اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

این خبر «شایعه» است



تکذیب جهاد نکاح دختران ایرانی

 گزارش از جریان سازی خبری افراطیون درباره جهاد نکاح دختران ایرانی
این خبر «شایعه» است

«حسینعلی شهریاری» نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس:حتی تمام علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان نیز خبر را کذب محض خوانده اند و اگر هم آیت ا... قزوینی در شبکه ولایت این خبر را نقل کرده است، فقط گزارشی را خوانده اند که به دستشان رسیده بود و تاکید هم کردند که دروغ بوده.

روزنامه قانون نوشت:

«دختران ایرانی نیز عازم جهاد نکاح شدند؟!» شایعه ای نگران کننده که بعضا در فضای مجازی و البته محیط‌‌های محلی شهرهای مرزی کشور مطرح شده است.

 

جهاد المناکحه نام فتوای جدید مفتیان وهابی در جریان جنگ داخلی سوریه است که در ایران با نام «جهاد نکاح» یا «جهاد جنسی»، دهان به دهان چرخیده.

 

این روزها کمتر کسی است که نداند بسیاری از زنان عرب به ویژه زنان تونسی تحت تاثیر این فتوا که از دهان یک مفتی جوان وهابی به نام محمد العریفی بیرون آمده به سوریه شتافته اند و غرق در روابطی بی مرز، خود را تمام و کمال در اختیار هر یک از مردان مبارز علیه دولت سوریه که خواستار آن‌ها باشند قرار می‌دهند.

 

این فتوا ارتباط بین این مردان و زنان را بهترین جهادها نامیده که می‌تواند تمایلات شهوانی جنگجویان را برآورده کرده و عزم آن‌ها را برای مبارزه افزایش دهد. حتی محارم نیز بی نصیب نمانده اند و نکاح بر آنان نیز مباح دانسته شده. با این حال این موضوع وقتی تاسف برانگیز تر از همیشه به نظر می‌رسد که شایعه ای پررنگ و باورنکردنی ناگهان معلوم نیست از کجا سر برمی‌آورد و دهان به دهان در کشورمان می‌چرخد.


دختران ایرانی، در جهادی که فرقی با زنا ندارد؟!
«زاهدان پرس» جزو نخستین سایت‌هایی بود که نوشت: « دخترانی از سیستان و بلوچستان که هوادار عبدالمالک ریگی بوده‌اند طی هفته‌‌های اخیر برای جهاد نکاح ابتدا به امارات متحده عربی و از آنجا به ترکیه و از ترکیه به سوریه سفر کرده اند.»

 

این پایگاه خبری تحلیلی هم چنین با اشاره به اینکه افراد ساکن در منطقه سکونت این دختران، اعزام آن‌ها را تایید کرده اند، ادامه داد:« یکی از این افراد به خبرنگار افتخاری ما در سیستان و بلوچستان گفته که بنده چندی پیش شنیدم تعدادی از دختران و زنان هوادار گروهک ریگی برای انجام جهاد نکاح به سوریه رفته‌اند. این خبر در منطقه پیچیده و بسیاری از اهالی منطقه ما از این مسئله به شدت ناراحت هستند زیرا این کار را مایه شرم می‌دانند.

 

ما این کار را حرام می‌دانیم زیرا تفاوتی با زنا ندارد.» «آیت‌ا... حسینی قزوینی» از اساتید حوزه علمیه زاهدان در شبکه جهانی ولایت این خبر را قرائت کرد و با اینکه آن را دروغ خواند، فریاد مسئولان و رسانه‌ها را به آسمان رساند.

 

«آیت‌ا.. سلیمانی» امام جمعه زاهدان نیزچندی قبل در خطبه‌‌های نمازجمعه این شهربا اشاره به اینکه یک عالم چنین حرفی زده ولی گفته دروغ محض است، پرسید که مگر مرز ایران اینقدر رهاست؟

 

چه کسی در پی این فتوای وقیحانه از کشور رفته؟ مگر مرزبانان غیور وجود ندارند؟ با این حال بسیاری از خبرگزاری‌ها آتش شایعه را تیزتر کردند و با اعلام اینکه 6هزار زن از كشورهای مختلف با تبلیغات دستگاه وهابیت به سوریه اعزام شده‌اند، 200 تن از آنان را ایرانی معرفی کردند و تیتر زدند: «عکس منتشر شده از دختران ایرانی که تن به جهاد نکاح دادند!»

 

با این حال عکس منتشر شده زنی با کلاه و شال گردن مشکی و نیم رخ نامشخص را نشان می‌داد و صحت و سقم آن قابل تایید نبود. در عکسی دیگر نیز زنی آبی پوش میان 3 مرد دیده می‌شد که شباهتی به دختران ایرانی به ویژه دختران بلوچ نداشت.


نماینده مردم سیستان: این شایعه از اساس غیر منطقی است
حمیدرضا پشنگ، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی‌در گفت و گوی اختصاصی با «قانون» معتقد است اصل این موضوع بر مبنای فتنه و تفرقه افکنی انتشار یافته و ضمن اظهار تاسف از اینکه افرادی بی دین و مذهب، اعتماد مردم را به این شکل هدف قرار می‌دهند، می‌گوید: این شایعه از اساس غیر منطقی و خارج از اخلاق مسلمان ایرانی است.

 

وی در پاسخ به سوال «قانون» مبنی بر اینکه گفته شده دختران اعزام شده به سوریه از هواداران گروهک تروریستی جندالشیطان بوده اند، می‌گوید که «واقعیت ندارد». او سپس ادامه می‌دهد که «شخص آقا – مقام معظم رهبری- نیز غیر واقعی بودن آن را تایید کرده اند».

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی‌خواستار برخورد قاطع با چنین شایعاتی است و عقیده دارد اشاعه این اخبارتهمت به زنان و دختران بلوچ است.

 

وی می‌گوید: «این‌ها نه شیعه هستند نه سنی. عده‌ای افراط گرا هستند که قصد ایجاد تفرقه و شکاف بین شیعه و سنی را دارند، در حالی که نمی‌دانند در مذهب ما اصولا چنین چیزی نیست و جهاد هم برای خودش شرایطی دارد و فتوای هر مفتی بی دینی جهاد نیست.» پشنگ در ادامه می‌افزاید: این‌ها موفق شدند در عراق و افغانستان و پاکستان مشکل سازی کرده و قصد داشتند همان را به ایران نیز بکشانند که مردم نپذیرفته و عکس العمل نشان دادند.


بلوچ ها، حتی شنونده این اخبار نیستند
«حسینعلی شهریاری» یکی دیگر از نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی‌است که با شنیدن موضوع گزارش، ابتدا می‌گوید «نمی‌توانم در این باره صحبت کنم» اما بعد در پاسخ به «قانون» مبنی بر اینکه حتی تکذیب هم نمی‌کنید؟ می‌گوید که «این خبر دروغ است و احتیاجی به تکذیب ندارد.»

 

می‌افزاید: حتی تمام علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان نیز خبر را کذب محض خوانده اند و اگر هم آیت ا... قزوینی در شبکه ولایت این خبر را نقل کرده است، فقط گزارشی را خوانده اند که به دستشان رسیده بود و تاکید هم کردند که دروغ بوده.

 

این نماینده مجلس در پاسخ به «قانون» در خصوص بررسی‌‌های لازم در مورد صحت و سقم این خبر، می‌گوید: «هیچ مورد عینی گزارش نشده و ما نیز چیزی ندیده و نشنیده ایم. اگر هم گزارشی باشد همان طور که آیت ا.. قزوینی گفت صحت ندارد و دامن زدن به اختلافات بین قومی‌است.»

 

وی در پاسخ به اینکه انتشار این خبر به لحاظ روانی چه تاثیری بر مردم این استان داشته معتقد است «این اخبار دروغ واکنش جامعه سیستان و بلوچستان را به همراه داشته و دارد. مردم این استان در مورد بانوان حساس و متعصب هستند و نمی‌پذیرند که حتی شنونده این اخبار باشند چه رسد به اینکه زنان و دخترانشان به سوریه رفته باشند و آن‌ها ساکت مانده باشند. »


خریدن بهشت، با ازدواج ساعتی با مردان
«جهاد نکاح»، «جهاد لواط» و «جهاد نکاح نفس»! این‌ها همه فتواهایی است که ارضای نیاز‌‌های جنسی مردان مبارز علیه دولت سوریه را از طریق محارم، از سوی زنان شوهردار و حتی دختران خردسال، راه ورود به بهشت می‌داند و در صورتی که هیچ یک از این راهها ممکن نبود، «جهاد نکاح نفس» هست!

 

این روزها در سوریه زنان و دخترانی هستند که با ازدواج ساعتی با مردان مبارز، خیال بهشت در سر دارند و با همین خیال می‌پذیرند مادر کودکانی باشند که مشخص نیست فرزند کدام یک از این مردان اند. د

 

ر چنین شرایطی، مطرح شدن اعزام دختران ایرانی برای جهاد نکاح تنها برای منفی کردن نگاه جامعه جهانی به رفتار ایران در سوریه است و هرگز جامعه ایرانی، اصول، قواعد و سبک زندگی اسلامی‌– ایرانی را متوجه جریان سازی‌‌های خبری نمی‌داند.

 

افراطیون این روزها به هر طریقی می‌کوشند در داخل و خارج از ایران موضوعاتی حاشیه‌ای و بی اساس را در جهت تحت الشعاع قراردادن تغییرات فضای سیاسی – اجتماعی ایران مطرح کنند که جهاد نکاح نیز از همان دست موضوعات است که با اهداف خاص، شایعه می‌شود.
منبع:ghanoondaily.ir

 


ویدیو مرتبط :
خبر بد یا شاید هم شایعه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش هنرمندان به شایعه خبر درگذشت شان !



اخبار فرهنگی - واکنش هنرمندان به شایعه خبر درگذشت شان !

چند سالی است كه ایجاد شایعه مرگ برای برخی از بازیگران هم آنها را مكدر می‌كند و هم طرفداران‌شان را، اما باز هم عده‌ای گویا با حالت بیمارگونه‌ای از خلق این شایعه لذت می‌برند و آن را منتشر می‌كنند.

چند سالی است كه ایجاد شایعه مرگ برای برخی از بازیگران هم آنها را مكدر می‌كند و هم طرفداران‌شان را، اما باز هم عده‌ای گویا با حالت بیمارگونه‌ای از خلق این شایعه لذت می‌برند و آن را منتشر می‌كنند. سودهای مجازی اعم از كلیك بیشتر و بالا بردن بیننده سایت یكی از مهم‌ترین دلایل ایجاد این شایعه‌هاست. درادامه برخی از مهم‌ترین شایعه‌های فوت بازیگران را مرور می‌كنیم:

محمدعلی كشاورز:
به پلیس فتا شكایت كردم!

 اخبار,اخبار فرهنگی,واکنش هنرمندان به شایعه خبر درگذشت شان

 هرچند محمدعلی كشاورز مدت‌هاست به دلیل كهولت سن با بیماری‌های متفاوتی دست و پنجه نرم می‌كند. شایعه فوت شدن این بازیگر هم از آن شایعه‌هایی بود كه چند بار تكرار شد و كشاورز یك‌بار پس از این شایعه در گفت‌وگویی درباره وضعیت خود در مصاحبه‌ای عنوان كرده بود: «حال جسمانی‌ام خوب است اما این وصیت من به همه مردم ایران است كه مواظب سلامت خود باشند. هیچ نعمتی بالاتر از سلامت نیست پس قدر این نعمت را بدانید». او بار آخر اما از شنیدن این خبر درباره خودش گلایه‌مند شد و در واكنشی گفت: «من شب در منزل در حال استراحت بودم و صبح روز بعد این خبر را شنیدم و متحیر ماندم. به من گفتند خبر درگذشت مرا منتشر كردند در حالی كه من زنده هستم، درد و كسالت دارم اما هنوز نفس می‌كشم.

روز گذشته به زور اهالی فامیل با وجود بیماری و دردی كه دارم از خونه بیرون رفتم و به پلیس فتا شكایت كردم و آنها گفتند سریعا پیگیر می‌شوند تا ببینند این اتفاقات از كجا نشات می‌گیرد. شما نمی‌دانید فرزند من در آن سر دنیا چه حالی بود و مثل ابر بهار گریه می‌كرد. این روزها عصر تكنولوژی است و خبرها به‌راحتی مخابره می‌شود.  تعدادی از خبرنگاران هستند كه هر چند روز یك‌بار زنگ می‌زنند و جویای احوال من هستند كه واقعا من سپاسگزار این عزیزان هستم كه مرا فراموش نكردند.»

رضا رویگری:
تا حلوای‌شان را نخورم، نمی‌میرم!

   اخبار,اخبار فرهنگی,واکنش هنرمندان به شایعه خبر درگذشت شان

 رویگری در دو، سه سال اخیر و پس از سكته‌ای كه داشت به لحاظ جسمانی وضعیت خوبی نداشته است و همین باعث شد كه درباره او شایعاتی منتشر شود. او كه این روزها فیزیوتراپی می‌رود و حال بهتری نسبت به قبل دارد، پس از این شایعه در گفت‌وگویی اعلام كرد: «من زنده‌ام و تا حلوای افرادی كه این شایعه‌ها را مطرح می‌كنند، نخورم نمی‌میرم. متاسفانه این روزها مد شده كه هنرمندان را می‌كشند و زنده می‌كنند كه این كار، واقعا ناشایست و غیر انسانی است.

نمی‌دانم چه كسانی و با چه نیتی بعد از سكته‌ای كه كرده‌ام، دو بار شایعه مرگ مرا منتشر كرده‌اند. اگر واقعا این افراد منتظر مرگ من هستند به آنها می‌گویم تا حلوای‌شان را نخورم، نمی‌میرم. این نوع شایعه‌ها جز ضربه زدن به جامعه هنری كشور تاثیر دیگری ندارد. من نمی‌دانم اگر در این شرایط یكی از بستگان من این خبر را می‌شنید و نمی‌توانست از سلامت من مطمئن شود، چه به سرش می‌آمد.»

اكبرعبدی:
آرامش از زندگی من و خانواده‌ام گرفته شده

  اخبار,اخبار فرهنگی,واکنش هنرمندان به شایعه خبر درگذشت شان

  اكبر عبدی مدت كوتاهی را در بستر بیماری گذراند و خیلی‌ها نگران حال او بودند. این اتفاق در سال 89 برای این بازیگر افتاد و یك عده فرصت‌طلب از این فرصت استفاده كردند و به نفع بالا بردن كلیك سایت‌های‌شان این شایعه را درست كردند كه اكبر عبدی ‌دار فانی را وداع گفت! خبرنگاران برای فهمیدن صحت و سقم این خبر به سرعت با او تماس گرفتند و او در گفت‌وگویی با رد این شایعه عنوان كرد: «طی 24 ساعت گذشته آرامش از زندگی من و خانواده‌ام گرفته شده است. بسیاری از اقوام و آشنایان با شنیدن این شایعه نگران شده و جویای احوال من بودند. متاسفانه برخی مواقع دوست داشتن و محبت باعث آزار و اذیت می‌شود. من هم دوست دارم مثل همه مردم به حرم امام رضا (ع) و حرم حضرت معصومه (س) بروم ولی این امر برایم میسر نیست.

آرزو داشتم كه دخترم را در كودكی به شهربازی ببرم و شاهد شادی او حین بازی باشم ولی هیچ‌گاه نتوانستم این كار را انجام دهم. من مردم را دوست دارم و با آنها صمیمی و راحت هستم. مردم مرا مانند اعضای خانواده خود می‌دانند ولی گاهی این دوست داشتن باعث می‌شود، در زندگی شخصی خود آرامش نداشته باشم. این امر باعث می‌شود نتوانم به‌راحتی با خانواده‌ام سفر كنم یا به‌راحتی در سطح شهر تردد كنم. این حق طبیعی ما هنرمندان و بازیگران است كه یك زندگی طبیعی داشته باشیم.»

جمشید مشایخی:
فحش كه نداده! چرا ناراحت شوم؟!

  اخبار,اخبار فرهنگی,واکنش هنرمندان به شایعه خبر درگذشت شان

 تقریبا همه می‌دانیم كه شایعه درگذشت جمشید مشایخی چندین‌بار در فواصل زمانی متفاوت منتشر شد و اتفاق تلخی بود كه خود این بازیگر را هم ناراحت كرد. اما او مدتی پس از ایجاد این شایعه در گفت‌وگویی درباره این شایعات گفت: «اصلا نفهمیدیم شایعه از كجا آمد. من قبلا گفته‌ام و باز هم می‌گویم كه بزرگ‌ترین جایزه‌ای كه خدا به انسان می‌دهد، مرگ است ولی من هنوز لیاقت دریافت این جایزه را پیدا نكرده‌ام.   آدم چه بد باشد و چه خوب، بالاخره روزی می‌میرد. درد و مرگ برای همه وجود دارد بنابراین اینكه بگویند فلانی مرده است، جنبه توهین ندارد و ناراحت نمی‌شوم. فحش كه نداده! چرا ناراحت شوم؟!»

عزت‌الله انتظامی:
چرا باید این شوخی ناهنجار را با دیگران كنیم؟

  اخبار,اخبار فرهنگی,واکنش هنرمندان به شایعه خبر درگذشت شان

  برای عزت سینمای ایران شایعه مرگ چندین بار ساخته شد و هربار به نوعی رد شد اما نكته جالب درباره او این است كه این بازیگر پس از آنكه دید تكرار این شایعه درباره همكارش، محمدعلی كشاورز او را رنجیده‌خاطر كرده است در گفت‌وگویی مطرح كرد: « این خیلی بد است كه برای شوخی با خبر درگذشت دیگران بازی می‌كنیم. چرا باید چنین شوخی‌های ناهنجاری با دیگران كنیم؟»

ثریا قاسمی:
مگر جای كسی را تنگ كرده‌ام؟!

  اخبار,اخبار فرهنگی,واکنش هنرمندان به شایعه خبر درگذشت شان

  این اتفاق یك‌بار درباره او افتاد و همه ما را نگران كرد اما او كه اهل مصاحبه نیست این بار برای رد شایعه فوتش گفت‌وگوی كوتاهی با یكی از رسانه‌ها داشت و اعلام كرد: «حالم خوب است و زنده و سلامتم. دو روز است كه مدام تلفن من زنگ می‌خورد و سراغم را می‌گیرند و شایعاتی به راه انداخته‌اند كه من مرده‌ام! مگر جای كسی را تنگ كرده‌ام كه تا پایم را از این شهر بیرون می‌گذارم همه می‌گویند مرده‌ام؟! خدا را شكر حالم خوب است، هیچ مشكلی ندارم و الان هم در سفر هستم اما اصلا از این شایعه ناراحت نشدم، موضوع مهمی نیست كه ناراحتی داشته باشد، مرگ یك واقعیت است.»

علی نصیریان:
علی نصیریانی كه علی نصیریان نبود

  اخبار,اخبار فرهنگی,واکنش هنرمندان به شایعه خبر درگذشت شان

 در سال 89 یك شایعه فوت دیگر هم رسانه‌ای شد و آن شایعه مرگ علی نصیریان، بازیگر شاخص سینما و تلویزیون و تئاتر ایران بود اما نكته جالب این بود كه گویا فرد دیگری به نام علی نصیریان در سانحه تصادف فوت می‌كند و این تشابه اسمی با شیطنت برخی همراه می‌شود و آن را خبری می‌كنند.

مهدی سلوكی:
مهدی سلوكی هم به دروغ جوانمرگ شد

  اخبار,اخبار فرهنگی,واکنش هنرمندان به شایعه خبر درگذشت شان

 همان سال‌هایی كه او بسیار محبوب و معروف شده بود، شایعه‌ای مبنی بر تصادف او با یك كامیون و درگذشت او در این سانحه منتشر شد كه به سرعت توسط خود این بازیگر رد شد.

ابوالفضل پورعرب:
ستاره‌ای كه برای ساعاتی خاموش و روشن شد!

  اخبار,اخبار فرهنگی,واکنش هنرمندان به شایعه خبر درگذشت شان

   سال 91 پس از آنكه عكسی از ابوالفضل پورعرب با ظاهری تكیده و بیمارگونه منتشر شد، اغلب طرفداران او ناراحت شدند اما شایعه مرگ او همان طرفداران را نگران كرد و دنبال خبری می‌گشتند تا این شایعه را تكذیب كنند. همین اتفاق هم افتاد و پسر این هنرمند در گفت‌وگو با یكی از نشریات اعلام كرد پدرش در سلامت كامل به سر می‌برد و اتفاقی برایش نیفتاده است.


شهرام لاسمی (قلقلی):

  اخبار,اخبار فرهنگی,واکنش هنرمندان به شایعه خبر درگذشت شان

  شهرام لاسمی مجری برنامه‌های کودک که با کاراکتر «قلقلی» شناخته می‌شود، درباره‌ انتشار خبر نادرست درگذشتش در شبکه‌های اجتماعی، گفت: وقتی خبر فوتم را از زبان دوستانم تلفنی شنیدم شوکه شدم و اصلا انتظارش را نداشتم. دوستانم مدام با من از تهران و شهرستان تماس می‌گرفتند و به من اطلاع می‌دادند که در شبکه‌های اجتماعی خبر درگذشتم را کار کرده‌اند. من شب گذشته به قدری تلفن جواب دادم، خسته شدم چرا که همه نگران من شده بودند و فکر می‌کردند واقعا مرده‌ام. در حالی که این اتفاق یک سوءتفاهم و شایعه بود ووقتی خودم به شبکه‌های اجتماعی مراجعه کردم دیدم اسم مرا اشتباه نوشته‌اند ولی با عنوان کاراکتر قلقلی از من یاد کرده‌اند و عکس مرا در کنار خبر گذاشته‌اند.

اخبار فرهنگی - مجله زندگی ایده آل/سیمرغ