اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

این بار «آرش» ۲ ساله قربانی ناپدری شیشه ای



 

پنج سال جدایی از زن و  فرزندان، !

 

هنوز خبر تلخ دختر مریانجی، کودکی پنج ساله که قربانی کودک آزاری شده بود، در اذهان عمومی کمرنگ نشده که این بار پسر بچه ای دو ساله میهمان ناخوانده بیمارستان بعثت در همدان شد تا «آرش»ی دیگر قربانی ناآگاهی ناپدری معتادش شده باشد.

اكبر بیگلری، دادستان همدان درباره این كودك آزاری گفت: آرش پسر بچه دو ساله، توسط ناپدری اش مورد كودك آزاری قرار گرفته و نشانه های تجاوز جنسی كه مطرح شده در حال بررسی است.

وی گفت: یكی از دلایلی كه ناپدری، این كودك را مورد آزار قرار داده است اعتیاد به ماده مخدر شیشه بوده است. مادر آرش كه عقد موقت ۹۹ ساله این مرد بوده، پافشاری بر ترك مواد مخدر همسرش داشته است.

دادستان همدان ادامه داد: ناپدری آرش به دلیل اینكه همسرش مانع استعمال مواد مخدر شده، این كودك را مورد آزار قرار داده است.

وی گفت: در حال حاضر این مرد در زندان به سر می برد، آرش و مادرش نیز به علت آسیب های وارد شده در بیمارستان بستری بودند كه مرخص شدند.

بیگلری توصیه كرد، مردم در مسیر دین و دیانت حركت كنند چرا كه دین انسان را از هر گزندی در امان می دارد. او گفت: در صورتی كه مردم به خدا، دین و دیانت اعتقاد داشته باشند بسیاری از مشكلات جامعه برطرف می شود و دیگر شاهد این اتفاقات تلخ نخواهیم بود.

وی هم چنین با اشاره به قربانی كودك مریانجی عنوان كرد: مادر این دختر بچه دیوانه بوده كه پدر او به دلیل شغلی كه داشته در بیرون از شهر بوده كه متوجه قربانی شدن فرزندش توسط پدرش می شود.

براساس این گزارش، مریانج یكی از شهرهای تابعه شهرستان همدان و در ۶ كیلومتری جاده همدان،كرمانشاه و در دامنه های الوند واقع است.

آثار تجاوز جنسی در آرش دو ساله دیده شده است!

هم چنین عضو حقوقدان شورای اسلامی شهر همدان، حمایت از زنان آسیب دیده و زنان در معرض آسیب را تنها راهكار جلوگیری از آسیبهای اجتماعی خواند.

مهرنوش نجفی راغب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) درباره كودك آزاری عنوان كرد: در صورتی كه از زنان آسیب دیده و زنان در معرض آسیب حمایت شود دیگر شاهد این گونه اتفاقات تلخ نخواهیم بود، چراكه زنان به دلیل نداشتن پناهگاه و تكیه گاه و وضع اقتصادی مناسب مجبور به زندگی مجددی می شوند كه از زندگی اولیه آنها بدتر است.

وی ادامه داد: بسیاری از زنان جامعه شاغل نیستند و زنان برای تهیه مایحتاج زندگی تن به ازدواجی می دهند كه از زندگی اولیه آنها بدتر است. نظارت های دقیق تری باید از طرف مسؤولان مربوط صورت گیرد تا شاهد این گونه آسیب های اجتماعی نباشیم.

نجفی راغب گفت: در برخی موارد ممكن است یكی از والدین كودك آزار باشد كه در این صورت بهترین راه مراجعه به مراكز بهزیستی است.

وی بیان كرد: بسیاری از مشكلات و آسیبهای اجتماعی به اعتیاد و اختلافات زوجین در بین خانواده ها بر می گردد. در مسائل كودكان، قانون كامل و قابل حمایتی برای آنها وجود ندارد و در صورتی كه در قانون از كودكان حمایت ویژه شود دیگر شاهد این گونه اتفاقات تلخ نخواهیم.

این كارشناس حقوقی درباره آخرین وضعیت آرش نیز گفت: آثار تجاوز جنسی در «آرش» پسر بچه دوساله همدانی دیده شده كه برای اثبات این اتفاق بررسی های لازم در حال پیگیری است.

نجفی راغب خاطر نشان كرد: این مرد با شكایت زنش كه در عقد موقتش بوده در زندان است. در عقد موقت نفقه به زن تعلق نمی گیرد و ارثی به او نمی رسد، البته ممكن است در عقد موقت مرد برای زن شرط هایی بگذارد كه در این صورت به او ارث و نفقه تعلق می گیرد.

وی در پایان تاكید كرد: در صورتی كه از كودكان و زنان آسیب دیده حمایت اجتماعی صحیحی شود دیگر در جامعه شاهد این گونه آسیب ها نخواهیم بود..... / گزارش : خبرگزارى ایسنا 


ویدیو مرتبط :
تجاوز به دختر 2 ساله توسط ناپدری سنگدل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر 3 ساله قربانی مادر شیشه ای



داروی متادون,حوادث,اخبار حوادث

دختر 3 ساله قربانی مادر شیشه ای

زن شیشه ای دختر سه ساله اش را با داروی متادون به قتل رساند.

حوادث - به گزارش خبرنگار مهر، 13 اسفند امسال زنی با مراجعه به دادسرای امور جنایی و طرحی شکایتی عنوان داشت که همسر دوم شوهرش به نام "مهتاب . الف" 34 ساله فرزند خود به نام فاطمه 3ساله را مورد آزار و اذیت قرار داده  و با خوراندن داروی متادون اقدام به مسمومیت و قتل کودک کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمد" و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

شاکی پس از حضور در اداره دهم ، در اظهارات خود به کارآگاهان اداره دهم گفت : من همسر اول شوهرم بوده و او ازدواج دومی داشته و با "مهتاب . الف" ازدواج کرده و در حال حاضر هر دو نفر آنها اعتیاد شدیدی به مصرف مواد مخدر دارند .به خصوص "مهتاب . الف" که شیشه مصرف می کند و نتیجه ازدواج آنها دو فرزند یک ساله و سه ساله می باشد . بچه سه ساله آنها به نام فاطمه به ما اظهار می داشت که مادرش او را مورد آزار و اذیت قرار می دهد به طوری که آثار آن بر روی دستش قابل مشاهده بود . حدود سه روز پیش ، فاطمه بر اثر مسمومیت شدید ، بیهوش و به بیمارستان منتقل شد که فوت کرد .

با توجه به اظهارات شاکی ، کارآگاهان به بیمارستان مراجعه و در بررسی تیم پزشکی ، علت مرگ کودک سه ساله مصرف متادون اعلام شد. همچنین در ادامه تحقیقات ،کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که پدر کودک سه ساله به اتهام فروش مواد مخدر در زندان به سر می برد .

در نظریه پزشکی بیمارستان اعلام شده بود : " ... در آزمایشان و معاینات انجام شده ، وجود داروی متادون در بدن [ فاطمه ] مورد تأیید قرار گرفته ؛ .... بر اساس مندرجات پرونده بالینی ، کودک سه ساله در ساعت 22 مورخه هشتم اسفندماه به تدریج دچار خواب آلودگی و کبودی لب ها و دهان شده که می تواند نشان دهنده مسمومیت در همان شب با داروی متادون باشد  .... " .

در ادامه نظریه پزشکی و در خصوص احتمال آزار و اذیت کودک سه ساله نیز عنوان شده بود : " در بررسی اولیه آثاری از ضرب و جرح بر روی بدن کودک یافت نشد " .

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی ، در ادامه رسیدگی به این پرونده اقدام به احضار مادر فاطمه برای حضور در اداره دهم کرده اما با توجه به عدم حضور وی در اداره دهم و به دستور مقام قضایی ، 17 فروردین  اقدام به دستگیری وی در محل سکونتش در خیابان هاشمی کرده و در بازرسی از محل سکونتش موفق به کشف ادوات مصرف شیشه و همچنین شیشه حاوی داروی متادون شدند .

مادر فاطمه با انکار هرگونه اقدام به ارتکاب جنایت ، به کارآگاهان گفت : از ملاقات همسرم آمدیم به خانه خودمان که همسر اول همسرم می خواست بچه را با خود ببرد اما چون فاطمه سرما خورده بود گفتم اجازه دهید تا داروهایش را بدهم .فردا ساعت 16:30 برای آوردن فاطمه رفتم تا او را به خانه بیاورم . فاطمه بی حوصله بود .  می خواست بخوابد . بعد از نیم ساعت دیدم سینه اش خس خس می کند و لبهایش کبود شده است. از سوی یکی از دوستان خانوادگی ، فاطمه را به درمانگاه و از آنجا به بیمارستان بردیم ؛ روز دوم ، خواهرم زنگ زد و گفت : بچه فوت کرده است  .

سرهنگ کارآگاه آریا  حاجی زاده  ، معاون مبارزه با جرایم جنایی  پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر گفت :  با وجود اظهارات اولیه مادر متوفیه مبنی بر عدم دخالت وی در مرگ دختربچه سه ساله ، اما با توجه به برخی اظهارات تناقضات به دست آمده در اظهارات وی ازجمله اظهارات دروغ وی مبنی بر بی اطلاعی از وجود داروی متادون در خانه ! و اعترافات بعدی وی در خصوص دروغ بودن اظهارات اولیه و به دستور بازپرس پرونده ، قرار بازداشت موقت برای وی صادر و تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران  بزرگ قرار گرفته است  ./مهر