می توان با یک بار شارژ، 190 مایل را با آن طی کرد.

 

یک کیت خاص برای شارژ باتری در منزل نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده که می تواند طی چهار ساعت و 20 دقیقه باتری خالی را کاملا شارژ کند.

 

بر اساس اعلام این شرکت، همین باتری در بالگردها و زیردریایی ها استفاده می شود. یک سیستم احیا کننده انرژی جنبشی که زیر ترمز قرار داد، به افزایش طول عمر باتری کمک می کند.

خودروی SP:01 به یک سیستم اطلاعاتی و سرگ م کننده موسوم به SAMI مجهز است که با تلفن هوشمند کنترل می شود.

 

SAMI شامل یک پخش کننده موسیقی، سیستم ناوبری ماهواره ای، روشنایی داخلی ، کنترل جوی، نمایشگر خودرو و اطلاع رسان وضعیت شارژ باتری به راننده و برد خودرو است. این ویژگی ها را می توان از راه دور نیز کنترل کرد.

 

تصویر سریعترین خودروی برقی جهان

 

ساخت و آزمایش این خودرو پنج سال طول کشیده است.

 

نسخه محدود دو نفره این خودرو اوایل ماه جاری به بازار عرضه شد و دیترویت الکتریک از فروش 35 دستگاه از آن طی ساعت نخست عرضه خبر داد.

 

دو خودرو الکتریکی پیشرفته دیگر دیترویت الکتریک نیز قرار است پیش از پایان سال آینده به بازار عرضه شود.

 

دترویت الکتریک خودروی SP:01 را با قیمت 200 هزاردلار به بازار عرضه کرده است.

منبع:mehrnews.com