اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اینگونه كتاب‌فروشان مردم را فریب می‌دهند


در این گزارش سعی داریم راهنمای شما باشیم برای خرید. از چه ناشرانی خرید كنید، چه سوالاتی بپرسید، كدام كتاب‌ها را نخرید و كدام یكی را بخرید.

تهران امروز: امروز شنبه است. بد روزی را برای رفتن به نمایشگاه انتخاب نكرده‌اید. روزهای تعطیل، اوضاع قمر در عقرب است. یك چشمتان باید به پلاستیك و بروشورها و كتابچه‌های تبلیغات و سبد خریدت باشد و چشم دیگرتان، به ازدحام مردم. بخصوص اگر پنج‌شنبه یا جمعه باشد، خریداران و مخاطبانِ ناشران دانشگاهی و پیش‌دانشگاهی و پس‌دانشگاهی هجوم می‌آورند و چادرهای دور شبستان پر می‌شود از جمعیت. كاش روزی بشود كه بتوان نمایشگاه تخصصی برگزار كرد و هر كس، با فراغ بال بتواند سراغ علاقه‌مندی‌های خودش برود. بگذریم.

بهتر است از «ای كاش‌»ها صحبت نكنیم كه بسیار است. پس برگردیم سر اصل موضوع. گفتیم امروز شنبه است و شما بد روزی را برای خرید از نمایشگاه انتخاب نكرده‌اید. در این گزارش سعی داریم راهنمای شما باشیم برای خرید. از چه ناشرانی خرید كنید، چه سوالاتی بپرسید، كدام كتاب‌ها را نخرید و كدام یكی را بخرید. نگران نباشید. قرار نیست هیچ‌گونه تبلیغی در این نوشته صورت گیرد. برای همین چند نكته كلیدی را فرض گرفته‌ایم و فقط سعی می‌كنیم راهنما باشیم. همین.



مطمئن باشید،‌ ناشران خوش‌ذوق و بلدكار را نمی‌توان تنها به تعداد كتاب شناخت. پس نیازی نیست هر جا كه عده‌ زیادی جمع شده‌ بودند،‌ شما هم سعی كنید خودتان را داخل جمعیت كنید و راهی به پیشخوان پیدا كنید. البته این قاعده همیشه هم جواب نمی‌دهد. قصد ما این است به شما بگوییم، غرفه‌های شلوغ همواره نشان از بهترین‌ها نیست. ضرب‌المثل معروف را به خاطر داشته باشید: جای گنج در خرابه‌هاست.

خود بنده امسال كتابی دو جلدی از بهترین‌ عكس‌های دنیا پیدا كردم. آن هم روبه‌روی ناشری كه نه اسمش را شنیده بودم و نه جمعیتی جلوی غرفه آن ازدحام كرده بود. غرفه‌ای خلوت بود با فروشنده‌ای میان‌سال، با ظاهری معمولی كه نشسته بود و كتاب می‌خواند. جلو رفتم و یكی از بهترین‌ خریدهای امسال را انجام دادم. حیف كه قرار نیست در این گزارش اسم ببرم، والا می‌گفتم چه كتابی بود و از كجا خریدم.

 ممكن است بپرسید چرا اسم نمی‌برم. پاسخ شما این است: اسم نمی‌برم چون نمی‌خواهم به قول معروف «ماهی» دست‌تان بدهم، می‌خواهم «تور» داشته باشید و بتوانید راه خودتان را پیدا كنید. خب! برگردیم سر اصل موضوع. اصل موضوع چه بود؟ غرفه‌های شلوغ و خلوت و خلاصه اینكه این نكته هیچ مسئله مهمی به‌شمار نمی‌آید و اما نكته بعدی؛ به بروشورهای بالای كتاب‌ها یا داخل غرفه به دقت نگاه كنید. گاهی فروشندگان قصد تبلیغ دارند و متاسفانه گاهی فقط قصد فروش.

یعنی به هر قیمتی می‌خواهند كتاب را به شما بفروشند (یا بهتر است بگوییم بیندازند.) بنابراین نسبت به واژه‌هایی مثل «برای اولین بار در ایران»، «پرفروش‌ترین كتاب سال»، «برنده جوایز متعدد»، «شاعر نسل امروز» و امثالهم حساس باشید. قصد ما این نیست بگوییم تمام ناشرانی كه از این عبارات استفاده می‌كنند قصد فریب شما را دارند، بلكه مقصودمان این است كه باید نسبت به عبارات دقت داشته باشید. با دیدن چنین عباراتی، چنانچه قصد خرید داشتید، حتما از فروشنده سوال كنید:

1. پرفروش‌ترین كتاب سال، از نظر چه منبعی؟ كدام خبرگزاری، سایت یا پایگاه معتبر اعلام كرده این كتاب پرفروش است؟

2. كتابی كه روی آن نوشته‌اید، برنده جوایز متعدد شده، چه جوایزی را از آن خود كرده؟ چه افراد مهمی این جایزه را برده‌اند كه شما به این جایزه استناد می‌كنید؟ می‌شود چند نویسنده مشهور كه این جایزه را برده‌اند اسم ببرید؟

3. شاعر نسل امروز یعنی چه؟ مقصود شما از این عبارت چیست؟ آیا تنها سن پایین شاعر را مد نظر دارید؟ چه عناصری در شعر طرف موجود است كه شما چنین صفتی را به او داده‌اید؟

4. برای اولین بار در ایران یعنی چه؟ این كتاب چه چیزی دارد كه شما نوشته‌اید برای اولین بار در ایران؟ نقاط تمایز این كتاب نسبت به دیگر كتاب‌ها چیست؟

گاهی ناشر پاسخ درستی به یكی از سوالات شما می‌دهد. مثلا می‌گوید بنا به گزارش فلان منبع خبری، این كتاب پرفروش است؟ آیا باید دست به جیب ببرید و كتاب را بخرید؟ متأسفانه یا خوشبختانه باید بگوییم خیر. مثال می‌زنم. در سال‌های اخیر كتابی منتشر شد با عنوان «لطفا...». اوه! قرار شد اسم نبریم. عیبی ندارد. نشانه‌هایی می‌آورم كه بفهمید از چه كتابی صحبت می‌كنم. كتابی منتشر شد با مضمون اینكه لطفا فلان حیوان نباشید. این كتاب در حال حاضر به چاپ چهل و یكم (!) رسیده است.

مخاطبان هم غالبا دنبال این كتاب می‌آیند و سراغش را می‌گیرند و می‌خرند. غافل از اینكه كتاب مذكور، خلاصه‌ای بی‌مایه از تذكره‌الاولیاء عطار است. نویسنده به شكلی كاملا بازاری حكایات عطار نیشابوری را خلاصه كرده و به‌شكلی كاملا عوامانه به خورد خواننده داده است. بعد هم عنوانی كاسبكارانه تراشیده و روی كتاب گذاشته. خریداران هم نسبت به‌نام كتاب حساس شده‌اند و آن را خریده‌اند و خریده‌اند و خریده‌اند. همین!

بعد هم خبرگزاری‌های معتبر طبق آماری كاملا درست، گزارش داده‌اند كه این كتاب جزو پرفروش‌های سال است. با این تفاسیر شما هم باید آن را بخرید و یك چاپ دیگر به چاپ‌های متعدد این كتاب اضافه كنید؟! گاهی اوقات می‌بینید چنین عباراتی برای فلان كتاب نیست یا اصلا فروشنده پاسخ شما را به‌درستی می‌دهد. اینجا می‌توانید پرسش‌های بهتری مطرح كنید. البته نیازی نیست نزد فروشنده بروید و سوال كنید. مقصود ما این است كه می‌توانید این پرسش‌ها را از خودتان بپرسید و پاسخ‌ها را با كمی دقت بیابید. می‌توانید نسبت به مضمون كتاب‌های ناشر مربوطه دقیق شوید و بدانید از چه غرفه‌ای كتاب می‌خرید.

ناشران متوسط، غالبا در تمام زمینه‌ها كتاب چاپ می‌كنند و این نكته، چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. چه كسی هست كه در دنیای امروز در تمام زمینه‌ها تخصص داشته باشد؟ پس چنانچه دیدید روی پیشخوان غرفه‌ای، ملغمه‌ای از كتاب‌های مختلف حضور دارند، بدانید با ناشری جدی مواجه نیستید. البته این مسئله در مورد ناشران متوسط صدق می‌كند. نه ناشران بزرگ. چرا كه ناشران بزرگ، بنگاه‌هایی هستند با كارمندان و متخصصان فراوان كه در زمینه‌های مختلف مشاورانی به كار گرفته‌اند و با استفاده از نظرات آن‌ها كتاب چاپ می‌كنند. پس نگاهی به پیشخوان چنین ناشرانی بیندازید و قضاوت كنید.

اگر به دنبال كتاب‌های ویژه‌ای هستید، سعی كنید سراغ ناشرانی بروید كه در این زمینه تخصص دارند. یكی از پرفروش‌ترین كتاب‌ها، كتاب‌های روان‌شناسی هستند. بنابراین از هر غرفه‌ای خرید نكنید. سراغ ناشرانی بروید كه در این زمینه كار كرده‌اند و كتاب‌های متعددی به بازار فرستاده‌اند. به‌یاد داشته باشید تخصص، نشانگر انضباط و وجدان است.

در پایان بنا به گزارش یكی از بنگاه‌های خبری، قصد دارم مهم‌ترین نكته در باب خرید كتاب را مطرح كنم. در تاریخ 26 دسامبر سال 2000 بخش بین‌المللی رادیوی یكی از مهم‌ترین بنگاه‌های خبری جهان، گزارشی درباره كتابخوانی پخش كرد با عنوان «صادق باشید، واقعا همه آن كتاب‌ها را خوانده‌اید؟» بر اساس این گزارش در سال 1999 از 50 میلیون جلد كتابی كه هنگام عید كریسمس مردم هدیه‌ داده بودند (در تمام اروپا)، یك میلیون جلد آن اصلا باز نشده بود! ملت هدیه را می‌گیرند،

كاغذ كادوی آن را باز می‌كنند، احیانا نگاهی به آن می‌اندازند و بعد آن را در كتابخانه‌شان می‌گذارند. همین! این پدیده به حدی همه‌گیر است كه از آن با عنوان «سندروم كریسمس» یاد می‌كنند: كتاب‌هایی كه هدیه می‌دهند اما دوستان نمی‌خوانند. این موضوع بخصوص در مورد كتاب‌های معروف و پرفروش روز صادق است. از گزارش فوق یك مورد دیگر هم استنباط می‌شد و آن نكته این بود: گرچه زنان اروپایی بیشتر از مردان این قاره به كتاب علاقه دارند و سراغ كتاب‌های تازه می‌روند اما زودتر از مردان از كتابی كه به اصطلاح دست‌انداز دارد و راحت جلو نمی‌رود، خسته می‌شوند و آن را رها می‌كنند. بنابراین، سعی كنید به قدر كفایت بخرید. اگر قرار است كتابی را بخریم و نخوانیم، تنها قسمتی از فضای خانه را اشغال و زحمت خود را زیاد كرده‌ایم.


ویدیو مرتبط :
ورود هیئت مسجد جامع فروشان به مسجد ملاحیدرعلی فروشان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشاور هاشمی: اگر امام بود فریب و دروغ اینگونه رواج نداشت / موسوی تبریزی : یعنی چه که شرایط رفع حصر فراهم نیست؟!



 

اخبار سیاسی - همایش سازمان دانشجویی :
غلامعلی رجایی : مگر امام نگفت شنود حرام است/ موسوی تبریزی : یعنی چه که شرایط رفع حصر فراهم نیست؟!

به گزارش پویش ، همایش اصلاح‌طلبان با عنوان «اگر امام بود...» عصر پنج شنبه در کانون توحید تهران به همت سازمان دانشجویی با حضور جوانان اصلاح طلب و فعالین سیاسی برگزار شد، که افرادی همچون؛ دکتر غلامعلی رجائی «مشاور هاشمی رفسنجانی»، شهربانو امانی، محمد علی ابطحی، نجفقلی حبیبی، شکوری راد، فخرالسادات محتشمی‌پور و آیت الله موسوی تبریزی دبیر کل مجمع محققین در این همایش حضور پیدا کردند.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

نقد سازنده اصلاح‌طلبی
امیر احمد منظمی نائب رئیس سابق سازمان دانشجویی ، با بیان این نکته که امروز نیاز به نقد اساسی و سازنده برای اصلاح‌طلبان وجود دارد، در ادامه گفت: بعد از ۲ خرداد ۷۶ بعضی از پیشکسوتان و بزرگان دچار هیجان‌زدگی شدند و باعث به وجود آوردن تندروی‌هایی شد که ما جوانان امروزه هزینه آن را پرداخت می‌کنیم، منظمی بیان کرد؛ موضوع به شکلی شده است، که گویا دیوار بی‌اعتمادی بین افراد شاخص نظام و جریان اصلاح‌طلبی به وجود آمده. وی افزود؛ ما امروز باید انرژی خود را صرف اعتماد سازی کنیم و برای برگزاری چنین همایشی باید تعهدهای مختلف بدهیم و پاسخگوی سوالات گوناگون به افرادی باشیم که برای این کار حقوق دریافت می‌کنند، این در حالی است که ما از عمر و وقت خود هزینه می‌کنیم و جوانی خود را پای آرمان‌ها و ارزش‌هایی می‌گذاریم که در چهار چوب انقلاب اسلامی است .

اندیشه قابل درک اصلاح‌طلبی برای عموم
این فعال اصلاح‌طلب بیان کرد اهداف و آرمان‌هایی که ما به دنبال آن هستیم چیزی جز آرمان‌های اصیل امام نیست، چرا باید هر روز شاهد تهدید و هر سال شاهد بازداشت‌ها باشیم؟ منظمی تاکید کرد؛ اصلاح‌طلبان یار واقعی امام بودند و اگر برخی نهاد‌های تند اصلاحات ما را به امان خدا‌‌ رها نمی‌کردند افرادی غیر انقلابی در بدنه و راس آن‌ها قرار نمی‌گرفتند، که در فعالیت‌های ما اخلال ایجاد کنند. وی ادامه داد؛ بزرگان ما کار حزبی را به درستی انجام ندادند، به طوری که برخی از احزاب به بنگاه‌های سیاسی تبدیل شدند که هم و غم آن‌ها رسیدن به قدرت بود و بعد از رسیدن به قدرت برنامه خاصی نیز نداشتند. این عضو سازمان دانشجویی گفت: کار تشکیلاتی با هدف اصلاح امور کشور مغفول مانده است. باید اندیشه اصلاح‌طلبی را در کشور جا بیندازیم نه اندیشه‌ای که عده‌ای در ادامه راه از قطار آن خارج شوند، بلکه اندیشه‌ای که در مسیر حرکت، گروه‌ها و اقشار مختلف را همراهی کند و فواصل اجتماعی را از بین ببرد. اندیشه‌ای که نه فقط در محافل روشنفکری و دانشگاه‌ها جایگاه و طرفدار داشته باشد بلکه اندیشه‌ای که قابل بحث و درک برای عموم باشد.

اصلاح‌طلبی نه تهدید بلکه فرصت است
احمد منظمی ادامه داد اندیشه‌ای که ما به دنبال آن هستیم متفاوت از اندیشه‌های به ظاهر اصلاح‌طلبانی است که به چیزی جز منافع شخصی خود فکر نمی‌کنند. ما می‌خواهیم کشوری داشته باشیم که شهروندان به خاطر منافع سایر شهروندان از منافع خود دست بکشند. ما می‌خواهیم نشان دهیم اصلاح‌طلبی نه تهدید بلکه فرصت است که با استفاده درست از آن ایران را به الگویی برای دنیا تبدیل کند. وی در پایان تاکید کرد پیروزی ما شکست هیچ کس نیست. اعتماد به جوانان می‌تواند مشکلات را برطرف کند همانوطر که امام به جوانان اعتماد کرد.

غلامعلی رجایی : اگر امام بود فریب و دروغ اینگونه رواج نداشت
در ادامه این همایش غلامعلی رجائی مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایراد سخنرانی پرداخت. رجائی گفت: اگر امام بود وضع ما اینگونه نبود، کرامت مردم این نبود، فریب و دروغ اینگونه رواج نداشت، ارزش‌های انسانی پایمال نمی‌شد و همه مردم به کار گرفته می‌شدند. وی در ادامه به اندیشه امام اشاره کرد و گفت: امام کسی بود که می‌فرمود؛جانم فدای یکایک ملت شریف ایران باد، اما اکنون هم خود آن مرد تکرارناپذیر است و هم این نگاه.


مشاور هاشمی رفسنجانی در ادامه به جمله‌ای از امام اشاره کرد، که در هواپیما و هنگام آمدن به ایران از ایشان پرسیده شده چه احساسی دارید و ایشان گفته‌اند؛ هیچ. رجائی افزود اصل فیلم این به این صورت نیست، به امام می‌گویند به خبرنگاری که کنار شماست کاری نداشته باشیم و امام گفتند هیچ. وی تصریح کرد: مگر می‌شود امام برای به میان مردم آمدن احساسی نداشته باشند. مشاور هاشمی رفسنجانی گفت: هرچند امام به ندرت از خود می‌گفت و هر چه می‌گفت از کرامت و ارزش مردم بود. از نظر امام و شاگردان او حکومت امانتی است دست حاکم و رای مردم تزئینی نیست.


غلامعلی رجائی تاکید کرد اندیشه‌های امام گفته شده اما باید بازخوانی شود و از این اندیشه‌ها و آرا فاصله گرفته شده است. مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد مگر امام نگفت شنود حرام است چرا بنای کار بر اساس شنود و بازخواست و محاکمه بر اساس شنود گذاشته می‌شود؟ این چه بساطی است که ما بر میراث امام نشانده‌ایم؟ مگر امام نیروهای مسلح را از دخالت در سیاست منع نکرد؟ وی تاکید کرد این افراد نخواهند توانست به کار خود ادامه دهند و اگر هوشمندی هاشمی رفسنجانی در انتخابات نبود، برنامه‌ای که برای محروم کردن از حضور بزرگان بود باز هم ادامه پیدا می‌کرد اما چرا باید در رادیو تلویزیون شاهد صحنه تخریب بزرگان باشیم؟

امام می گفت به مردم دروغ نگویید
دکتر رجائی با بیان حساسیت امام نسبت به بلاتکلیف نگه داشتن زندانیان سیاسی گفت: حقوق ملت از نظر امام(ره) مسلم و قطعی بود و امام با نگاه توحیدی و عرفانی به مساله حاکمیت نگاه می‌کردند و اینگونه بود که با وجود حضور ۱۴ ساله ایشان در نجف و با وجود اینکه مردم ایشان را ندیده بودند امام به هدایت مردم می‌پرداختند. وی با اشاره به این نکته که امام همواره تاکید داشتند به مردم دروغ نگویید تشریح کرد، اما چقدر در این سال‌ها دروغ گفتند و مدعی شدند که پاک‌ترین و کارامد‌ترین دولت را دارند. اگر این‌ها برای حافظه تاریخی ملت ارزش قائل باشند اینگونه حرف نمی‌زنند. وی تاکید کرد دولت روحانی ۲۰ سال زمان نیاز دارد تا طرح‌های نمایشی دولت قبل و چالش‌های ایجاد شده در سیاست خارجه و طرح بیخود هولوکاست را درست کند.

مردم به دولتی رای نداند که بترسد و مماشات کند
رجائی ادامه داد؛ بیخودی با دنیا درگیر شدند و فقط هم صرف شعار بود. دنیا برای این حرف‌ها تره هم خرد نمی‌کند، دنیا که بازیچه نیست. وی به پاسداشت کرامت مردم توسط امام اشاره کرد و گفت: وقتی امام از سودای دل می‌گفت که برای خودم ارزش قائل نیستم و کار را مردم انجام دادند با اعتقاد خالص این حرف را می‌زدند. از دیگر آموزه‌های مهم امام ؛ مقدم ندانستن وظیفه سیاسی و اخلاقی خود بر دین بود. مشاور هاشمی رفسنجانی اظهار کرد دولت روحانی باید بداند دولتی است که بر اساس تغییر به آن رای داده شده و مردم نمی‌پذیرند که به خصوص در مورد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت که با نیروهای طرفدار دولت با تمسخر رفتار شود. وی تاکید کرد مردم به دولتی رای نداند که بترسد و مماشات کند، فرصت‌ها از دست می‌رود.


دکتر رجائی در پایان تاکید کرد؛ مردم منتظرند واقعه تاریک حصر برچیده شود و من امیدوارم و می‌دانم که سیاست نظام به گونه‌ای است که این مساله حل شود و به زودی دوران حصر زندانیان و کسانی که برای انتخابات زحمت کشیدند و در زندان‌های انفرادی شکنجه شدند تمام شود.

ایجاد احزاب کارآمد و قوی
ساعده سیما دبیر کمیته روابط عمومی سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار در ادامه این همایش با اشاره به این نکته که؛ راه حل مسائل و مشکلات به دور از هر گونه افراطی‌گری از راه اصلاحات و اعتدال می‌گذرد به بیان چند راه حل در این خصوص پرداخت: ایجاد احزاب کارآمد و قوی، بازنگری کار تشکیلاتی، بهبوبد روش‌های سیاسی گذشته، بازنگری در تعاریف اصلاح‌طلبانه، به اثبات رساندن خود در فضای سیاسی کشور، تثبیت نسل دوم اصلاح‌طلبی، آگاهی‌بخشی عمومی، توسعه فرهنگی و اقتصادی در کنار توسعه سیاسی و پذیرش اشتباهات گذشته و نگاه امیدوارانه به آینده.

هوشیاری جوانان در انتخابات
در پایان این همایش آیت ‌الله سید حسین موسوی تبریزی دبیر کل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم به ایراد سخنرانی پرداخت. موسوی تبریزی با اشاره به نقش جوانان در انتخابات گفت: جوانان با هوشیاری و فهم زمانه در روزهای پایانی و بروز برخی کینه‌ها و حیله‌های انتخابات، این آگاهی و هوشیاری را پیدا کردند و کار خود را انجام دادند، و این افتخاری است برای ما که با چنین جامعه‌ای مواجهیم. این آگاهی جای قهر و پشت کردن به ملت را گرفت. وی افزود؛ موضوع انتخاب شده این همایش بسیار مهم است و باید بسیار زیاد درباره اینکه اگر امروز امام بود صحبت کرد. امام قبل از آنکه یک شخصیت سیاسی، رهبر و امام ملت باشد، یک مسلمان واقعی و وراسته و شیعه به تمام معنای مولا امیرالمومنین بود.


نماینده مجلس اول شورای اسلامی به موقعیت حساس در زمان فوت آیته‌الله بروجردی در قم اشاره کرد و گفت: امام حتی آن موقع هم حاضر نشدند برای مرجع بزرگی که استاد شان بود فاتحه‌ بگیرد زیرا احساس می‌شد که امام می‌خواهند خود را مطرح کنند. موسوی تبریزی ادامه داد؛ امام نمی‌گذاشتند هرگز کسی پشت سر ایشان راه بیفتد، امام هرگز علاقه نداشت خود را مطرح کند. از ابتدای مرجعیت تا فوت ایشان اجازه ندادند رساله خود را از بیت‌المال چاپ کنند. وی گفت : وقتی برنامه‌ای را نقد می‌‎کردیم امام بیشتر تحویل می‌گرفت تا وقتی از ایشان تعریف و تمجید می‌شد.


دبیر کل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد؛ آنچه که امام دنبال می‌کردند اسلام و عدالت و رفتار عادلانه بود که از حضرت امیر یاد گرفته بودند. آیت‌الله موسوی تبریزی به خطبه ۲۱۶ نهج‌البلاغه و رفتار امیرالمومنین اشاره کرد و گفت: امام هیچ‌گاه به خود فکر نمی‌کرد بلکه به راه خود فکر می‌کرد که راهی جز راه خدا نبود و می‌فرمود ما مامور به تکلیفیم. امام همچنین می‌فرمودند مردم مالک انقلاب هستند و هیچ‌گاه به غیر از مردم به کسی تکیه نمی‌کردند.


موسوی تبریزی در ادامه بیان کرد؛ امام هرگز مردم را فراموش نمی‌کرد، به طور مثال در مورد انتخابات به مردم می‌گفتند که خودتان مطمئن شوید به چه کسی می‌خواهید رای دهید که فردی صالح و سالم و خدمتگزار و عادل باشد و تا اطمینان پیدا نکرده‌اید رای ندهید و امام معتقد بودند هیچ کس مانند دوره شاه حق ندارد به مردم بگوید به شخص خاصی رای دهید. وی با اشاره به صحبت روز قبل آیت‌الله جنتی درباره تائید صلاحیت کاندیدا‌ها مبنی بر اینکه بین اصول‌گرا‌ها و اصلاح‌طلبان فرق نمی‌گذاریم و حتی ممکن است از اصول‌گرایان هم رد صلاحیت شوند، خطاب به ایشان گفت: شما از مجلس سوم بیش از ۴۰ نفر را به عنوان عدم انتظام به اسلام و قانون اساسی رد صلاحیت کردید که از بهترین علما و مسئولان بودند، جرم آن‌ها چه بود؟ غیر از اینکه می‌خواستند صاف و پوست‌کنده حرف بزنند و تعریف و تمجید در کارشان نبود و بله قربان‌گو نبودند.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

یعنی چه که شرایط رفع حصر فراهم نیست؟!
آیت‌الله سید حسین موسوی تبریزی به ضعف در مدیریت در ۸ سال گذشته پرداخت و گفت؛ ۸ سال اقتصاد مملکت را نادرست اداره کردند و کارهایی انجام دادند که خلاف عدالت بود. وی در مورد قضیه حصر گفت: گفته می‌شود تصمیم بر این است که موسوی و کروبی آزاد شوند یعنی چه که شرایط فراهم نیست؟ چه کسی می‌خواهد شرایط را بر هم بزند؟ چه کسی می‌خواهد از این شرایط استفاده کند که آن‌ها توبه کنند. چرا باید افرادی همچون تاج‌زاده در انفرادی بماند و از تمام حقوق خود محروم شود؟ از این حرف‌ها و بگو مگو‌ها چه کسی بهره می‌برد؟


دبیر کل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در پایان به دوران دادستانی شهید لاجوردی اشاره کرد و گفت: آن زمان زندانیان غیر از ملاقات هفتگی در محیطی مقابل لونو پارک با خانواده‌های خود ملاقات می‌کردند تا خانواده‌ها به محیط زندان نروند و حتی زندانیان همسردار چند ساعت در اتاقی بدون مزاحمت با همسر خود ملاقات می‌کردند.

اخبار سیاسی  - سایت پویش