اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اینجا برترین دانشگاه جهان اسلام است!


اگر فارغ التحصیل دانشگاه تهران باشید و روزی گذرتان به دانشگاه برای دریافت گواهی فارغ التحصیلی یا كاری شبیه به این بیافتد فرصت خوبی خواهید داشت تا ادعاهای بزرگترین دانشگاه جهان اسلام را از منظر مدیریتی بیازمایید.

الف: اگر فارغ التحصیل دانشگاه تهران باشید و روزی گذرتان به دانشگاه برای دریافت گواهی فارغ التحصیلی یا كاری شبیه به این بیافتد فرصت خوبی خواهید داشت تا ادعاهای بزرگترین دانشگاه جهان اسلام را از منظر مدیریتی بیازمایید.

برای این كار می توانید عملكرد دانشگاه را با شعبه های بانك، نظام وظیفه، ادارات ثبت و حتی نانوایی ها قیاس كنید. دریافت گواهی فارغ التحصیلی از دانشگاه تهران دارای قواعدی است كه به برخی از آنها اشاره می كنم.




۱. حتما باید درخواست را از طریق سامانه اینترنتی ثبت كنید. بعد از این كه كلی تلاش كردید و دیدید كه سامانه شما را به رسمیت نمی شناسد باید به آدرسی ایمیل بزنید و مشكل را بگویید.

۲. بعد از انجام مراحل بالا حالا می توانید به شعبه صدور گواهی مراجعه كنید و بگویید كه سامانه شما را نمی پذیرد. بعد آنها خواهند گفت این فرم را دستی پر كن كارت انجام می شود.

۳. ملاقات با كارمندان (به جز یك نفر) و داخل شدن در ساختمانهای مركز آموزش مطلقا ممنوع است. شما برای صحبت كردن با آن یك نفر هم ناگزیر هستید بعد از اینكه از ته یك صف (بهتر است بگویم یك حجم انسان فارغ التحصیل درهم فشرده) به سر آن رسیدی از پشت نرده های پنجره ای كه بیشتر به ملاقات گاه زندان می ماند، درخواست خود را مطرح كنید.

۴. از آنجایی كه سامانه فوق الذكر عمدتا خراب است طبیعتا عمده كارها از طریق آویزان شدن از این پنجره انجام می شود. چون حداقل اصول صف، مانند جداكردن صف یكی از چندتایی همانگونه كه در نانوایی‌ها رایج است در اینجا رعایت نمی‌شود معلوم است دچار چه دردسری خواهید شد.

۵. یكی از امور رایج گم شدن پرونده یا پیدانشدن پرونده‌های افراد است. مراجعه ۲، ۳ یا ۴باره چیز عجیبی نیست. یكی از ابزارهای پیشرفته‌ای كه برای نگهداری پرونده‌ها استفاده می شود سطل آشغالهای بسیار بزرگی است كه از آن به عنوان بایگانی موقت استفاده می شود.

تصویر فوق تجربه مشترك بسیاری از دانشجویان، فارغ التحصیلان و حتی اساتید است. دانشگاه تهران یكی از معتبرترین دانشكده های مدیریت را دارد. از طرفی بسیاری از پروژه های سامانه‌های پیشرفته كشور توسط فارغ التحصیلان این دانشگاه اجرا شده و می شود. اینكه دانشگاهی با این عظمت در كارهای اداری پیش پا افتاده خود مانده جای بسی شگفتی و بیانگر هنر مدیریت دانشگاه در استفاده از منابع انسانی عظیم در اختیار است.

پیشنهاد می كنم دانشگاه در كنار پروژه های عظیمی كه در سراسر كشور در حال انجام دارد ساماندهی نظام اداری دانشگاه را هم میتواند به عنوان یك پروژه بسیار كوچك به یك یا چندنفر از دانشجویان این دانشگاه واگذار كند.

نكته آخر اینكه اگر تنها ۱۰ درصد از ادعاهای فوق صادق باشد (كه دادن آمار دقیق نیازمند مطالعه دقیق‌تر است) مدیریت دانشگاه باید اهتمامی جدی در رفع آن داشته باشد كه بنده سهم مدیریت را در این اشكالات ۹۹درصد و سهم كارمندان را یک درصد می دانم آن هم به دلیل اینكه حاضر شده اند در چنین شرایطی كار كنند.

 بارها شاهد بودم همان یك، دو كارمندی كه در معرض مراجعه مردم بودند تا آخر وقت با صبوری پاسخگوی آنها بودند و نواقص این سیستم فشل را با توضیحات مكررشان رفع و رجوع می كردند.


ویدیو مرتبط :
یکی از برترین عالما جهان اسلام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دانشگاه تهران برترین دانشگاه جهان اسلام شد



اخبار,اخبار دانشگاه ,دانشگاه تهران

 

بر اساس گزارش پایگاه استنادی جهان اسلام‌، دانشگاه تهران به عنوان برترین دانشگاه علمی جهان اسلام معرفی شد.

به گزارش مهر در اولین رتبه‌بندی دانشگاهی که توسط این پایگاه انجام شده‌است دانشگاه تهران در بین 320 دانشگاه از کشورهای جهان اسلام با کسب میانگین امتیاز 82 از 100 امتیاز در جایگاه برترین دانشگاه جهان اسلام قرار گرفت .

شعله ارسطو پور - معاون پژوهشی پایگاه استنادی جهان اسلام در این‌باره گفت : این رتبه بندی در حالی در این پایگاه علمی صورت گرفته است که پیش از این، این نظام رتبه‌بندی تنها به دو پایگاه استنادی ISI و SCOPUS و با توجه بیشتر به دو منطقه جغرافیایی اروپای غربی و آمریکای شمالی محدود می‌شد.

وی با بیان اینکه از بین بیش از 2 هزار دانشگاه از 57 کشور جهان اسلام، تعداد 320 دانشگاه به مرحله ارزیابی نهایی راه یافتند.

افزود: براساس 4 شاخص ارزیابی ، دانشگاه تهران توانست رتبه اول در علوم طبیعی، رتبه دوم در علوم فنی و مهندسی، رتبه سوم در علوم انسانی و رتبه 6 در علوم اجتماعی را کسب کند که در جمع بندی نهایی به امتیاز 82 نایل شد .

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) یک سامانه اطلاع رسانی علمی است که درصدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم سنجی معتبر است. 

اخبار دانشگاه - مهر