اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اینستاگرام و توهم توطئه



اخبار ,اخبار اجتماعی , اینستاگرام

اخبار اجتماعی - اینستاگرام و توهم توطئه

در هیچ جای دنیا خبر فیلترشدن یک اپلیکیشن باعث نمی‌شود مردم از دومین کارت‌ زردی که مجلس به دولت داد غافل بشوند و خبرهای مهم نشست خبری سخن‌گوی قوه‌ قضاییه را پی‌گیری نکنند!

برخی از چیزها مختص ایران است، چون در هیچ جای دنیا یک اپلیکیشن به نام اینستاگرام این‌قدر مهم نمی‌شود. در هیچ جای دنیا خبر فیلتر شدن یک اپلیکیشن خبر داغ نمی‌شود و البته در هیچ جای دنیا اپلیکیشنی مثل اینستاگرام را فیلتر نمی‌کنند. البته این که تأکید می‌کنم هیچ جای دنیا به منزله نادیده گرفتن کشور کره‌ شمالی نیست، ولی چون کره‌ شمالی با هیچ کشور دیگری هیچ مناسبتی ندارد و هیچ کشوری نیست که آدم را به یاد کره‌ شمالی بیندازد، از بردن نام کره‌ شمالی پرهیز کردم. اگر چه برای توضیح این پرهیز چهار بار نامش را بردم!

 

برگردیم به مبحث هیچ! در هیچ جای دنیا این‌طوری نیست که مردم بیش‌ترین دسترسی را به بهترین فیلترشکن‌ها داشته باشند، ولی باز از فیلترشدن برخی چیزها گله کنند! اینستاگرام در هیچ جای دنیا به اندازه ایران شناخته‌شده نیست.

 

در هیچ جای دنیا توجه مردم از پرونده‌های مال‌مردم‌خوری و اختلاس و ارتشا معطوف به فیلتر شدن یک اپلیکیشن نمی‌شود. یعنی الآن اگر به مردم ترکیه که توی خیابان هستند، بگویید اپلیکیشن فلان فیلتر شده است، خیابان را ترک نمی‌کنند، چون اپلیکیشن برای‌شان مهم نیست، ولی برای ما اپلیکیشن آن‌قدر مهم است که برای مرحوم بیل‌ گیتس مهم نبود!

 

در هیچ جای دنیا خبر فیلترشدن یک اپلیکیشن باعث نمی‌شود مردم از دومین کارت‌ زردی که مجلس به دولت داد غافل بشوند و خبرهای مهم نشست خبری سخن‌گوی قوه‌ قضاییه را پی‌گیری نکنند! راستی چرا امروز؟ نه واقعا چرا امروز خبر شایعه‌طور فیلترشدن اینستاگرام پخش شد!؟ چرا امروز برای ساعاتی اینستاگرام فیلتر شد؟ یعنی الآن من توهم توطئه دارم؟ شما چطور؟ آیا فیلتر شدن مقطعی اینستاگرام به حضور پررنگ بابک زنجانی در آن مربوط می‌شود؟ آیا این روزها در هر چیزی ردی از ب.ز. وجود دارد؟ آیا برخی خوب بلدند از هیچ برای مردم سرگرمی خبری بسازند؟

 

باقی بقای‌تان!

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
توهم توطئه...توهم سکوت!...(کشتار چندین ملیون ایرانی و...)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توهم توطئه در بازار ارز / بدبینانه ترین دلیل کاهش قیمت ارز چیست؟



توهم توطئه در بازار ارز / بدبینانه ترین دلیل کاهش قیمت ارز چیست؟

کاهش قیمت دلار به حدی غیرقابل پیش بینی بود که تئوری های مطرح شده در مورد دلایل این کاهش تداعی کننده فضای توهم توطئه است.

کاهش حدود 700 تومانی قیمت دلار طی دو هفته ای که از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری می گذرد، این سئوال را پیش روی کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار قرار داده است که دلیل اصلی این سقوط قیمت چیست؟

 

طی دو هفته گذشته قیمت دلار از 3640 توان به 2980 تومان کاهش یافته است؛ آنهم بدون آنکه هیچ اتفاق جدی که بتوان آنرا دلیل کاهش قیمت دلار برشمرد در فضای اقتصادی کشور واقع شده باشد. یعنی نه عرضه ارز توسط نهادهای رسمی مانند بانک مرکزی افزایش پیدا کرده است و نه نقل و انتقال ارز از خارج از کشور که به دلیل تحریم ها محدود شده بود افزایش پیدا کرده است.

حتی محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی هم که مدعی مدیریت بازار ارز است هیچ دلیل موجهی برای کاهش قیمت ارز آنهم بعد از برگزاری انتخابات ارایه نکرده و مدعی است که بانک مرکزی توانسته است نقدینگی را مدیریت کرده به سمت فضای تولیدی ببرد. این درحالی است که هنوز هیچ تحرکی در فضای تولیدی کشور اتفاق نیفتاده و اگر هم بهبودی در این فضا به نظر می رسد ناشی از امید فعالان بازار به چشم انداز پیش رو با تحولات دولت است، ولاغیر.

همین عوامل باعث شکل گیری این فرضیه شده است که فضای بازار ارز تحت تاثیر عوامل روانی به کاهش قیمت تن داده است. فضای روانی که با وعده کاهش فشارهای خارجی بعد از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور شکل گرفته و ریشه در عکس العمل سران کشورهای غربی در انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور دارد، کشورهایی مانند فرانسه، انگلستان و آمریکا.

اما این پیامها در عمل هیچ بازتاب عملی در بحث تحریم ها نداشته است. البته برداشته شدن تحریم بانک ملت را نمی توانیم به تغییر رویه کلی تحریم ها تعبیر کنیم ولی همزمانی این اتفاق به خودی خود می تواند به مثبت شدن جو روانی بازار کمک کرده باشد.

 

قیمت دلار,علل کاهش قیمت دلار

قیمت دلار در بازار آزاد طی اول خرداد تا دوم تیر 92

وضعیت بازار طی دو هفته گذشته

به هر شکل آنچه در حال حاضر بر بازار حاکم است نشان می دهد روز یک شنبه قیمت دلار بدون هیچ دلیل واضحی بعد از یک دوره هفت ماهه به زیر 300 هزار تومان سقوط کرده است. پیش از این آخرین باری که دلار قیمت زیر 3000 تومان را لمس کرد، 25 آذرماه سال 91 بود که قیمت دلار به 2990 تومان رسید و تا دوم تیرماه سال 92 قیمت این ارز به زیر 3000 تومان بازنگشت بود.

متوسط قیمت هر دلار در بازار آزاد طی 23 روز نخست خردادماه 92 معادل 3539 تومان بوده است که در دوره 12 روزه بعد از برگزارای انتخابات به ناگاه این متوسط قیمت به 3333تومان کاهش پیدا کرده است بدون انکه دلیلی منطقی برای این وضعیت وجود داشته باشد.

البته روند نزولی و چشم انداز نزولی قیمت که بین عامه مردم شایع شده به خودی خود می تواند به موتور محرکی حداقل موقتی برای کاهش قیمت تبدیل شود.

یعنی انتظار کاهش بیشتر دارندگان پس اندازهای کوچک ارزی را به فروش تشویق می کند، فروش برای فرار از زیان بیشتر، اما تنها در صورتی این وضعیت می تواند به روندی مانا تبدیل شود که طی دو ماه آینده تغییری جدی در گفتمان مدیریت اقتصادی دولت حاکم شود و در فضای بین المللی نیز نوع گفتمان بین ایران و غرب شکلی امیدوار کننده تر پیدا کند./خبرآنلاین